23.06.2022 Міністерство економіки України на офіційному вебпорталі оприлюднило лист 3323-04/40967-06 “Щодо застосування статті 17 Закону у зв’язку із введенням воєнного стану”, у якому надало роз’яснення у зв’язку зі змінами законодавства, що відбулися під час дії правового режиму воєнного стану та пов’язані з дотриманням у процесі проведення процедур закупівель вимог статті 17 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі – Закон).
Як відомо, статтею 17 Закону встановлено перелік підстав, за наявності яких замовник приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника або відмовити в участі у переговорній процедурі закупівлі. Водночас замовники повинні враховувати, що для дотримання вимог частини 3 статті 17 Закону, учасники можуть підтвердити відсутність таких підстав шляхом заповнення відповідних полів в електронній системі закупівель (далі ЕСЗ).
При цьому спосіб документального підтвердження згідно із законодавством щодо відсутності підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини 1 та частиною 2 статті 17 Закону, визначається замовником для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі через електронну систему закупівель.
Виходячи з норм частини 5 статті 17 Закону, під час проведення процедур закупівель замовник самостійно перевіряє інформацію, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в ЕСЗ, не вимагаючи від учасника документального підтвердження такої інформації.
У зв’язку з цим, на час дії воєнного стану в Україні вільний доступ до відомостей, що містяться в інформаційно – комунікаційних системах, електронних комунікаційних системах, публічних електронних реєстрах було тимчасово зупинено або обмежено, на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 12.03.2022 № 263 «Деякі питання забезпечення функціонування інформаційно – комунікаційних систем, електронних комунікаційних систем, публічних електронних реєстрів в умовах воєнного стану».
З огляду на зазначене Мінекономіки як Уповноважений орган, звернулося до суб’єктів, до компетенції та повноважень яких належить надання відповідної інформації, зокрема щодо способів її отримання.
Щодо підстав, передбачених пунктами 5, 6 частини 1 статті 17 Закону
Для підтвердження відсутності судимості та не притягнення до кримінальної відповідальності пропонуємо ознайомитись та врахувати інформацію, надану листом Міністерства внутрішніх справ України від 23.05.2022 № 12655/16-2022 щодо порядку отримання відомостей про притягнення до кримінальної відповідальності, відсутності (наявності) судимості або обмежень, передбачених кримінальним процесуальним законодавством України:
Утім у будь-якому разі редакція цього порталу описала як практично отримати витяг від МВС про відсутність / наявність судимості у декілька кліків, у матеріалі «Витяг з МВС про (не)судимість видають! Алгоритм отримання». Окрім цього використовуйте порталі RADNUK.COM.UA інструмент “Витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості»“.
Для цього потрібно на головній сторінці порталу знайти “Інструменти“, вибрати “Реєстри ст. 17” та перейти до “Витяг з ІАС «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості»“:
Щодо підстав, передбачених пунктом 13 частини 1 статті 17 Закону
Стосовно відсутності, розстрочення і відстрочення заборгованості із сплати податків і зборів пропонуємо враховувати, що Державна податкова служба України листом від 31.05.2022 № 3694/5/99-00-13-01-05 поінформувала про порядок доступу до даних про відсутність заборгованості зі сплати податків і зборів (обов’язкових платежів), у тому числі щодо способу та форми отримання інформації
Як практично отримати довідку / інформацію про відсутність заборгованості зі сплати податків і зборів (обов’язкових платежів) ми також вже описали на цьому порталі у статті «Підтвердження інформації про відсутність заборгованості зі сплати податків та зборів під час воєнного стану». Користуйтесь перевіреним алгоритмом!
Щодо підстав, передбачених пунктами 2, 3, 8, 9 частини 1 статті 17 Закону
Щодо підстав, передбачених пунктами 2, 3, 8, 9 частини 1 статті 17 Закону Міністерство юстиції України листом від 24.05.2022 № 38570/44897-26-22/19.1.3, надало відповідь щодо функціонування в умовах воєнного стану Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, а також Єдиного реєстру підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство.
Національне агентство з питань запобігання корупції листом від 31.05.2022 № 23-06/12865-22, надало відповідь щодо функціонування Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення та отримання з нього інформації. Доцільно відзначити, що редакція порталу отримала подібну відповідь від НАЗК у листі від 26.05.2022 № 23-06/12613-22.
Поряд з цим, ДП “ПРОЗОРРО” листом від 10.06.2022 № 206/01/659/11, що додається, повідомило щодо технічної можливості формування в системі електронних закупівель Prozorro звіту з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (ЄДР) та довідки з Державної податкової служби України про відсутність заборгованості із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів).
З огляду на отриману офіційну інформацію, Мінекономіки констатує: «.. під час проведення процедури закупівлі, за відсутності вільного доступу замовника до публічної інформації, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, перевірка замовником інформації щодо відсутності підстав, визначених у статті 17 Закону здійснюється з урахуванням особливостей законодавства правового режиму воєнного стану, зокрема наявних тимчасових обмежень у вільному доступі до такої інформації.
Тому, під час проведення торгів, замовник самостійно з урахуванням вимог законодавства правового режиму воєнного стану та інформації, вказаної у вищеперелічених листах, визначає у тендерній документації у який спосіб підтверджується відсутність підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі, передбачених у статті 17 Закону.»
Портал RADNUK.COM.UA в одному місці зосередив усю необхідну інформацію за статтею 17 Закону та приклади документів, які можна застосовувати під час здійснення процедур закупівель, зокрема:
Додаток № 1 до тендерної документації (з прикладом вимог для учасника процедури закупівлі).
Приклад вимог ТД за частиною 1 статті 17 Закону (для переможця).
Приклад протоколу розгляду документів переможця по статті 17 Закону.
Зразок довідки за статтею 17 Закону України «Про публічні закупівлі».
Детальніше про вищезазначені зразки читайте у матеріалі «Усі необхідні приклади документів за статтею 17 Закону на Раднику». Про застосування статті 17 Закону при проведенні переговорної процедури закупівлі читайте у статті «Чотири моменти про статтю 17 Закону в переговорній процедурі».
Більше важливої інформації про закупівлі під час війни читайте на порталі RADNUK.COM.UA у розділі «Воєнний стан».