З турботою про 2022 рік — нотатки закупівельника

Тетяна Коріненко
3374
12 Листопада 2021
З турботою про 2022 рік — нотатки закупівельника
3374
12 Листопада 2021

Добігає кінця 2021 рік, тож настав час замовникам потурбуватись про закупівлі на 2022 рік. Відповідно до частини 1 статті 4 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон), планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель. Занотуємо, що при цьому потрібно врахувати:

  1. Мінекономіки листом від 03.09.2020 № 3304-04/54160-06 надало роз’яснення, що Закон не забороняє проведення закупівель до набрання чинності Закону про Державний бюджет України на відповідний період, затвердження кошторису, плану використання бюджетних коштів, фінансового плану підприємства. Тому для забезпечення нагальних потреб у товарах, роботах і послугах наступного року замовник може наприкінці поточного бюджетного року (або на початку наступного) розпочати торги за відповідним предметом закупівлі. Деталі від представника Казначейства у статті «Оголошення закупівель на наступний рік без затверджених бюджетних призначень»;
  2. попереднє планування, яке максимально охоплює всю річну потребу замовника, є більш ефективним інструментом захисту службової (посадової) особи та уповноваженої особи замовника, оскільки саме такі свідомі дії замовника допоможуть йому ефективно розпоряджатися коштами і у такий спосіб дотримуватися букви закону, що в свою чергу унеможливить порушення закупівельного законодавства щодо поділу предмета закупівлі / уникнення проведення процедури. Чому? Розповість стаття «Відповідаємо на чотири поширені запитання щодо річного плану закупівель»;
  3. у випадку затвердження тимчасового кошторису (наприклад, на перший квартал поточного року) суми бюджетних призначень встановлюють у значно менших обсягах, ніж на весь бюджетний рік, а розпорядник (одержувач) бюджетних коштів (далі — розпорядник) ще не знає, в яких обсягах буде затверджено річні кошторисні призначення для планування річної очікуваної вартості предмета закупівлі. Однак потреба у використанні товарів, робіт і послуг виникає одразу на початку року, тому здійснювати закупівлю потрібно в період дії тимчасового кошторису. При цьому в розпорядника, тобто замовника в розумінні Закону, можуть виникати питання. Відповіді у статті «Планування закупівель за тимчасовим кошторисом»;
  4. замовники мають оприлюднити обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному вебсайті (або на офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель. Яким чином це зробити, читаємо у статті «Два варіанти організації виконання Постанови № 1266 (оприлюднення обґрунтування)».

Більше прикладів на порталі RADNUK.COM.UA в розділі «Зразки документів замовникам»:

Планування закупівель

Публікації щодо особливостей планування надпорогових та допорогових закупівель

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО