Перевірте курс євро на дату оприлюднення оголошення — моніторинг ДАСУ

Дмитро Михайлович Стек
881
6 Листопада 2021
Перевірте курс євро на дату оприлюднення оголошення — моніторинг ДАСУ
881
6 Листопада 2021

Відповідно до  частини 3 статті 10 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) оголошення про проведення конкурентних процедур закупівель у строки, встановлені у частині 1  статті 10 Закону, обов’язково додатково оприлюднюються в електронній системі закупівель англійською мовою, якщо очікувана вартість закупівлі перевищує суму, еквівалентну: для товарів і послуг — 133 тисячам євро; для робіт — 5 150 тисячам євро.

Курс євро визначається згідно з офіційним курсом, установленим Національним банком України станом на дату оприлюднення в електронній системі закупівель оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі.

Доволі часто трапляються порушення, пов’язані саме з визначенням курсу євро на дату оголошення процедури закупівлі. До чого це може призвести? Розглянемо на прикладах моніторингів Державної аудиторської  служби України.

Приклад 1

Моніторинг: № UA-M-2021-10-22-000007
Оголошення: № UA-2021-10-07-014297-b

За результатами моніторингу встановлено: «…що замовник здійснює закупівлю послуг, вартість яких на дату оголошення перевищує 133 000,00 євро, яка за офіційним курсом Національного банку України станом на 07.10.2021 дорівнює 4 044 995,50 гривень. Враховуючи зазначене, замовник на порушення частини 3 статті 10 Закону та пункту 8 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 11.06.2020 № 1082, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за № 610/34893 (далі — Порядок № 1082), не оприлюднив оголошення про проведення процедури закупівлі англійською мовою.

Крім того, замовник на порушення абзацу 2 пункту 1 частини 1 статті 10 Закону оприлюднив оголошення про проведення процедури закупівлі та тендерну документацію з порушенням строків, передбачених для закупівлі, очікувана вартість якої перевищує межі, встановлені у частині 3 статті 10 Закону (не пізніше ніж 30 днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій)».

Приклад 2

Моніторинг: № UA-M-2021-09-29-000003
Оголошення: № UA-2021-09-27-004837-b

За результатами моніторингу встановлено: «…що станом на день оприлюднення в електронній системі закупівель оголошення про проведення вищевказаної процедури закупівлі (27.09.2021) офіційний курс Національного банку України, відповідно до даних офіційного сайту Міністерства фінансів України, становив 31,2153 гривень за 1 євро, тобто вимоги частини 3 статті 10 Закону поширювались на процедури закупівель відкритих торгів, оголошення щодо проведення яких оприлюднені в електронній системі закупівель 27.09.2021, якщо очікувана вартість закупівлі товарів перевищувала суму, еквівалентну 4 151 634,90 гривень (133 000 євро x 31,2153 гривень).

Враховуючи вищевикладене, замовником додатково не оприлюднено в електронній системі закупівель оголошення про проведення відкритих торгів англійською мовою, чим не дотримано вимоги абзацу 2 пункту 1 частини 1 та частини 3 статті 10 Закону.

Як наслідок, замовником встановлені строки для подання тендерних пропозицій з недотриманням вимог абзацу 2 частини 3 статті 20 Закону, а також буде здійснено розгляд тендерних пропозицій з недотриманням вимог абзацу 3 частини 1 статті 28 та частин 2 та 12 статті 29 Закону».

Коментар Держаудитслужби: у вищезазначених прикладах замовники відмінили закупівлі на підставі пункту 2 частини 1 статті 32 Закону (у зв’язку з неможливістю усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути).

Ба більше, неправильне обрання виду відкритих торгів тягне за собою порушення строків оприлюднення інформації про закупівлю (оприлюднення оголошення про проведення процедури закупівлі та тендерної документації з порушенням строків, передбачених для закупівлі, очікувана вартість якої перевищує межі, встановлені у частині 3 статті 10 Закону (не пізніше ніж 30 днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій)), яке, в свою чергу, підпадає під статтю 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення, а саме: неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі тягне за собою накладення штрафу на службових (посадових), уповноважених осіб замовника у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (1 700 грн).

Щодо цього питання читайте на порталі RADNUK.COM.UA

Моніторинг закупівель

Публікації щодо здійснення органом державного фінансового контролю такого виду контролю як моніторинг закупівель, зокрема, новини моніторингу, приклади, коментарі, особливості, судова практика щодо моніторингу

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО