Зазначення в проєкті договору про закупівлю умови щодо його доповнення та коригування під час укладення: практика ДАСУ

Дмитро Михайлович Стек
1760
20 Листопада 2021
Зазначення в проєкті договору про закупівлю умови щодо його доповнення та коригування під час укладення: практика ДАСУ
1760
20 Листопада 2021

Відповідно до пункту 8 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) у тендерній документації зазначаються такі відомості, як проєкт договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов.

Згідно з частиною 4 статті 41 Закону умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції / пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі / спрощеної закупівлі або узгодженої ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та / або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції / пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі.

Із зазначених норм можна зробити висновок: умови договору про закупівлю при підписанні між замовником та учасником не можуть відрізнятися від тих, які були визначені у проєкті договору про закупівлю, крім випадків, визначених у частині 4 статті 41 Закону.

Відповідно, замовники не можуть встановлювати в тендерній документації умови щодо можливості доповнення та коригування проєкту договору про закупівлю, крім випадків, зазначених у Законі.

На порталі RADNUK.COM.UA неодноразово розглядались питання щодо проєкту договору про закупівлю, зокрема у статтях «Проєкт договору про закупівлю: чи обов’язково включати перелік випадків змін його умов?», «Проєкт договору містить вибіркові випадки внесення змін до істотних умов. Правильно чи ні?».

Водночас замовники в тендерній документації досі встановлюють умови щодо можливості змін проєкту договору про закупівлю під час його підписання з переможцем процедури закупівлі / спрощеної закупівлі. Як до цього ставиться Державна аудиторська служба України (далі — ДАСУ), розглянемо далі.

Практика ДАСУ

Приклад 1. Моніторинг: UA-M-2021-10-01-000016, оголошення № UA-2021-07-28-001393-a.

Умови тендерної документації: проєкт договору про закупівлю складено замовником з урахуванням особливостей предмета закупівлі. Зазначений проєкт договору про закупівлю не є остаточним і вичерпним, і може бути доповнений і скоригований під час укладання договору про закупівлю з учасником — переможцем торгів залежно від специфіки предмета закупівлі та інших умов.

Замовник залишає за собою право змінювати проєкт договору про закупівлю у випадку зміни чинного цивільного, господарського і закупівельного законодавства.

За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено: пунктом 3 розділу 6 «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації передбачено, що «Зазначений проєкт договору про закупівлю не є остаточними і вичерпними, і може бути доповнений і скоригований під час укладання договору про закупівлю з учасником — переможцем торгів залежно від специфіки предмета закупівлі, характеру, інших умов конкретного договору про закупівлю».

Проте відповідно до частини 6 статті 33 Закону замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визначений переможцем торгів, відповідно до вимог тендерної документації та пропозиції учасника-переможця.

Згідно з частиною 4 статті 41 Закону умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції / пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі / спрощеної закупівлі або узгодженої ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та / або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції / пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі.

Таким чином, встановлення у тендерній документації умови щодо можливості коригування та доповнення умов договору про закупівлю під час його укладання з переможцем торгів суперечить вимогам частини 6 статті 33 та частини 4 статті 41 Закону.

Приклад 2. Моніторинг: UA-M-2021-09-29-000023, оголошення № UA-2021-06-01-002982-b.

Умови тендерної документації: вищезазначені умови проєкту договору про закупівлю не є остаточними і вичерпними, і можуть бути доповнені і скориговані під час укладання договору про закупівлю з учасником — переможцем торгів.

За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено: відповідно до пункту 13.1 проєкту договору про закупівлю Додаток 2 «Технічні вимоги / завдання» є невід’ємною частиною цього договору про закупівлю.

Водночас у Додатку 2 до проєкту договору про закупівлю «Технічні вимоги / завдання» замовником зазначено, що умови проєкту договору про закупівлю не є остаточними і вичерпними, і можуть бути доповнені і скориговані під час укладання договору з учасником — переможцем торгів.

Однак за нормою частини 6 статті 33 Закону замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладання договору може бути продовжений до 60 днів.

Таким чином, встановлення замовником у тендерній документації умови щодо можливості доповнення і коригування умов договору під час укладання договору з учасником — переможцем торгів суперечить вимогам частини 6 статті 33 Закону та частини 4 статті 41 Закону.

Коментар: як бачимо, зазначення в тендерній документації можливості змінювати проєкт договору про завкупівлю при підписанні з переможцем процедури закупівлі / спрощеної закупівлі, шляхом його доповнення та корегування, суперечить частині 6 статті 33 Закону та частині 4 статті 41 Закону. Зазначеної позиції дотримується ДАСУ.

Отже, замовники при складенні тендерної документації повинні керуватися вищевказаними статтями Закону та не встановлювати в тендерній документації умов, за яких проєкт договору про закупівлю може бути змінений при підписанні з переможцем процедури закупівлі.

Більше щодо договору про закупівлю читайте на порталі RADNUK.COM.UA у статтях:

Моніторинг закупівель

Публікації щодо здійснення органом державного фінансового контролю такого виду контролю як моніторинг закупівель, зокрема, новини моніторингу, приклади, коментарі, особливості, судова практика щодо моніторингу

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО