Скаржник повідомляє про порушення замовником порядку проведення переговорної процедури закупівлі, оголошення № UA-2021-06-10-000500-a, та просить, зокрема, зобов’язати замовника скасувати переговорну процедуру закупівлі.
У рішенні від 16.07.2021 № 16327-р/пк-пз Органом оскарження встановлено, зокрема, таке. Відповідно до інформації, розміщеної на вебпорталі Уповноваженого органу, замовником було оголошено про проведення переговорної процедури закупівлі на закупівлю «метрологічної повірки» з таким обґрунтуванням:
«У зв’язку з відміною (двічі) відкритих торгів на закупівлю послуг з технічного огляду (оголошення № UA-2021-02-16-001393-а та № UA-2021-03-05-001042-а) та відповідно до пункту 1 частини 2 статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі».
Відповідно до пункту 4 частини 2 статті 40 Закону переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі, зокрема, якщо було двічі відмінено процедуру відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом), через відсутність достатньої кількості тендерних пропозицій, визначеної цим Законом. При цьому предмет закупівлі, його технічні та якісні характеристики, а також вимоги до учасника процедури закупівлі не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації.
Відповідно до інформації, розміщеної на вебпорталі Уповноваженого органу, очікувана вартість за процедурою закупівлі № UA-2021-03-05-001042-a становить 430 000,00 UAH.
Відповідно до інформації, розміщеної на вебпорталі Уповноваженого органу, очікувана вартість за процедурою закупівлі № UA-2021-02-16-001393-a становить 430 000,00 UAH.
Відповідно до інформації, розміщеної на вебпорталі Уповноваженого органу, очікувана вартість за процедурою закупівлі № UA-2021-06-10-000500-a становить 300 000,00 UAH.
Враховуючи вищенаведене, очікувані вартості за процедурами закупівель № UA-2021-03-05-001042-a, № UA-2021-02-16-001393-a та UA-2021-06-10-000500-a відрізняються між собою.
Відповідно до частини 8 статті 40 Закону переговорна процедура закупівлі відміняється замовником у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства щодо закупівель.
Враховуючи викладене, керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі», Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель зобов’язала замовника відмінити процедуру закупівлі «метрологічна повірка», оголошення про проведення якої оприлюднене на вебпорталі Уповноваженого органу за № UA-2021-06-10-000500-a.
Додатково. Щодо теми даного рішення згадується рішення АМКУ від 13.05.2019 № 5854-р/пк-пз (№ UA-2019-04-10-000803-b), за яким встановлено, що «збільшення очікуваної вартості при застосуванні переговорної процедури закупівлі на підставі, що розглядається, є дискримінацією щодо тих учасників, що могли б взяти участь у відкритих торгах, якби в них було оголошено більшу очікувану вартість закупівлі». Більше щодо переговорної процедури закупівлі читайте на порталі RADNUK.COM.UA в статті «На поміч замовникам аналізуємо лист Мінекономіки щодо переговорної процедури».
Також читайте на порталі RADNUK.COM.UA таку практику Органу оскарження:
- «Вимога щодо надання документів про якість, завірених виробником: правильно чи ні?»;
- «Чи є вимога щодо огляду об’єктів замовника дискримінаційною?»;
- «Вимога щодо матеріально-технічної бази за територіальним принципом: правильно чи ні?»;
- «Цінова пропозиція, подана після аукціону, є складовою ТП учасника чи ні?»;
- «Динамічна або тверда ціна: як правильно?»;
- «Лист від виробника: правильно чи ні?»;
- «Вимога замовника щодо надання довідки з Генпрокуратури: правильно чи ні?»;
- «Документи переможця надані особисто замовнику: правильно чи ні?»;
- «Один субпідрядник у двох учасників: правильно чи ні?».