За офіційними даними, розміщеними на офіційному вебпорталі Верховної Ради України, 23.10.2021 проєкт Закону про внесення зміни до статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі» щодо закупівлі юридичних послуг Національним банком України (далі — Закон) повернено з підписом Голови Верховної Ради України та направлено на підпис Президенту.
Очікуємо такі зміни до Закону України «Про публічні закупівлі»:
Частину 5 статті 3 (прим.ред: Дія цього Закону не поширюється на випадки, якщо предметом закупівлі є…) доповнити пунктом 121 такого змісту:
«121) юридичні послуги, закупівля яких здійснюється Національним банком України для представництва його інтересів в органах влади іноземних держав, а також юридичні послуги, пов’язані із захистом його прав та інтересів під час врегулювання спорів, розгляду в закордонних юрисдикційних органах справ, учасником яких є Національний банк України. Закупівля таких послуг здійснюється Національним банком України у визначеному ним порядку. За результатами такої закупівлі Національний банк України оприлюднює в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівлі, який повинен містити таку інформацію:
найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань, його категорія;
найменування юридичної особи (із зазначенням для юридичної особи — нерезидента коду/номера з торговельного, банківського чи судового реєстру, реєстраційного посвідчення місцевого органу влади іноземної держави про реєстрацію юридичної особи), з якою укладено договір;
дата та місце укладення договору;
назва предмета закупівлі;
прогнозована ціна договору (за наявності) та строк виконання договору.
Протягом 20 робочих днів з дня виконання сторонами договору або закінчення строку його дії, за умови його виконання сторонами, або його розірвання Національний банк України оприлюднює в електронній системі закупівель звіт про виконання договору, який повинен містити таку інформацію:
найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань, його категорія;
найменування юридичної особи (із зазначенням для юридичної особи — нерезидента коду/номера з торговельного, банківського чи судового реєстру, реєстраційного посвідчення місцевого органу влади іноземної держави про реєстрацію юридичної особи), з якою укладено договір;
дата та місце укладення договору;
назва предмета закупівлі;
прогнозована ціна договору (за наявності) та строк виконання договору;
фактична сума оплати за договором;
найменування та перелік виконаних робіт/наданих послуг (за умови, що таким договором та/або законодавством країни, за правом якої такий договір було укладено, передбачена така можливість);
причини розірвання договору, якщо таке мало місце».
2. Частину 1 статті 42 (прим. ред.: звіт про виконання договору про закупівлю повинен містити таку інформацію...) доповнити пунктом 13 такого змісту:
«13) країна походження товару щодо кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі — у разі закупівлі товару».
Коментар. Як бачимо, у разі набрання чинності вищезазначеними змінами, окрім виключення щодо закупівлі юридичних послуг Національним банком України, усім замовником необхідно буде зазначати у разі закупівлі товару за результатами процедур закупівель та спрощених закупівель країну походження товару щодо кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі. Тож, очікуємо підпис Президента України.
Зверніть увагу: Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування, але не раніше дня набрання чинності Законом України «Про внесення змін до деяких законів України щодо окремих питань діяльності Національного банку України», який 19.10.2021 прийнято Верховною Радою України (тобто набрання чинності станом на 26.10.2021 ще не відбулося).
Також читайте на порталі RADNUK.COM.UA такі статті: