Найголовніше за тиждень (до 02.08.2024)

Лілія Груздо
992
3 Серпня 2024
Найголовніше за тиждень (до 02.08.2024)
992
3 Серпня 2024

Пропонуємо чергову найактуальнішу добірку статей, де можна знайти відповіді на важливі питання. Цього разу дізнаєтеся, як правильно визначити поняття «аналогічний договір», чи можна вимагати в учасників висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи, як закуповувати локалізовані товари та чи можна повторно надати 24 години на виправлення після висновку АМКУ.

  • Згідно з останніми внесеними змінами до Постанови № 1178 положення пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону про публічні закупівлі (далі — Закон) не застосовуються замовниками у разі здійснення замовником закупівлі товарів, робіт чи послуг, якщо країною походження таких товарів (зокрема, якщо набуття замовником у власність таких товарів передбачається за результатом виконання робіт чи надання послуг) є країна, яка є стороною Угоди про державні закупівлі, укладеної 15.04.1994 в м. Марракеші, із змінами, внесеними Протоколом про внесення змін до Угоди про державні закупівлі, вчиненим 30.03.2012 в м. Женеві, з якою Україна уклала інші міжнародні договори України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, що містять положення про державні закупівлі, у тому числі угоди про вільну торгівлю, або країна, яка є учасником Угоди про державні закупівлі, до якої Україна приєдналася відповідно до Закону України «Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі». Але вимоги Постанови № 861 стосовно прив’язки до вартісних меж, зазначених в таких угодах, залишилися. Як діяти замовникам та як закуповувати товари, що підпадають під вимоги з локалізації, описали у статті «Що змінилось у частині локалізації з 09.07.2024? Говоримо про порогові межі міжнародних угод і сертифікат походження».
  • У разі використання кваліфікаційного критерію «наявність аналогічного договору» замовнику рекомендовано в тендерній документації прописати, що буде вважатись аналогічним договором у розумінні цього тендеру. Закон не містить терміна «аналогічний договір» та переліку документів, які підтверджують наявність такого кваліфікаційного критерію, тому замовник залежно від свого предмета закупівлі самостійно в ТД встановлює, що вважатиметься аналогічним договором. Як правильно встановити вимоги щодо визначення аналогічного договору, розібралися у статті «Аналогічний договір у публічних закупівлях».
  • Доволі часто для підтвердження відповідності предмета закупівлі умовам технічної специфікації, зокрема для відповідності предмета закупівлі медичним нормам безпечності, замовники вимагали надання у складі пропозиції висновку санітарно-епідеміологічної експертизи. Здебільшого таку вимогу встановлювали під час закупівлі товару, інколи під час закупівлі послуг з метою підтвердження відповідності засобів надання послуг тим же нормам. Варто зазначити, що Закон № 4004 втратив чинність згідно із Законом України «Про систему громадського здоров’я» від 06.09.2022 № 2573-IX (далі — Закон № 2573). Своєю чергою, Закон № 2573 не перейняв поняття державної санітарно-епідеміологічної експертизи, і тим самим не встановлює норм щодо формування подібного висновку. Таким чином, можна сказати, що Законом № 2573 відмінено і висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи. Інколи замовники й досі вимагають в учасників такий висновок. Та чи правомірна така вимога, дізнаєтеся у статті «Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи відмінено. Позиція АМКУ щодо його витребування?».
  • Частиною 1 статті 546 Цивільного кодексу України визначені види забезпечення виконання зобов’язання, до яких відносяться: неустойка, порука, гарантія, застава, притримання, завдаток та право довірчої власності. Згідно з частиною першою статті 560 Цивільного кодексу України за гарантією банк, інша фінансова установа, страхова організація (гарант) гарантує перед кредитором (бенефіціаром) виконання боржником (принципалом) свого обов’язку. Укладаючи договір за результатами ЗПП, замовники можуть передбачити надання забезпечення виконання договору. Як краще передбачити такі вимоги в проєкті договору, розказуємо у статті «Чи можна вимагати забезпечення в ЗПП до моменту укладення договору».
  • Згідно з частиною 22 статті 18 Закону рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються. Якщо рішення органу оскарження, прийняте за результатами розгляду органу оскарження, не було оскаржене до суду, таке рішення має бути виконано не пізніше 30 днів з дня його прийняття органом оскарження. Чи можна надавати учаснику на виправлення 24 години після висновку АМКУ про скасування відміни закупівлі, якщо така можливість уже надавалась, розглянули у статті «Мінекономіки про те, чи можна повторно надавати 24 години на виправлення помилок, якщо АМКУ видав відповідне рішення».

До речі, кожен передплатник порталу має можливість завантажити зразок Тендерної документації (природний газ за Особливостями).

Договір про закупівлю

Публікації про роль договору у закупівлях, зокрема, про особливості укладення, виконання, зміни, розірвання договору та ін.

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО