Медичне обладнання за переговорною процедурою. Практика АМКУ

Ганна Довгая
1913
23 Серпня 2020
Медичне обладнання за переговорною процедурою. Практика АМКУ
1913
23 Серпня 2020
Рішення № 14619-р/пк-пз від 29.07.2020, оголошення № UA-2020-07-07-001297-c

Скаржник повідомляє про порушення Замовником порядку проведення Процедури закупівлі та просить, зокрема, зобов’язати Замовника скасувати рішення про визначення Переможця переговорної Процедури закупівлі.

Підстава дія застосування переговорної процедури – двічі відмінено процедуру відкритих торгів через відсутність достатньої кількості тендерних пропозицій. Зокрема була відміна наступних відкритих торгів: UА-2020-06-16-007755-c та UA-2020- 05-25-005573-b

Позиція скаржника.

Скаржник звертає увагу, що у даних торгах, які були відмінені приймав участь лише один учасник — ТОВ «Л…», який в обох торгах надав у складі тендерної пропозиції всі необхідні документи, які повністю відповідали вимогам Замовника (підтверджували кваліфікацію), а також його компанія запропонувала найбільш економічно вигідну пропозицію 16 585 грн.

У той же час, Замовник оприлюднив повідомлення про намір укласти договір за результатами переговорної процедури саме з «ФОП-Ч..», який надав Замовнику для розгляду цінову пропозицію у розмірі 26 700 грн., що є значно вищою ніж пропозиція ТОВ «Л…»

Позиція замовника.

Замовник звертає увагу, що відповідно до статті 20 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі-Закон): «Відкриті торги є основною процедурою закупівлі. Під час проведення відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі заінтересовані особи. Для проведення відкритих торгів має бути подано не менше двох тендерних пропозицій». Замовником була застосована процедура відкритих торгів – UA-2020-05-25-005573-b, однак, відкриті торги (аукціон) не відбулися 10.06.2020 через відсутність достатньої кількості учасників. Замовником була застосована повторна процедура відкритих торгів – UA- 2020-06- 16-007755-с – відкриті торги (аукціон) повторно не відбулися 02.07.2020 через відсутність достатньої кількості учасників. Відповідно до статті 40 Закону в подальшому Замовником була застосована переговорна процедура закупівлі UA-2020-07-07-001297-с.

Позиція органу оскарження.

Додатком 7 тендерної документації закупівлі UA-2020-06-16-007755-c передбачений до надання Гарантійний лист про відсутність обставин, передбачених статтею 17 Закону України «Про публічні закупівлі», яким зокрема зазначено, що: Замовник може прийняти рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та може відхилити тендерну пропозицію учасника в разі, якщо учасник процедури закупівлі не виконав свої зобов’язання за раніше укладеним договором про закупівлю з цим самим замовником, що призвело до його дострокового розірвання, і було застосовано санкції у вигляді штрафів та / або відшкодування збитків – протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору. Учасник процедури закупівлі, що перебуває в обставинах, зазначених у частині другій цієї статті, може надати підтвердження вжиття заходів для доведення своєї надійності, незважаючи на наявність відповідної підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі. Для цього учасник (суб’єкт господарювання) повинен довести, що він сплатив або зобов’язався сплатити відповідні зобов’язання та відшкодування завданих збитків.

Друга закупівля за ідентифікатором – UA-2020-05-25-005573-b даної вимоги не містить.

Відповідно до пункту 1 частини другої статті 40 Закону переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі, зокрема, якщо замовником було двічі відмінено тендер через відсутність достатньої кількості учасників, при цьому предмет закупівлі, його технічні та якісні характеристики, а також вимоги до учасника не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації. Враховуючи вищезазначене, вимоги до учасника за процедурою UA-2020-05-25-005573-b відрізняються від вимог до учасника за процедурою UA-2020-06-16-007755-c Антимонопольним комітетом України були виявлені в діях Замовника під час проведення зазначеної переговорної процедури закупівлі порушення, а саме – безпідставне застосування процедури закупівлі, які вплинули на об’єктивність визначення переможця Процедури закупівлі та які неможливо усунути через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель, що є підставою для відміни Процедури закупівлі у відповідності до вимог частини восьмої статті 40 Закону.

Відповідно до частини третьої статті 40 Закону Замовник (крім випадків, зазначених у пунктах 2, 4, 5 частини другої цієї статті) під час проведення переговорів вимагає від учасника (учасників) надати підтвердження про відсутність підстав для відмови йому (їм) в участі у процедурі закупівлі відповідно до частини першої статті 17 цього Закону.

Відповідно до частини восьмої статті 40 Закону переговорна процедура закупівлі відміняється Замовником у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства щодо закупівель.

Враховуючи вищезазначене, Антимонопольний комітет України зобов’язав замовника відмінити процедуру закупівлі.

Більше щодо даного питання читайте на порталі RADNUK.COM.UA у статті «Переговорна процедура на підставі двічі відміненого тендеру: один раз чи можливо й більше?» та «Проведення переговорної процедури на підставі двох відкритих торгів за старою редакцією Закону».

Підписуйтесь на портал RADNUK.COM.UA на Вас чекає багато корисних рішень Уповноваженого органу, яка стане у нагоді як замовникам так і учасникам.

Практика АМКУ

Публікації щодо результатів розгляду скарг органом оскарження (Антимонопольний комітет України), зокрема, новини практики оскарження, приклади, коментарі, особливості, судова практика з цього питання

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО