Чи може наше підприємство подати знову свою конкурсну пропозицію, збільшивши при цьому вартість

Редакція
621
15 Липня 2014
Чи може наше підприємство подати знову свою конкурсну пропозицію, збільшивши при цьому вартість
621
15 Липня 2014
  • «Добрий день! Дякуємо за ваші змістовні відповіді. Вони нам дуже допомагають у роботі. Наше підприємство брало участь у відкритих торгах на закупівлю послуг з озеленення міста. У нашій конкурсній пропозиції ми погоджувались дотримуватись умов цієї пропозиції протягом 90 календарних днів. Критерієм оцінки найбільш вигідної пропозиції, згідно з документацією відкритих торгів, була ціна — 100%. Торги були відмінені (або визнані такими, що не відбулися), причина — подання для участі менше двох пропозицій. Через деякий час (14 днів) відкриті торги за цим предметом закупівлі були оголошені знову.

  Чи може наше підприємство подати знову свою конкурсну пропозицію, збільшивши при цьому вартість (ціну) пропозиції у зв’язку з різким підвищенням цін на бензин? Тобто чи можемо ми не чекати 90 календарних днів? Адже торги тоді відбудуться без нас, а залишити стару ціну ми не можемо, бо підприємство зазнає значних збитків. Дякуємо за співпрацю».

  Відповідь:

  • Доброго дня! Щодо поставленого вами питання надаємо такі пояснення. Відповідно до п. 21 ст. 1 Закону України «Про здійснення державних закупівель» від 10.04.2014 № 1197-VII предмет закупівлі — товари, роботи чи послуги, які закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі, на які учасникам дозволяється подавати пропозиції конкурсних торгів (кваліфікаційні, цінові пропозиції) або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). При цьому, згідно з п. 22 ст. 1 вказаного Закону, пропозиція конкурсних торгів — пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник подає замовникові відповідно до вимог документації конкурсних торгів. При цьому строк дії пропозиції конкурсних торгів або цінової пропозиції — установлений замовником у документації конкурсних торгів або запиті цінових пропозицій строк, протягом якого учасник не має права змінювати свою пропозицію конкурсних торгів або цінову пропозицію (п. 25 ст. 1 Закону).

 Законом у ст. 12 визначено такі види процедур закупівель: відкриті торги, двоступеневі торги, запит цінових пропозицій, попередня кваліфікація учасників, переговорна процедура закупівлі, за якими можуть проводитися закупівлі. Отже, незважаючи на те, що торги було відмінено (визнано такими, що не відбулися через подання менш ніж двох пропозицій), але замовник опублікував оголошення про проведення процедури, документацію конкурсних торгів (в яких визначив у тому числі й вимоги щодо строку дії поданої учасниками пропозиції в межах саме тієї процедури, яка вже відбулася), результат процедури, навіть негативний, є свідченням її завершення на тому етапі. У вашому випадку — відміна (визнання торгів такими, що не відбулися), була здійснена в результаті об’єктивних обставин.

Відповідно до ст. 25 Закону, а саме ч. 4, пропозиції конкурсних торгів залишаються дійсними протягом зазначеного в документації конкурсних торгів строку. Тобто пропозиція, яку ви подали за процедурою відкритих торгів, стосується виключно торгів, які було відмінено. І ви надавали згоду на дотримання умов вашої пропозиції виключно в межах процедури конкурсних торгів, які було відмінено (визнано такими, що не відбулися через подання менш ніж двох пропозицій).А тому відкриті торги за цим же предметом закупівлі тим самим замовником, які оголошені знову, є новою процедурою закупівлі. В її межах ви подаєте нову пропозицію і погоджуєтесь її дотримуватись у строк, визначений у новій документації конкурсних торгів, на умовах вартості, визначеної і вказаної вами, незалежно від умов запропонованої ціни пропозиції, поданої у складі документації під час участі в минулій процедурі.

№ 7 (34) за липень

Публікації, що вийшли друком у паперовій версії журналу «Радник в сфері державних закупівель» в липні 2014 року

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО