Організація ринкових консультацій у ДП «Медзакупівлі України» та приклад запрошення для участі в переговорах

Марія Морозова
1144
20 Грудня 2021
Організація ринкових консультацій у ДП «Медзакупівлі України» та приклад запрошення для участі в переговорах
1144
20 Грудня 2021

Важливою передумовою для планування закупівель, підготовки якісної тендерної документації і проведення процедур закупівель відповідно до найкращих міжнародних практик є дослідження ринку. Для цього використовуються ринкові консультації. Вони проводяться від початку підготовки тендерної документації / оголошення про проведення спрощеної закупівлі до моменту оголошення процедури закупівлі чи спрощеної закупівлі. Це дозволяє проаналізувати ситуацію на ринку та якісно підготувати технічне завдання.

Хто проводить ринкові консультації?

У ДП «Медичні закупівлі України» ринкові консультації у рамках централізованих закупівель за державними програмами проводить відділ категорійного менеджменту. Крім того, на підприємстві затверджена стандартна операційна процедура з проведення ринкових консультацій, де прописані алгоритм проведення та шаблони документів, що мають бути оформлені в процесі. 

Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон), для планування закупівель та підготовки до проведення закупівель замовники можуть проводити попередні ринкові консультації з метою аналізу ринку, у тому числі запитувати й отримувати рекомендації та інформацію від суб’єктів господарювання (частина 4 статті 4 Закону). З зазначеного випливає, що проводити ринкові консультації може:

  • уповноважена особа;
  • тендерний комітет (до 31.12.2021);
  • відповідальна особа, що здійснює закупівлі до 50 тис. грн чи прямі закупівлі для протидії COVID-19.

Перший етап ринкових консультацій: підготовка до зустрічі

На етапі аналізу ринку доцільно використовувати загальнодоступну інформацію щодо цін та асортименту товарів, робіт і послуг, яка міститься у відкритих джерелах (у тому числі на сайтах виробників та / або постачальників відповідної продукції, спеціалізованих торговельних майданчиках, в електронних каталогах, рекламі, прайс-листах, електронній системі закупівель Prozorro, на аналогічних торговельних електронних майданчиках, дані спеціалізованих інформаційно-аналітичних видань, офіційних статистичних видань, у тому числі іноземних, тощо), й інформацію, отриману в результаті проведення ринкових консультацій.

Використання такого інструменту, як ринкові консультації, дає можливість визначити структуру ринку, ступінь конкуренції та можливі варіанти предмета закупівлі, зважаючи при цьому на нові технічні рішення.

Наприклад, уповноважена особа перед проведенням зустрічі (ринкової консультації) має підготувати питання, які будуть обговорюватися на зустрічі. Вони можуть стосуватись основних характеристик продукту, гарантійного обслуговування, діяльності компанії на ринку. 

Другий етап ринкових консультацій: запрошення

Запрошення на ринкову консультацію надсилається замовником потенційним учасникам у довільній формі. Воно має містити такі дані:

  • інформацію про дату, час та місце проведення зустрічі;
  • орієнтовні відомості щодо предмета ринкової консультації; 
  • строк та порядок підтвердження наміру взяти участь у зустрічі;
  • обов’язок дотримуватися вимог Антикорупційної програми підприємства та законодавства у сфері запобігання корупції;
  • застереження, що участь у попередній ринковій консультації та надання рекомендацій / інформації не створює будь-яких переваг для суб’єктів господарювання під час здійснення закупівель та не покладає будь-яких зобов’язань на замовника щодо учасників. 

Також наведемо орієнтовний приклад запрошення до участі в переговорах у рамках ринкових консультацій.

Третій етап ринкових консультацій: проведення зустрічі

Ринкові консультації можуть проходити як в онлайн-, так і в офлайн-форматі. Після проведення зустрічі обов’язково має бути погоджений та підписаний обома сторонами відповідний протокол. Замовники у розумінні Закону можуть врегулювати це питання по-іншому, оскільки Закон такого обов’язку не встановлює.

Різниця між онлайн- та офлайн-форматами є здебільшого технічною. Більш мобільним та зручним з погляду тайм-менеджменту є формат онлайн-консультацій, адже ні замовник, ні суб’єкт господарювання не повинні витрачати додатковий час, щоб дістатись до місця зустрічі.

До того ж такий формат є більш виправданим у період карантину. З іншого боку, під час онлайн-консультації можуть виникнути проблеми з технікою або мережею інтернет, що може ускладнювати перебіг ринкової консультації.

Короткий алгоритм проведення ринкових консультацій від ДП МЗУ

Порядок проведення ринкових консультацій державного підприємства  «Медичні закупівлі України» з суб’єктами господарювання (постачальниками) забезпечує прозорість та рівне ставлення до всіх учасників. Він складається з таких етапів:

  • запрошення постачальника до участі у ринковій консультації;
  • підтвердження постачальником його участі;
  • проведення зустрічі; 
  • складення протоколу проведення ринкової консультації.

Висновки: ринкові консультації є важливою складовою підготовки до проведення закупівлі. Ця процедура дозволяє отримати фахові рекомендації від суб’єктів господарювання, проаналізувати ринок та якісно сформувати технічне завдання.

Більше корисної інформації, що дозволить вдало сформувати тендерну документацію, читайте на порталі RADNUK.COM.UA у статтях:

Медичні закупівлі

Публікації, тематикою яких є особливості здійснення закупівель лікарських засобів та медичних виробів

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО