У листопаді 2025 року Уряд розширив повноваження Держаудитслужби щодо проведення різного роду контрольних заходів. Постановою КМУ від 13.11.2025 № 1473 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України з питань діяльності органів державного фінансового контролю» внесено зміни до актів, що регулюють повноваження Держаудитслужби.
Основний посил — нормативне врегулювання порядку здійснення контролю за коштами, що надходять з міжнародних джерел, насамперед у рамках програми Ukraine Facility. При цьому зміни торкнуться усіх об’єктів контролю, з якого б джерела вони не фінансувались, та всіх основних видів перевірок, що проводяться органами Держаудитслужби.
Ми підготували перелік корисних посилань, завдяки якому ви зможете як отримати загальні уявлення про роботу ДАСУ на практиці, так і останні актуальні особливості роботи аудиторів. Отже, ви будете озброєні необхідними знаннями для проходження аудиторської перевірки на вашому підприємстві.
- Протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівлі, має право через електронну систему закупівель запитувати в замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Детальніше — у статті «Моніторинг закупівель: повноваження ДАСУ та як відповідати на запити».
- За невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання завідомо неправдивої інформації статтею 3511 Кримінального кодексу України передбачена відповідальність у вигляді: штрафу (від 100 до 1000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що дорівнює сумі від 1700 гривень до 17 000 грн) або арешту на строк до 6 місяців, або обмеження волі на строк до 3 років. Про це читайте у статті «Перешкоджання діяльності ДАСУ в рамках публічних закупівель».
- Державна аудиторська служба України як позивач звернулася до суду з позовом до замовника про зобов’язання відповідача забезпечити виконання частини невиконаних вимог про усунення виявлених перевіркою порушень, а саме: «забезпечити притягнення до відповідальності посадових осіб, винних у допущенні недоліків і порушень у фінансово-господарській діяльності замовника». Рішення суду — у статті «Чи наділена ДАСУ правом притягувати до відповідальності осіб, винних у допущених порушеннях? Рішення суду».
- 14.06.2025 набрав чинності Закон України «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення та деяких інших законів України щодо посилення відповідальності за незабезпечення доступу до інформації про використання публічних коштів». Що змінилося для замовників та чи потрібна ДАСУ згода на обробку персональних даних від суб’єкта персональних даних, читайте у матеріалі «Персональні дані уповноважених осіб можуть офіційно отримувати аудитори: законодавче нововведення».
- У листопаді 2025 року Уряд розширив повноваження Держаудитслужби щодо проведення різного роду контрольних заходів. Постановою КМУ від 13.11.2025 № 1473 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України з питань діяльності органів державного фінансового контролю» внесено зміни до актів, що регулюють повноваження Держаудитслужби. Усі подробиці освітили для вас у матеріалі «Аналіз листопадових змін до законодавства про компетенцію Держаудитслужби: усе, що треба розуміти УО».
- Держаудитслужба виявила порушення й викликає в офіс для складання протоколу. Як реагувати? Чи можна не їхати? Які причини неявки будуть визнані поважними, а які — ні, і на що це впливає? Як себе поводити замовнику на зустрічі з аудиторами? У цій статті розкриваємо секрети грамотного візиту до Держаудитслужби: «В гості до аудиторів: що робити, якщо ДАСУ викликає в офіс для складання протоколу».
- У висновку моніторингу одночасно констатовано, що договір про закупівлю нікчемний, і зобов’язано його розірвати. А заразом вказано на необхідність притягнення уповноваженої особи до відповідальності та неприпустимість порушень у майбутньому. Кожен закупівельник чув, що в разі виконання висновку моніторингу адміністративна відповідальність не настає. А як саме виконати такий висновок моніторингу, щоб обійтися без штрафів? Розповідаємо у статті «Чого хоче… аудитор?».
Цього тижня ми перевірили категорію зразків «Приклади листів (за Особливостями)» розділу «Зразки учасникам за Особливостями». Отже, ці зразки актуальні та готові до використання.










