Чи обмежує коло учасників вимога щодо підтвердження інформації яка розміщена в інтернет порталі?

Ганна Довгая
1613
2 Серпня 2020
СПЕЦВИПУСК
Чи обмежує коло учасників вимога щодо підтвердження інформації яка розміщена в інтернет порталі?
1613
2 Серпня 2020
Рішення від 13.07.2020 № 13511-р/пк-пз щодо порушення замовником порядку проведення процедури закупівлі; Ідентифікатор закупівлі: UA-2020-06-12-008227-c

Вимога тендерної документації

Згідно пункту 1 розділу 3 Документації Замовник встановив вимогу, що у складі Пропозиції учасник повинен надати довідку складену у довільній формі, за підписом уповноваженої особи Учасника яка повинна містити наступну інформацію:

  • підтвердження в довільній формі, що компанія займає місце не нижче 20-го в рейтингу ДМС за 12-місяців 2019 р згідно даних сайту “Фориншурер;
  • підтвердження в довільній формі, що компанія має рівень виплат % не менше 65% в рейтингу ДМС за 12-місяців 2019 р згідно даних сайту “Фориншурер;
  • підтвердження в довільній формі, що компанія отримала страхових премій з добровільного медичного страхування не менше 45 млн. грн. за 12-місяців 2019р.

Позиція Скаржника

Скаржник зазначає, що відносини у сфері страхування в Україні регулюються Законами України «Про страхування», «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» та іншими нормативно-правовими актами. Вищезазначеними законами не встановлено мінімальних чи максимальних показників щодо розміру страхових виплат та страхових премій, що мають бути дотримані страховиками для провадження страхової діяльності.

Постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з надання фінансових послуг (крім професійної діяльності на ринку цінних паперів)» № 913 від 07.12.2016, встановлено вичерпний перелік вимог, обов’язкових для виконання ліцензіатом (страховиком).

Підтвердження вимоги, що компанія займає місце не нижче 20-го в рейтингу ДМС за 12-місяців 2019 р. згідно даних сайту “Фориншурер щодо рейтингу страхових компаній по добровільному медичному страхуванню за 2019 рік підготовлена (надана) на підставі даних онлайн-видання «InsuranceTop» є неаргументованим та дискримінаційним, оскільки онлайн-видання «InsuranceTop», на яке посилається Замовник, не є визначеним на законодавчому рівні офіційним виданням у сфері страхування, а є онлайн-журналом про страхування в Україні, що входить до Інтернет-ЗМІ на страхову тематику.

Позиція Замовника

Замовник не погоджується з вищезазначеною позицією Суб’єкта оскарження, оскільки вимоги Закону України «Про страхування» та інших нормативно-правових актів, на які посилається Суб’єкт оскарження у своїй скарзі, носить загальний характер щодо вимог платоспроможності страховиків.

Замовник вважає, що вимога про підтвердження, що страхова компанія займає місце не нижче 20-го в рейтингу добровільного медичного страхування за 12-місяців 2019 року згідно даних сайту “Фориншурер не є дискримінаційною, оскільки онлайн-видання «Insurance TОР» — є єдиним відкритим джерелом інформації на ринку страхування, яке базується на офіційній статистиці страхових компаній та щоквартально публікує рейтинги ризикових страховиків України.

На його погляд, страховики, що займають місце не нижче 20-го в рейтингу онлайн видання «Insurance TОР», є стабільно працюючими компаніями, які мають необхідний досвід з добровільного медичного страхування та спроможні здійснити усі необхідні технічні та організаційні заходи для успішного досягнення результату під час надання послуг. При цьому, наявність рейтингів не потребує від учасників торгів будь яких додаткових затрат (в тому числі оплати послуг рейтингових агентств).

Позиція Органу оскарження

Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у тендерній документації наведеної вище умови. Враховуючи викладене, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть ті суб’єкти господарювання:

  • чия компанія займає місце не нижче 20-го в рейтингу ДМС за 12-місяців 2019;
  • чия компанія має рівень виплат % не менше 65% в рейтингу ДМС за 12-місяців 2019;
  • чия компанія отримала страхових премій з добровільного медичного страхування не менше 45 млн грн за 12-місяців 2019р що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, зокрема, Скаржника. Відповідно Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації в цій частині.

Більше щодо практики оскарження публічних закупівель за новою редакцією Закону України «Про публічні закупівлі» читайте на порталі RADNUK.COM.UA у розділі «Практика закупівель», «Практика оскарження закупівель».

Практика АМКУ

Публікації щодо результатів розгляду скарг органом оскарження (Антимонопольний комітет України), зокрема, новини практики оскарження, приклади, коментарі, особливості, судова практика з цього питання

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО