Невиконання рішення АМКУ: практика ДАСУ

Катерина Плашенко
2258
5 Вересня 2022
Невиконання рішення АМКУ: практика ДАСУ
2258
5 Вересня 2022

Процедура виконання рішення Органу оскарження (далі — АМКУ) унормована статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон). Згідно з частиною 22 статті 18 Закону рішення АМКУ набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються.

Якщо рішення АМКУ, прийняте за результатами розгляду скарги Постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі — Колегія), не було оскаржене до суду, таке рішення має бути виконано не пізніше 30 днів з дня його прийняття.

Сьогодні розглянемо, до якого висновку дійшла Державна аудиторська служба України (далі —  Держаудитслужба), виявивши, що замовник не виконав рішення АМКУ.

Моніторинг UA-M-2022-08-25-000024, оголошення UA-2022-01-17-001390-b

Під час моніторингу встановлено, що відповідно до протоколу розкриття тендерних пропозицій, що оприлюднений в електронній системі закупівель, замовником визнано переможцем ФОП «П» та в електронній системі закупівель оприлюднено повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.

29.04.2022 Колегією прийнято рішення № 4179-р/пк-пз, згідно з яким, за результатами розгляду скарги № UA-2022-01-17-001390-b.b1 від 18.02.2022, Колегія постановила зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення ФОП «П» переможцем процедури закупівлі, оголошення про проведення якої оприлюднене на вебпорталі Уповноваженого органу за № UA-2022-01-17-001390-b. Зазначене рішення Органу оскарження оприлюднено в електронній системі закупівель 03.05.2022.

Згідно із частиною 22 статті 18 Закону рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються.

Водночас згідно із частиною 17 статті 18 Закону розгляд скарги зупиняє перебіг строків, установлених частиною 10 статті 29, частиною 6 статті 33 Закону. Перебіг зазначених строків продовжується з дня, наступного за днем прийняття рішення Органом оскарження за результатами розгляду скарги, рішення про припинення розгляду скарги або рішення про залишення скарги без розгляду.

Станом на момент закінчення моніторингу — 29.08.2022 — замовником не скасовано рішення про визначення ФОП «П» переможцем, не відхилено тендерної пропозиції цього учасника та не розглянуто наступної тендерної пропозиції з переліку учасників, що вважається найбільш економічно вигідною, у строки, визначені Законом.

Отже, замовником на порушення частини 22 статті 18 Закону не виконано у встановлений термін рішення Органу оскарження, яке не було оскаржене до суду. Також, відповідно до пункту 2 частини 1 статті 32 Закону, не відмінено процедури закупівлі внаслідок неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель.

З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель Держаудитслужба, враховуючи рішення Колегії № 4179-р/пк-пз від 29.04.2022, зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, у межах законодавства вжити заходів, передбачених частиною 1 статті 32 Закону, шляхом відміни тендеру та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та / або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.

Замість висновку зазначимо, що вищевказані порушення можуть призвести до адміністративної відповідальності, а саме: невиконання рішення Антимонопольного комітету Українияк органу оскарження за результатами розгляду скарг суб’єктів оскарження, подання яких передбачено Законом, тягне за собою накладення штрафу на керівника замовника від двох до п’яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, тобто від 34 000 до 85 000 гривень (частина 5 статті  16414 Кодексу України про адміністративні правопорушення).

Щоб уберегти себе від адміністративної відповідальності, замовнику потрібно виконати рішення Органу оскарження не пізніше 30 днів з дня його прийняття або оскаржити до суду протягом 30 днів з дня його оприлюднення в електронній системі закупівель.

Радимо використовувати «Покроковий алгоритм дій замовника під час моніторингу», а також «Шпаргалку уповноваженої особи замовника про адміністративну відповідальність», яка допоможе не забувати про підстави притягнення до адміністративної відповідальності.

Нагадуємо, що на порталі RADNUK.COM.UA у розділі «Книги» доступний збірник висновків моніторингу закупівель із практичними порадами та доцільними рекомендаціями. Щоб не наступати на «закупівельні граблі» інших замовників, користуйтесь цією електронною книгою. Дивіться, як її знайти:

Більше важливої інформації про закупівлі під час війни читайте на порталі RADNUK.COM.UA у розділі  «Воєнний стан».

Моніторинг закупівель

Публікації щодо здійснення органом державного фінансового контролю такого виду контролю як моніторинг закупівель, зокрема, новини моніторингу, приклади, коментарі, особливості, судова практика щодо моніторингу

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО