Незазначення в ТД формальних помилок та висновки моніторингів щодо цього

Катерина Плашенко
1205
8 Серпня 2022
Незазначення в ТД формальних помилок та висновки моніторингів щодо цього
1205
8 Серпня 2022

Пунктом 19 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) передбачено, що замовник у тендерній документації зазначає опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме технічні помилки та описки.

На вимогу абзацу 12 пункту 11 частини 1 статті 9 Закону Уповноважений орган (Мінекономіки) затвердив перелік формальних помилок наказом № 710 від 15.04.2020 «Про затвердження Переліку формальних помилок» (далі — наказ Мінекономіки № 710). Замовники під час складання тендерної документації повинні враховувати положення наказу Мінекономіки № 710 та використовувати цей перелік формальних помилок у своїй тендерній документації. Крім цього, замовник має зазначити й приклади формальних помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій.

Сьогодні пропонуємо розглянути, які наслідки для замовника матиме невиконання пункту 19 статті 22 Закону, на підставі аналізу декількох висновків моніторингів, які були проведені Державною аудиторською службою України (далі — Держаудитслужба) у період воєнного стану.

Моніторинг UA-M-2022-08-02-000057, оголошення UA-2021-09-15-008785-b

Проведеним моніторингом встановлено, що на порушення пункту 19 частини 2 статті 22 Закону в тендерній документації замовника (пункт 1.7 частини 1 розділу ІІІ) не наведено прикладів формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасником не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій, а також зазначено формальну помилку, що відсутня в Переліку, затвердженому наказом Мінекономіки № 710 (зазначення неповного переліку інформації в певному документі, всупереч вимогам тендерної документації, якщо така інформація повністю відображена в іншому документі (документах), поданому у складі тендерної пропозиції учасника).

З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону, Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо) щодо недопущення в подальшому порушення вимог пункту 19 частини 2 статті 22 Закону при складанні тендерної документації.

Академія Радник відкрита та запрошує кожного на онлайн-марафон для закупівельника: від початківця до експерта з публічних закупівель! Не відмовляй собі та навчайся з нами!

Моніторинг UA-M-2022-07-25-000062, оголошення UA-2022-05-31-001432-a

За результатами моніторингу відповідності вимог тендерної документації замовника вимогам Закону, зокрема, установлено, що в порушення вимог пункту 19 частини 2 статті 22 в тендерній документації не зазначено опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій.

З огляду на це та інші встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, та відсутність механізму їх усунення, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення вимог пункту 19 частини 2 статті 22 Закону та пункту 3 Порядку № 1082, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та / або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.

Додатково з корисного «Покроковий алгоритм дій замовника під час моніторингу».

Моніторинг UA-M-2022-07-25-000061, оголошення UA-2022-06-22-003929-a

За результатами моніторингу відповідності вимог тендерної документації замовника вимогам законодавства у сфері закупівель встановлено, що на порушення вимог пункту 19 частини 2 та абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону замовником в тендерній документації, а саме в пункті 1 розділу 3 тендерної документації, до формальних (несуттєвих) помилок не віднесено перелік помилок, які визначені пунктами 1–12 «Переліку формальних помилок», який затверджено наказом Мінекономіки № 710.

З огляду на це та інші встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які є значущими, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону, Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором про закупівлю від 25.07.2022 № 18/46, у тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності / нікчемності договору.

Багато судової практики в частині оскарження висновку моніторингу читайте в статті «А вас аудитори зобов’язували припинити зобов’язання за договором про закупівлю?».

Висновки

Затверджений Перелік не є примірним, а отже є вичерпним. Тож замовникам під час складання та затвердження тендерної документації відповідно до статті 22 Закону слід враховувати положення наказу Мінекономіки № 710.  Тендерна документація повинна містити приклади формальних помилок, оскільки пункт 19 частини 2 статті 22 Закону вимагає включити до тендерної документації і опис, і приклади формальних помилок.

Як бачимо, через таку, на перший погляд, дрібницю Держаудитслужба може зобов’язати замовника провести роз’яснювальну роботу, економічні навчання тощо для недопущення в подальшому порушень особою, яка їх допустила, притягнути до відповідальності осіб, якими допущені порушення, та навіть зобов’язати усунути виявлені порушення шляхом припинення зобов’язань за договором. Закликаємо замовників бути уважними та не допускати неточностей у наведенні опису та прикладів формальних (несуттєвих) помилок.

Нагадуємо, що на порталі RADNUK.COM.UA у розділі «Книги» доступний збірник висновків моніторингу закупівель з практичними порадами та доцільними рекомендаціями. Щоб не наступати на «закупівельні граблі» інших замовників, користуйтесь цією електронною книгою. Дивіться, як її знайти:

Щоб краще сформувати власну тендерну документацію та не припуститися помилок, використовуйте приклад тендерної документації.

Більше важливої інформації про закупівлі під час війни читайте на порталі RADNUK.COM.UA у розділі  «Воєнний стан».

Моніторинг закупівель

Публікації щодо здійснення органом державного фінансового контролю такого виду контролю як моніторинг закупівель, зокрема, новини моніторингу, приклади, коментарі, особливості, судова практика щодо моніторингу

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО