Огляд роз’яснення Мінекономіки щодо статті 17 Закону про закупівлі під час воєнного стану

Редакція
2231
24 Червня 2022
Огляд роз’яснення Мінекономіки щодо статті 17 Закону про закупівлі під час воєнного стану
2231
24 Червня 2022

23.06.2022 Міністерство економіки України на офіційному вебпорталі оприлюднило лист 3323-04/40967-06 “Щодо застосування статті 17 Закону у зв’язку із введенням воєнного стану”, у якому надало роз’яснення у зв’язку зі змінами законодавства, що відбулися під час дії правового режиму воєнного стану та пов’язані з дотриманням у процесі проведення процедур закупівель вимог статті 17 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі – Закон).

Як відомо, статтею 17 Закону встановлено перелік підстав, за наявності яких замовник приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника або відмовити в участі у переговорній процедурі закупівлі. Водночас замовники повинні враховувати, що для дотримання вимог частини 3 статті 17 Закону, учасники можуть підтвердити відсутність таких підстав шляхом заповнення відповідних полів в електронній системі закупівель (далі ЕСЗ). 

При цьому спосіб документального підтвердження згідно із законодавством щодо відсутності підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини 1 та частиною 2 статті 17 Закону, визначається замовником для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі через електронну систему закупівель. 

Виходячи з норм частини 5 статті 17 Закону, під час проведення процедур закупівель замовник самостійно перевіряє інформацію, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в ЕСЗ, не вимагаючи від учасника документального підтвердження такої інформації.

У зв’язку з цим, на час дії воєнного стану в Україні вільний доступ до відомостей, що містяться в інформаційно – комунікаційних системах, електронних комунікаційних системах, публічних електронних реєстрах було тимчасово зупинено або обмежено, на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 12.03.2022 № 263 «Деякі питання забезпечення функціонування інформаційно – комунікаційних систем, електронних комунікаційних систем, публічних електронних реєстрів в умовах воєнного стану».

З огляду на зазначене Мінекономіки як Уповноважений орган, звернулося до суб’єктів, до компетенції та повноважень яких належить надання відповідної інформації, зокрема щодо способів її отримання.

Щодо підстав, передбачених пунктами 5, 6 частини 1 статті 17 Закону

Для підтвердження відсутності судимості та не притягнення до кримінальної відповідальності пропонуємо ознайомитись та врахувати інформацію, надану листом Міністерства внутрішніх справ України від 23.05.2022 № 12655/16-2022 щодо порядку отримання відомостей про притягнення до кримінальної відповідальності, відсутності (наявності) судимості або обмежень, передбачених кримінальним процесуальним законодавством України:

Утім у будь-якому разі редакція цього порталу описала як практично отримати витяг від МВС про відсутність / наявність судимості у декілька кліків, у матеріалі «Витяг з МВС про (не)судимість видають! Алгоритм отримання». Окрім цього використовуйте порталі RADNUK.COM.UA інструмент Витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості»“. 

Для цього потрібно на головній сторінці порталу знайти “Інструменти“, вибрати “Реєстри ст. 17” та перейти до “Витяг з ІАС «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості»“:

Щодо підстав, передбачених пунктом 13 частини 1 статті 17 Закону

Стосовно відсутності, розстрочення і відстрочення заборгованості із сплати податків і зборів пропонуємо враховувати, що Державна податкова служба України листом від 31.05.2022 № 3694/5/99-00-13-01-05 поінформувала про порядок доступу до даних про відсутність заборгованості зі сплати податків і зборів (обов’язкових платежів), у тому числі щодо способу та форми отримання інформації

Як практично отримати довідку / інформацію про відсутність заборгованості зі сплати податків і зборів (обов’язкових платежів) ми також вже описали на цьому порталі у статті «Підтвердження інформації про відсутність заборгованості зі сплати податків та зборів під час воєнного стану». Користуйтесь перевіреним алгоритмом! 

Щодо підстав, передбачених пунктами 2, 3, 8, 9 частини 1 статті 17 Закону

Щодо підстав, передбачених пунктами 2, 3, 8, 9 частини 1 статті 17 Закону Міністерство юстиції України листом від 24.05.2022 № 38570/44897-26-22/19.1.3, надало відповідь щодо функціонування в умовах воєнного стану Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, а також Єдиного реєстру підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство.

Національне агентство з питань запобігання корупції листом від 31.05.2022 № 23-06/12865-22, надало відповідь щодо функціонування Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення та отримання з нього інформації. Доцільно відзначити, що редакція порталу отримала подібну відповідь від НАЗК у листі від 26.05.2022 № 23-06/12613-22.

Поряд з цим, ДП “ПРОЗОРРО” листом від 10.06.2022 № 206/01/659/11, що додається, повідомило щодо технічної можливості формування в системі електронних закупівель Prozorro звіту з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (ЄДР) та довідки з Державної податкової служби України про відсутність заборгованості із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів).

З огляду на отриману офіційну інформацію, Мінекономіки констатує: «.. під час проведення процедури закупівлі, за відсутності вільного доступу замовника до публічної інформації, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, перевірка замовником інформації щодо відсутності підстав, визначених у статті 17 Закону здійснюється з урахуванням особливостей законодавства правового режиму воєнного стану, зокрема наявних тимчасових обмежень у вільному доступі до такої інформації.

Тому, під час проведення торгів, замовник самостійно з урахуванням вимог законодавства правового режиму воєнного стану та інформації, вказаної у вищеперелічених листах, визначає у тендерній документації у який спосіб підтверджується відсутність підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі, передбачених у статті 17 Закону.»

Портал RADNUK.COM.UA в одному місці зосередив усю необхідну інформацію за статтею 17 Закону та приклади документів, які можна застосовувати під час здійснення процедур закупівель, зокрема:

Додаток № 1 до тендерної документації (з прикладом вимог для учасника процедури закупівлі).

Приклад вимог ТД за частиною 1 статті 17 Закону (для переможця)

Приклад протоколу розгляду документів переможця по статті 17 Закону.

Протокол визначення учасника переможцем процедури закупівлі та прийняття рішення про намір укласти з ним договір.

Зразок довідки за статтею 17 Закону України «Про публічні закупівлі».

Детальніше про вищезазначені зразки читайте у матеріалі «Усі необхідні приклади документів за статтею 17 Закону на Раднику». Про застосування статті 17 Закону при проведенні переговорної процедури закупівлі читайте у статті «Чотири моменти про статтю 17 Закону в переговорній процедурі».

Більше важливої інформації про закупівлі під час війни читайте на порталі RADNUK.COM.UA у розділі «Воєнний стан».

Замовникам

Публікації, які стосуються сфери публічних (державних) закупівель від «А» до «Я» згруповані відповідно до специфіки

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО