Зміст
30.10.2025 в електронній системі з’явилися оновлення, що стосуються процесу надання учаснику 24 годин для виправлення невідповідностей. Ці оновлення стосуються як замовників, так і учасників закупівлі.
Зміни щодо надання учаснику 24 годин у кабінеті замовника
Відповідно до пункту 43 Особливостей, що затверджені постановою КМУ № 1178 від 12.10.2022, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Для того щоб надати учаснику 24 години для усунення невідповідностей, замовнику необхідно заповнити поле «Опис» та натиснути «Підтвердити».

Якщо раніше це була вся дія, то відтепер замовнику потрібно обов’язково застосувати КЕП.

Варто зазначити, що повідомлення про невідповідність з’являється одразу після того, як замовник зберігає його текст. Від цього моменту й починається відлік 24 годин для усунення невідповідностей.
Після того як замовник підтвердить дію КЕПом, йому стануть доступні звичні кнопки для подальших дій у процесі кваліфікації учасника.
Впровадження підтвердження КЕПом необхідне для того, щоб надалі автоматично формувався електронний протокол. В електронній системі наразі ще здійснюються технічні доопрацювання, тому формування протоколу поки що недоступне.
Зміни щодо 24 годин з боку учасника закупівлі
Учасника закупівлі також торкнулися зміни. Тепер, з 30.10.2025, якщо замовник надає 24 години для усунення невідповідностей, учасник може не лише оновлювати вже завантажені документи й додавати нові, а й змінювати окремі поля своєї пропозиції:
- у блоці ЕТД учасник може змінити свої відповіді на критерії, а також додати або замінити файл;
- ціну за одиницю;
- інформацію про субпідрядника;
- дані про підписанта.
Усі інші поля, такі як ціна пропозиції, ознака ПДВ, кількість тощо, залишаються незмінними.
Варто зауважити, що редагування окремих полів та оновлення документів можливе лише на етапах кваліфікації та прекваліфікації.
Висновки
Оновлення електронної системи закупівель підвищують прозорість та контроль під час усунення невідповідностей. Замовники зобов’язані підтверджувати дії КЕПом при наданні учаснику 24 годин на виправлення помилок, щоб у майбутньому автоматично формувався електронний протокол.
Учасники отримали більшу гнучкість: вони можуть завантажувати нові файли й редагувати окремі поля пропозиції. Це робить процес більш зрозумілим, зручним і впорядкованим для всіх сторін.
Скачайте шпаргалку щодо 24 годин на виправлення невідповідностей (випадки, коли не надається / надається така можливість) за пунктом 43 Особливостей, а також передивіться такі статті:









