Будь-яка інформація, подана учасником після кінцевого строку її подання, не є складовою тендерної пропозиції

Тетяна Коріненко
2474
18 Вересня 2021
Будь-яка інформація, подана учасником після кінцевого строку її подання, не є складовою тендерної пропозиції
2474
18 Вересня 2021
Моніторинг:№ UA-M-2021-07-02-000046
Оголошення: № UA-2021-03-01-002198-a

За результатами моніторингу встановлено таке: «…що замовником у пунктах 8, 9 Додатка 7 до тендерної документації встановлена така вимога: Переможець процедури закупівель у строк, що не перевищує 10 днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель копію останньої річної фінансової звітності акціонерного товариства або копію останньої затвердженої фінансової звітності товариства з обмеженою чи додатковою відповідальністю (у якій зазначена інформація про вартість чистих активів) (з відміткою відповідного органу ДПС або Державної служби статистики України, або з наданням сканованої копії відповідної квитанції (якщо фінансова звітність подавалась у електронному вигляді)), а також у вищезазначений строк надати замовнику шляхом направлення на електронну адресу договірну ціну з кошторисами для перевірки та узгодження.

При цьому замовником у пункті 3 розділу 5 «Розгляд та оцінка тендерної документації» тендерної документації установлено, що тендерна пропозиція переможця підлягає відхиленню у випадку ненадання у визначений тендерною документацією строк документів (інформації) згідно з вимогами цієї тендерної документації.

<…> встановлення в тендерній документації вимоги про надання переможцем протягом десяти днів з дня оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель копії останньої річної фінансової звітності та направлення на електронну адресу для перевірки та узгодження договірної ціни з кошторисами є порушенням частини 8 статті 12 та абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону».

Коментар редакції: дійсно, статтею 44 Закону України «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю» (далі — ЗУ «Про ТОВ та ТДВ») та статтею 70 Закону України «Про акціонерні товариства» (далі — ЗУ «Про АТ») значним правочином є правочин, де визначений порядок надання згоди органами товариства на їх вчинення залежно від вартості предмета правочину чи інших критеріїв, які встановлюються статутом та / або законодавством. Товариство може самостійно визначати критерії таких правочинів та процедуру їх укладання.

Вказані норми регламентують загальний порядок надання дозволу на укладення значного правочину, якщо інше не вказано статутом, за якими посадова особа (директор) товариства з обмеженою відповідальністю має право укласти договір, вартість предмета якого перевищує 50-відсоткову вартість чистих активів товариства при наявності відповідної згоди / рішення загальних зборів учасників (частина 2 статті 44 ЗУ «Про ТОВ та ТДВ»).

Для акціонерних товариств існує такий загальний порядок вчинення значних правочинів, за яким посадова особа (директор) має право укласти договір у разі (частини 1–2 статті 70 ЗУ «Про АТ»):

  • наявності згоди / рішення наглядової ради, а у випадку його неприйняття воно може прийматися загальними зборами акціонерів — якщо вартість предмета становить  від 10 % до 25 % вартості активів;
  • наявності згоди / рішення загальних зборів акціонерів, прийнятого простою більшістю голосів акціонерів, що зареєструвалися для участі в загальних зборах акціонерів, — якщо вартість предмета перевищує 25 %, але є меншою ніж 50 % вартості активів;
  • наявності згоди / рішення наглядової ради, що складається не менш як на одну третину з незалежних директорів, — якщо вартість предмета перевищує 25 %, але є меншою ніж 50 % вартості активів;
  • наявності згоди / рішення загальних зборів акціонерів, прийнятого більш як 50 % голосів акціонерів від їх загальної кількості, — якщо вартість предмета перевищує 50 % вартості активів.

Водночас абзацом 1 частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон)  визначено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Одночасно частиною 8 статті 12 Закону визначено, що подання інформації під час проведення процедури закупівлі / спрощеної закупівлі здійснюється виключно в електронному вигляді через електронну систему закупівель.

Згідно з частиною 2 статті 41 переможець процедури закупівлі / спрощеної закупівлі саме під час укладення договору про закупівлю повинен надати:

  • відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю;
  • копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом та у разі якщо про це було зазначено у тендерній документації / оголошенні про проведення спрощеної закупівлі чи вимагалося замовником під час переговорів у разі застосування переговорної процедури закупівлі.

Згідно з пунктом 3 частини 1 статті 31 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію переможця виключно у випадках, якщо переможець процедури закупівлі:

  • відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю;
  • не надав у спосіб, зазначений у тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону;
  • не надав копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) відповідно до частини 2 статті 41 цього Закону;
  • не надав забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо таке забезпечення вимагалося замовником.

Враховуючи зазначене, у разі ненадання переможцем процедури закупівлі документів (або виявлення невідповідностей у таких документах), що вимагалися тендерною документацією та які були подані після кінцевого строку подання тендерних пропозицій, замовник не може відхилити його пропозицію на підставах, що передбачені пунктами 1, 2 частини 1 статті 31 Закону.

Додатково читайте на порталі RADNUK.COM.UA такі корисні статті:


Додатково пропонуємо переглянути вебінар на тему: Як підготувати тендерну пропозицію

Моніторинг закупівель

Публікації щодо здійснення органом державного фінансового контролю такого виду контролю як моніторинг закупівель, зокрема, новини моніторингу, приклади, коментарі, особливості, судова практика щодо моніторингу

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО