Номенклатурні позиції товарів та послуг в договорах про закупівлю

Олена Жадан
3730
18 Лютого 2021
Номенклатурні позиції товарів та послуг в договорах про закупівлю
3730
18 Лютого 2021

Порядок розміщення інформації про публічні закупівлі, затверджений Уповноваженим органом, передбачає, що замовникам при заповненні електронної форми оголошень про проведення процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури необхідно визначати номенклатурні позиції предмета у разі закупівлі товарів та послуг. В цій статті розглянемо: яким чином замовники повинні зазначати інформацію про номенклатурні позиції у договорах про закупівлю, які подаються для реєстрації бюджетних зобов’язань до органів Державної казначейської служби України (надалі — Казначейства).

Пункт 14 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 11.06.2020 № 1082 (далі — порядок № 1082), вимагає від замовників зазначати в електронній формі оголошень, оприлюднення яких передбачено Законом України «Про публічні закупівлі» в редакції Закону від 19.09.2019 № 114-IX (зі змінами) (далі — Закон), та повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі, інформацію про номенклатурні позиції предмета закупівлі товарів і послуг.

Номенклатурні позиції товарів та послуг: особливості визначення у договорі про закупівлю

За результатами проведення процедури закупівлі (переговорної процедури або спрощеної закупівлі) замовник укладає договір про закупівлю, який повинен містити найменування предмету закупівлі, наведене таким чином як в оголошенні (повідомленні про намір укласти договір за переговорною процедурою), тобто із зазначенням номенклатурних позиції товарів і послуг.

Припустимо, замовнику необхідно придбати автомобільні запчастини за кодом четвертого показника словника національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 (далі — ДК 021:2015) — 34320000-6 «Механічні запасні частини, крім двигунів і частин двигунів», а саме: стійка стабілізатора, опора шарова нижня та глушник.

В такому разі при заповненні електронної форми оголошенні про проведення закупівлі, зокрема, унесення інформації щодо предмета закупівлі, замовник в окремих електронних полях зазначає назву та код за ДК 021:2015 для кожної номенклатурної позиції, а саме: стійка стабілізатора (34321100-4 «Осі»), опора шарова нижня (34324000-4 «Колеса, частини та приладдя до них») та глушник (34325100-2 «Глушники»).

В договорі про закупівлю найменування предмету закупівлі зазвичай зазначається у пункті 1 «Предмет договору», де описується найменування товарів, робіт або послуг, перелік, кількість тощо. Номенклатурні позиції предмета закупівлі, якщо їх одна або дві, можна зазначити в цьому ж пункті договору про закупівлю. Однак, якщо ж предмет закупівлі містить досить розширений перелік товарів або послуг, то сторони договору можуть визначити їх в окремому додатку до договору — Специфікації товарів (або послуг).

У звіті про результати процедури закупівлі інформація про предмет закупівлі за кожною номенклатурною позицією буде виглядати так (рис. 1).

Рис.1

Зазначені вище приклади є лише рекомендаціями того як замовник може заповнити дані стосовно номенклатурних позицій предмету закупівлі. Конкретних вимог стосовно того в яких окремих полях електронної форми оголошення про проведення процедури закупівлі повинна містить інформація стосовно номенклатурних позицій, ні в Законі, ні в порядку № 1082 чітко не визначено.

Контрольні функції органів Казначейства в контексті вимог порядку № 1082

Після введення в дію порядку № 1082 у замовників часто виникає питання — чи будуть органи Казначейства на стадії попереднього контролю перевіряти дотримання розпорядником бюджетних коштів (замовником) вимог цього порядку, зокрема, в частині зазначення в оголошенні про проведення закупівлі інформації про найменування та коди за ДК 021:2015 кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі.

Перед реєстрацією бюджетних зобов’язань за договорами про закупівлю товарів, робіт і послуг органи Казначейства, керуючись частиною другою статті 7 Закону, перевіряють наявність річного плану, договору про закупівлю та звіту про результати проведення процедури закупівлі, шляхом перегляду цих документів в електронній системі закупівель. При цьому інформація, зокрема щодо предмета закупівлі в усіх цих документах повинна бути ідентичною.

Тому, з метою додержання ідентичності інформації в усіх документах, які розміщуються на закупівельних електронних майданчиках за певною закупівлею, замовникам рекомендуємо зазначати інформацію про номенклатурні позиції предмету закупівлі у договорі про закупівлю, зокрема,у специфікації товарів (або послуг), що буде невід’ємною частиною договору.

Варто зауважити, що правила та особливості визначення предмета закупівлі і порядок розміщення інформації про публічні закупівлі, визначені порядком № 1082, встановлюються для замовників, і як наслідок, відповідальність за дотримання вимог цих порядків несуть замовники.

Висновки

Замовникам при розміщенні інформації про публічну закупівлю на електронних закупівельних майданчиках необхідно враховувати вимоги порядку № 1082. Відповідальність за повноту та зміст такої інформації несуть замовники. При цьому органи Казначейства здійснюють функцію контролю у сфері публічних закупівель виключно в межах повноважень, визначених частиною другою статті 7 Закону.

Договір про закупівлю

Публікації про роль договору у закупівлях, зокрема, про особливості укладення, виконання, зміни, розірвання договору та ін.