Нотатки закупівельника: про статтю 16 Закону України «Про публічні закупівлі»

Ганна Довгая
502
20 Серпня 2021
Нотатки закупівельника: про статтю 16 Закону України «Про публічні закупівлі»
502
20 Серпня 2021

У статті «Практика АМКУ: підтверджуємо чи оскаржуємо кваліфікаційний критерій ‟обладнання, матеріально-технічна база та технології”»? надано слушну відповідь на таке питання: що характеризує кваліфікаційний критерій «наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій»? Отже, такий критерій визначає, чи має можливість учасник для постачання товару, надання послуги, виконання робіт використовувати певні потужності, які необхідні для участі в оголошеній закупівлі.

Якщо закуповується простий товар, який не має специфічного чи спеціалізованого характеру, застосування вищезазначеного критерію не є доцільним. Інша річ, коли предметом закупівлі є, наприклад, продукти харчування чи паливо, інші послуги та роботи. Але і в цьому випадку замовникам треба бути обережними, щоб у встановлених вимогах не було надмірності та дискримінації. Враховуючи зазначене, занотуємо таке:

  1. конкретизація в тендерній документації місцезнаходження обладнання, матеріально-технічної бази та технології потенційних учасників носить дискримінаційний характер. Такої думки дотримується Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (стаття «Вимога щодо матеріально-технічної бази за територіальним принципом: правильно чи ні?»);
  2. поняття  «технологія» у статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) є відносно новим. Суд вважає, що відсутність чіткого формулювання «технологія» у тендерній пропозиції — не підстава для відхилення, а за яких обставин, читайте аналіз у статті «Підтвердив матеріально-технічну базу, а технологію — ні!!! Відхиляють чи ні? Позиція суду;
  3. встановлення в тендерній документації вимоги щодо наявності лише штатних працівників є необґрунтованим та дискримінаційним щодо учасників публічних закупівель. Чому? Читайте у статті «Встановлення вимоги щодо працевлаштування працівників учасника — чи буде це дискримінацією за новою редакцією Закону?».

Наостанок нагадаємо: під час встановлення вимог для підтвердження наявності матеріально-технічної бази та технологій слід звертати увагу, що Закон не обмежує використання матеріально-технічної бази та технологій правовим статусом їх набуття (володіння, користування), а для закупівлі робіт або послуг прямо передбачає можливість залучення спроможностей інших суб’єктів господарювання як субпідрядників / співвиконавців. Користуйтесь на порталі RADNUK.COM.UA електронною книгою «Збірник рішень АМКУ як Органу оскарження», саме вона підкаже вам, які вимоги Орган оскарження може визнавати дискримінаційними.

Конкурентні процедури

Публікації, що стосуються будь-яких питань придбання товарів, робіт та послуг за процедурами публічних закупівель