Наслідки оприлюднення інформації не в повному обсязі

Наталія Чабан
1969
26 Березня 2021
Наслідки оприлюднення інформації не в повному обсязі
1969
26 Березня 2021

Закон України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) встановлює окремі вимоги до проведення відкритих торгів та відкритих торгів з публікацією англійською мовою, так званих «евроторгів», та й до оприлюднення оголошення про проведення конкурентних процедур закупівель. Для наочності розглянемо наслідки неоприлюднення інформації про закупівлю в повному обсязі, на прикладі висновків моніторингу.

Моніторинг UA-M-2020-12-31-000064
UA-2020-10-09-002468-b

Виявлені порушення: за результатами моніторингу установлено, що Замовник не оприлюднив у повному обсязі оголошення про проведення відкритих торгів англійською мовою, а саме не виклав англійською мовою: кількість та місце поставки товарів, обсяг, строк поставки товарів, виконання робіт, надання послуг, умови оплати, мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції, дату та час розкриття тендерних пропозицій, чим порушив вимоги частини третьої статті 10 Закону.

Висновок про наявність або відсутність порушень

За результатами аналізу питання повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів установлено порушення вимог частини третьої статті 10 Закону.

Зобов’язанння щодо усунення порушення: з огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи з недопущення встановлених порушень в подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.

Коментар редакції

Відповідно до частини 1 статті 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, зокрема оголошення про проведення відкритих торгів – не пізніше ніж за 15 днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, якщо вартість закупівлі не перевищує межі, встановлені у частині 3 цієї статті, та не пізніше 30 днів у разі перевищення таких меж.

Водночас згідно з частиною 3 статті 10 Закону оголошення про проведення конкурентних процедур закупівель у строки, встановлені у частині першій цієї статті, обов’язково додатково оприлюднюються в електронній системі закупівель англійською мовою, якщо очікувана вартість закупівлі перевищує суму, еквівалентну: для товарів і послуг – 133 тисячам євро; для робіт – 5 150 тисячам євро.

Отже, Законом передбачена імперативна норма щодо обов’язкового оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів в електронній системі закупівель англійською мовою, якщо очікувана вартість закупівлі перевищує межі, визначені частиною 3 статті 10 Закону, для товарів і послуг – 133 тисячам євро; для робіт – 5 150 тисячам євро.

Крім того,  частиною 2 статті 21 Закону встановлено чіткий та вичерпний перелік інформації, яку має містити оголошення про проведення відкритих торгів.

За результатами запропонованого до уваги моніторингу замовником виконано вимоги частини 2 статті 21 Закону в повному обсязі. Водночас замовником не оприлюднено вказане оголошення про проведення відкритих торгів в електронній системі закупівель англійською мовою в повному обсязі, а саме не оприлюднено  англійською мовою: кількість та місце поставки товарів, обсяг, строк поставки товарів, виконання робіт, надання послуг, умови оплати, мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції, дату та час розкриття тендерних пропозицій.

Зауважимо: усе це стає ще цікавішим, якщо врахувати оновлену редакцію статті 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення, яка встановлює відповідальність, зокрема, неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі – тягнуть за собою накладення штрафу на службових (посадових), уповноважених осіб замовника у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (1 700 грн).

Аби  уникнути негативних наслідків неоприлюднення інформації про закупівлі  в електронній системі закупівель або ще гірше – настання адміністративної відповідальності у вигляді штрафу замовнику під час проведення «євроторгів»  не можна залишити повз увагою як вимоги частини 2 статті 21 Закону, так і частини 3 статті 10 Закону.

Приклад оголошення доступний для завантаження на порталі RADNUK.COM.UA у статті «Announcement/Оголошення англійською мовою».

Моніторинг закупівель

Публікації щодо здійснення органом державного фінансового контролю такого виду контролю як моніторинг закупівель, зокрема, новини моніторингу, приклади, коментарі, особливості, судова практика щодо моніторингу