«Проєкт договору не є остаточним і вичерпним». Чи можливо таке, за новим Законом?

Редакція
5341
20 Травня 2020
СПЕЦВИПУСК
«Проєкт договору не є остаточним і вичерпним». Чи можливо таке, за новим Законом?
5341
20 Травня 2020

Згідно п. 8 ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» – (далі – Закон) ,  у тендерній документації зазначаються такі відомості: проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов.

Досить часто, на практиці, ми помічаємо, що ще не всі замовники перелаштувалися на новий Закон, та розповсюдженим явищем, є застосування вже не чинної редакції Закону в нових процедурах закупівель.                

І як один з прикладів цьому є те, що замовник, в своїй тендерній документації зазначив, що положення проекту договору не є остаточним і вичерпним, і можуть бути доповнені і скориговані під час укладання договору з учасником-переможцем торгів в залежності від специфіки предмету, характеру, інших умов конкретного договору.

Проте, за нормою ч. 6 ст. 33 Закону, замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем торгів відповідно до вимог тендерної документації та пропозиції учасника-переможця. В свою чергу, згідно з ч. 4 ст. 41 Закону умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції/пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі.

Таким чином, встановлення у тендерній документації умови щодо можливості коригування та доповнення умов договору під час його укладання з переможцем торгів суперечить вимогам ч. 6 ст. 33 та ч. 4 ст. 41 Закону.

Більше того, за новою редакцією Закону, укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого  не відповідають вимогам тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, тягнуть за собою накладення штрафу на службових (посадових), уповноважену особу замовника від тисячі п’ятсот до трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (25 500-51 000 грн.).

З подібним висновком моніторингу в цій частині можна ознайомитися за номером закупівлі: UA-2020-04-29-001671-a.

З статею «Новели правового регулювання договору про закупівлю за новим Законом» в якій розписано останні зміни, які стосуються договору про закупівлю  ознайомтесь на порталі RADNUK.COM.UA

Наостанок бажаємо всім учасникам та замовникам успіху в вашій нелегкій праці. І, звісно, в цьому вам допоможе редакція журналу «Радник в сфері публічних закупівель» — наші професійні навчання, публікації, поради й консультації.

Договір про закупівлю

Публікації про роль договору у закупівлях, зокрема, про особливості укладення, виконання, зміни, розірвання договору та ін.

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО