Оскаржувані вимоги, які Колегія вважає дискримінацією в закупівлях електричної енергії

Тетяна Коріненко
574
25 Серпня 2021
Оскаржувані вимоги, які Колегія вважає дискримінацією в закупівлях електричної енергії
574
25 Серпня 2021

Ще з 01.07.2019 ринок електричної енергії запрацював на конкурентних засадах. Втім, як свідчить практика Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері державних закупівель (надалі — Колегія, Орган оскарження), замовники нерідко створюють передумови для можливого спотворення конкуренції, встановлюючи вимоги, які сприяють зловживанням у процедурі закупівлі як самими замовниками, так і учасниками.

Важливо розуміти, що однією з передумов успішного проведення публічних закупівель та виконання договору є підготовка якісної тендерної документації, зокрема відсутність у ній дискримінаційних умов. Саме це сприятиме високому рівню конкуренції на ринку публічних закупівель.

Далі розглянемо найбільш розповсюджені оскаржувані вимоги, які Колегія вважає дискримінаційними.

Вимога щодо наявності центру обслуговування споживачів у конкретному регіоні

Оголошення № UA-2020-11-06-010330-c, рішення № 22165-р/пк-пз від 30.11.2020.

Відповідно до пункту 2 «Інша інформація» розділу «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації, замовник зокрема встановив таку вимогу до учасника:  підтвердити наявність на території Рівненської області власного структурного підрозділу – центру обслуговування споживачів, згідно з вимогами «Правил роздрібного ринку електричної енергії», затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 №312, який приймає звернення/скарги/претензії споживачів, надає роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством,...

Електрична енергія

Публікації, тематикою яких є особливості закупівель електричної енергії