Адміністративна відповідальність — це один із видів юридичної відповідальності, який настає за вчинення адміністративного правопорушення (проступку), яким відповідно до статті 9 Кодексу України про адміністративні правопорушення визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність. Адміністративна відповідальність за правопорушення, передбачені цим Кодексом, настає, якщо ці порушення за своїм характером не тягнуть за собою відповідно до закону кримінальної відповідальності.
Адміністративна відповідальність за порушення законодавства про закупівлі — це встановлена законом форма реагування держави на неправомірні дії або бездіяльність уповноважених осіб, службових (посадових) осіб або керівників замовників, що призвели до порушення норм Закону України «Про публічні закупівлі» та/або його підзаконних нормативно-правових актів. Така відповідальність має на меті забезпечити неухильне дотримання принципів відкритості, добросовісної конкуренції, недискримінації учасників і ефективного використання бюджетних коштів, що являють собою принципи здійснення публічних закупівель.
Нагадаю, що Кодексом визначено таку відповідальність за статтею 164-14. Так, наведеним положенням передбачено відповідальність як за порушення порядку визначення предмета закупівлі, так і за порушення порядку укладення договорів про публічні закупівлі чи внесення змін до них.
Таким чином, адміністративна відповідальність є одним із ключових інструментів забезпечення законності і у сфері публічних закупівель.
Статті порталу RADNUK.COM.UA про деякі нюанси адміністративної відповідальності за порушення законодавства про публічні закупівлі викладені нижче у переліку корисних посилань.
- «Адміністративна відповідальність у деталях. Судовий погляд», у якій експерт більш детально розкриває поняття адміністративної відповідальності.
- «Чи можуть притягнути до відповідальності за порушення вимог Закону, які не передбачені в статті 164-14 КУпАП», що стосується порушень законодавства, не охоплених диспозицією наведеної норми.
- «Чи відповідає УО за укладення додаткових угод» — про питання, яке турбує багатьох закупівельників.
- «Персональні дані уповноважених осіб можуть офіційно отримувати аудитори: законодавче нововведення», що розкриває питання отримання органами фінансового контролю інформації про порушника.
- «З 14.06.2025 змінено строки накладення адміністративного стягнення в публічних закупівлях», де наведено оновлені строки притягнення до відповідальності.
Окремо рекомендую ознайомитись з публікацією блогу Товариства з обмеженою відповідальністю «Тендерне агентство Радник» «Порядок притягнення особи до адміністративної відповідальності за порушення законодавства про закупівлі», де висвітлено покроковий алгоритм притягнення до адміністративної відповідальності.
У рамках щотижневого опрацювання розміщених зразків документів за різними категоріями редакцією порталу опрацьовано категорію «Листи, претензії та інші документи» розділу «Зразки замовникам за Особливостями». За результатом їх опрацювання встановлено актуальність таких зразків.










