Бути чи не бути МНН в закупівлях з ознакою COVID-19?

Тетяна Руденко
2098
13 Травня 2021
Бути чи не бути МНН в закупівлях з ознакою COVID-19?
2098
13 Травня 2021

Питання щодо зазначення міжнародної непатентованої назви в закупівлях з ознакою COVID-19 виникає у зв’язку з тим, що такі закупівлі виведені з-під дії Закону України «Про публічні закупівлі». У цій публікації розглянемо, чи повинен замовник зазначати міжнародні непатентовані назви в закупівлях з ознакою COVID-19.

Відповідно до пункту 8 Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)» від 17.03.2020 № 530-IX, Розділ ІХ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) доповнено пунктом 21, згідно з яким дія Закону не поширюється на випадки, якщо предметом закупівлі є товари, роботи чи послуги, необхідні для виконання заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій коронавірусної хвороби (COVID-19). Перелік таких товарів, робіт чи послуг та порядок їх закупівлі затверджуються Кабінетом Міністрів України.

За результатами такої закупівлі в електронній системі закупівель замовник оприлюднює звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, договір про закупівлю та всі додатки до нього, звіт про виконання договору про закупівлю відповідно до статті 10 Закону. Покрокова інструкція проведення закупівель з ознакою COVID-19 розміщена на порталі RADNUK.COM.UA у статті «Алгоритм проведення закупівель COVID-19».

Згідно з пунктом 6 частини 3 статті 3 Закону звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, повинен містити назву предмета закупівлі. Водночас абзацом 4 пункту 2 Порядку, затвердженого постановою Кабміну від 20.03.2020 № 225, передбачено, що інші терміни вживаються у значенні, наведеному в Законі та інших нормативно-правових актах.

Так, відповідно до пункту 22 частини 1 статті 1 Закону предмет закупівлі — товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції / пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку.

Так, на виконання вищезазначеної норми Закону Уповноважений орган (Мінекономіки) прийняв наказ про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі від 15.04.2020 № 708 та наказ про затвердження Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі від 11.06.2020 № 1082.

Відповідно до зазначених нормативно-правових актів під час здійснення закупівлі лікарських засобів предмет закупівлі визначається за показником третьої цифри ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника. Замовник може визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за міжнародною непатентованою назвою лікарського засобу, формою випуску, дозуванням, обсягом та / або місцем поставки лікарських засобів.

У разі визначення предмета закупівлі лікарських засобів в окремих полях зазначається інформація щодо:

  • назви предмета закупівлі;
  • коду предмета закупівлі відповідно до класифікаторів;
  • міжнародної непатентованої назви лікарського засобу (далі — МНН);
  • якщо предмет закупівлі містить два та більше лікарських засобів, замовником зазначається МНН кожного лікарського засобу;
  • назви товару чи послуги кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі;
  • коду товару чи послуги, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.

У розділі «Лікарські засоби, імунобіологічні препарати та харчові продукти для спеціальних медичних цілей для надання медичної допомоги пацієнтам, хворим на COVID-19» Переліку, затвердженого постановою Кабміну від 20.03.2020 № 225 (далі – Перелік), лікарські засоби вказуються із зазначенням МНН, а також форми випуску та дозування. Тобто назва лікарського засобу, який включено до Переліку, ідентифікується виключно по МНН. Саме по МНН замовник визначає, включено даний лікарський засіб до Переліку чи ні.

Висновок

Отже, враховуючи вищевикладене, рекомендуємо зазначати МНН у річному плані закупівель або змінах до нього та у звіті про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель. Також нагадуємо, що при закупівлі товарів, робіт чи послуг, необхідних для виконання заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій коронавірусної хвороби (COVID-19), їх назва має бути ідентичною з назвою та характеристиками (за наявності), зазначеними у Переліку.

Статті за темою на порталі RADNUK.COM.UA:

COVID-19

Публікації, що розкривають специфіку закупівель під час карантину пов'язаного з COVID-19

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО