Спрощена закупівля: як замовнику працювати за «новими правилами»

Діана Лагодна
4501
21 Листопада 2022
Спрощена закупівля: як замовнику працювати за «новими правилами»
4501
21 Листопада 2022

19.10.2022 набули чинності Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості).

За «новими правилами» замовник може використовувати спрощену закупівлю згідно з наказом ДП «Прозорро» № 25 від 20.10.2022 для придбання:

  • товарів та послуг до 100 тис. грн;
  • послуг з поточного ремонту до 200 тис. грн;
  • робіт до 1,5 млн грн.

Інструкція до наказу ДП «Прозорро» № 25 від 20.10.2022 передбачає проведення спрощеної закупівлі відповідно до статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) (від оголошення закупівлі до визначення переможця чи відміни закупівлі). Наказом не встановлено строків для укладання та публікації договорів у спрощених закупівлях, тому замовник визначає їх самостійно.

Також спрощені закупівлі, як і раніше, використовуються для «ковідних» закупівель відповідно до частини 31 прикінцевих та перехідних положень Закону. Про це Радник писав у статті «COVID-закупівлі: керуємось Постановою від 12.10.2022 № 1178 чи Постановою від 22.09.2021 № 1012?».

Як же проводити спрощену закупівлю за «оновленими правилами»? Поглянемо далі.

Оголошення закупівлі

Перед тим як провести закупівлю, обов’язково створіть річний план. Уже безпосередньо при оголошенні спрощеної закупівлі виберіть відповідний тип у системі.

Далі внесіть ідентифікатор плану закупівлі у відповідне поле. Якщо закупівля створюється безпосередньо з плану, це поле заповнюється автоматично.

Наступний крок — вибрати вид предмета закупівлі та заповнити відповідні поля.

Узагальнена назва закупівлі повинна відповідати назві закупівлі, що зазначена у плані та проєкті договору. За потреби завантажте файли, що стосуються предмета закупівлі чи вимог до учасника, скориставшись кнопкою «Завантажити документ».

При зазначенні очікуваної вартості закупівлі виберіть, чи враховується у вартість ПДВ.

Крок пониження ціни одразу зазначте у відсотках, і система автоматично порахує суму у гривні.

Якщо вами, як замовником, передбачено забезпечення пропозиції постачальника чи забезпечення виконання договору, то відобразіть це в електронній системі.

Заповніть кінцевий строк періоду уточнень та строки прийому пропозицій (відповідно до частини 3 статті 14 Закону).

Зазначте умови оплати (якщо в закупівлі передбачено аванс і післяплату, пам’ятайте, що загальний відсоток по всіх внесених даних повинен бути 100).

Після цього заповніть дані про сам предмет закупівлі (конкретна назва, що повинна відповідати специфікації; максимально точний код ДК 021:2015 у межах четвертої цифри, зазначеної у плані; строки поставки товару, виконання робіт чи надання послуг).

Останній крок — зазначити адресу для постачання товару, виконання робіт чи надання послуг. Якщо для даного предмета закупівлі передбачено інші умови постачання, то скористайтесь відповідною галочкою і пропишіть усі ці умови в документації до закупівлі.

Натисніть «Оголосити закупівлю» та накладіть КЕП.

Період уточнень

На цьому етапі ви можете вносити зміни до закупівлі, натиснувши кнопку «Редагувати». Під час внесення змін до документації можна лише замінити вже наявні файли. Вилучити раніше опубліковані файли із системи можливості немає. У разі внесення змін до оголошення продовжте строк для подання пропозицій не менше ніж на 2 робочі дні.

Натисніть «Зберегти зміни» і підпишіть їх КЕПом.

Під час періоду уточнень постачальник може звернутися до замовника з питанням чи вимогою. У разі отримання питання чи вимоги надайте на них відповідь протягом одного робочого дня. Технічно:

  • відповісти на питання можна до закінчення періоду прийому пропозицій;
  • відповідь на вимогу можна надати до закінчення періоду уточнень плюс один календарний день.

Прийом пропозицій

Наступним етапом після періоду уточнень є період прийому пропозицій. Протягом нього постачальники можуть подавати свої пропозиції.

Аукціон

У дату та час, призначений електронною системою, відбувається аукціон. Зауважимо, що якщо пропозицію подав лише один учасник, аукціон не проводиться, і закупівля автоматично переходить на наступний етап.

Кваліфікація учасників

Першим на кваліфікацію потрапляє учасник із найбільш економічно вигідною пропозицією. На розгляд пропозиції кожного учасника у вас є 5 робочих днів.

Тепер у спрощеній закупівлі є 24 години на виправлення невідповідностей. Ви можете скористатися цією можливістю не пізніше ніж за 2 робочі дні до закінчення терміну розгляду пропозиції. У разі, якщо ви бачите неточності у пропозиції учасника, натисніть «Повідомити про невідповідність».

У вікні, що відкриється після натискання кнопки «Повідомити про невідповідність», зазначте необхідну інформацію, що саме учасник повинен виправити. Далі натисніть «Підтвердити».

Під невідповідністю розуміється, у тому числі, відсутність у складі пропозиції документів, подання яких вимагається замовником (крім випадків відсутності забезпечення пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося).

Невідповідністю в документах, які надає учасник на виконання вимог технічної специфікації, вважаються технічні помилки, описки, які не призводять до зміни предмета закупівлі, найменування товару, марки, моделі тощо.

У постачальника є 24 години з моменту публікації даних про невідповідність його пропозиції, щоб підвантажити в систему необхідні документи. Кінцевий термін виконання цих дій відображено в системі.

Наприклад, замовник повідомив учаснику про невідповідність у п’ятницю 11.11.2022 о 15:30, тоді 24 години для постачальника завершуються в суботу 12.11.2022 о 15:30.

Прийміть рішення по даному учаснику після того, як закінчаться 24 години з урахуванням оновленої документації.

Звертаємо вашу увагу, що при проведенні «ковідних» спрощених закупівель відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» 24 години на виправлення помилок не передбачені.

На етапі кваліфікації прийміть рішення щодо потенційних переможців. Відхиліть учасників у разі, якщо пропозиція не відповідає умовам закупівлі, або визнайте учасника переможцем, якщо подана пропозиція задовольняє всі вимоги. Кожне рішення оформте протокольно та підпишіть за допомогою КЕП.

Після визначення учасника переможцем закупівля переходить у статус «Пропозиції розглянуті».

Залишається лише внести в систему інформацію про договір та підписати дані КЕПом.

Після публікації договору та застосування електронного ключа закупівля переходить у статус «Завершена».

Успіхів у здійсненні закупівель! Ще більше інших корисних алгоритмів ви знайдете в електронній книзі «Особливості здійснення публічних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування».

"Прямі" договори за Особливостями

Під "допороговими" закупівлями за Особливостями мається на увазі придбання товарів та послуг до 100 тис. грн, послуг з поточного ремонту до 200 тис. грн та робіт до 1,5 млн. грн.

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО