Оголошення: № UA-2020-09-11-012431-b
Галузь: роботиІнформація про закупівлю: ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація
Предмет закупівлі
Під час моніторингу встановлено, що: «…в інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (додаток 3 до тендерної документації) містяться посилання на спосіб виробництва (технологію), на конкретну марку та виробника, а саме: використання суміші Ceresit CN-69, декоративного розчину за технологією Ceresit, вогнегасного матеріалу ЕНДОТЕРМ ХТ-150 тощо, без зазначення обґрунтування необхідності використання саме цих матеріалів та устаткування, що є порушенням вимог частини четвертої статті 23 Закону».
Висновок про наявність або відсутність порушень
За результатами моніторингу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог частини 4 статті 23 Закону.
Оголошення: № UA-2020-11-09-000900-b Галузь: роботиІнформація про закупівлю: ДК 021:2015: 45000000-7 — Будівельні роботи та поточний ремонт
Моніторингом питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено, що: «Додаток 3 тендерної документації містить посилання на тип, торгову марку та виробника без обґрунтування (нарізчик швів GSA-20LS НУDRОSТRЕSS, полімерне покриття підлоги з шумоізоляційними властивостями за типом Sika Comfortfloor PS 63, цементно-піщана суміш типу “Полімін”, лампа IRLLAMP-Y, турнікет Easy gate BV, зчитувач Proximity RFID, модуль газового пожежогасіння “Імпульс-20”, декоративний розчин за технологією “CEREZIT”). При цьому вираз “або еквівалент” та обґрунтування використання посилання на виробника, марку та тип відсутні. Зазначене є порушенням замовником частини четвертої статті 23 Закону».
Висновок про наявність або відсутність порушень
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення частини 4 статті 23 Закону.
Коментар редакції
Абзацом 2 частини 3 статті 23 Закону передбачено, що в разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. До кожного посилання повинен додаватися вираз «або еквівалент».
Відповідно до частини 4 статті 23 Закону технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз «або еквівалент».
Ураховуючи викладене:
- замовник самостійно визначає необхідні технічні характеристики предмета закупівлі з огляду на специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель та з дотриманням законодавства;
- у разі необхідності закупівлі з посиланням на конкретну торгову марку, тип, місце походження тощо стосовно предмета закупівлі замовник повинен зазначити відповідне обґрунтування в тендерній документації та обов’язково зазначити в технічній специфікації до тендерної документації вираз «еквівалент»;
- чинним законодавством у сфері публічних закупівель не передбачено конкретної форми обґрунтування, яке обов’язково має містити тендерна документація в разі закупівлі з посиланням на конкретну торгову марку, тип, місце походження тощо стосовно предмета закупівлі, тому читайте спеціально розроблені приклади обґрунтувань на порталі RADNUK.COM.UA в статті «А ви підготували обґрунтування, якщо в технічній специфікації посилаєтесь на конкретну торговельну марку..? П’ять прикладів»;
- під час проведення спрощеної закупівлі у вимогах до предмета закупівлі, що містять посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, замовник самостійно приймає рішення щодо наявності / відсутності посилання на певні аналоги та/або еквіваленти, що прийматимуться у пропозиціях учасників (частина 4 статті 14 Закону).
Важливо! Порушення законодавства про закупівлі в частині складення тендерної документації не відповідно до вимог закону тягнуть за собою накладення штрафу на службових (посадових), уповноважених осіб замовника у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Додатково читайте на порталі RADNUK.COM.UA статтю «Застосування еквіваленту при здійсненні закупівель робіт» та «Якщо двічі закупівля не відбулася, чи можна придбати еквівалент?».
Додатково пропонуємо переглянути вебінар на тему: Усе, що потрібно знати про вираз “або еквівалент”