Зміни в електронних критеріях та особливості їх застосування в закупівлях на прикладі майданчика E-Tender

Антон Волов
182
15 Січня 2025
182
15 Січня 2025

Наприкінці грудня 2024 року на закупівельних майданчиках було впроваджено низку оновлень, пов’язаних із застосуванням електронних критеріїв у закупівлях. У цій статті ми розглянемо, які саме зміни торкнулися критеріїв, та механізм їх застосування на прикладі майданчика E-Tender.

Нові вимоги щодо застосування кваліфікаційних критеріїв

Зміни передбачають, що під час публікації закупівлі, якщо предметом є послуги або роботи, замовники зобов’язані застосувати щонайменше один із чотирьох доступних електронних кваліфікаційних критеріїв згідно з вимогами статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» (Рис. 1). У разі поділу закупівлі на лоти відповідні критерії додаються до кожного лота окремо.

Рис. 1

Для активації критерію необхідно поставити чекбокс і вказати опис вимоги. За замовчуванням до критерію додається спосіб підтвердження у вигляді завантаження документа. Поля «Заголовок» та «Опис» є необов’язковими. Замовник також може за власним бажанням завантажити документ, наприклад зразок довідки в довільній формі, яка вимагається тендерною документацією замовника (Рис. 2).

Рис. 2

Новий критерій «Наявність не виконаних зобов’язань за раніше укладеним договором»

Під час створення закупівлі за замовчуванням додається новий електронний критерій — «Наявність не виконаних зобов’язань за раніше укладеним договором», який застосовується до учасників закупівель.

У випадках, коли є невиконані зобов’язання, спосіб підтвердження у вигляді завантаження документа є обов’язковим. У разі відсутності невиконаних зобов’язань рішення щодо необхідності завантаження документа приймається на розсуд замовника (Рис. 3).

Рис. 3

Оновлення наявних електронних критеріїв

Усі наявні критерії поділено на дві категорії: «Учасник процедури» та «Переможець тендеру», залежно від етапу, на якому їх підтверджують учасники або переможець закупівлі відповідно (Рис. 4).

Рис. 4

Для критеріїв, які застосовуються до «Переможця тендеру», встановлено обов’язковий спосіб підтвердження у вигляді завантаження документа (Рис. 5).

Рис. 5

Критерій щодо наявності антикорупційної програми виділено в окремий блок, який замовник може застосувати за потреби, додавши чекбокс (Рис. 6).

Рис. 6

Чи впливає оновлення критеріїв на процес подання пропозиції та завантаження документів переможця

Загальний механізм подання пропозиції та відповідей на електронні критерії залишається незмінним. Як і раніше, постачальник зобов’язаний додати відмітки у кожному критерії. У критеріях, що передбачають додатковий спосіб підтвердження у вигляді завантаження документа, потрібно додати відповідний файл.

Підтвердні документи в критеріях, які стосуються «Учасника процедури», завантажуються при поданні пропозиції. Підтвердні документи, що стосуються «Переможця процедури», додаються в систему після публікації рішення про визначення переможця.

Оновлення критерію «Забезпечення виконання договору про закупівлю»

Оновлений критерій передбачає, що при його застосуванні замовник повинен додати інформацію про:

  • відсоток від ціни договору, який становить сума забезпечення виконання договору про закупівлю. Максимальне значення — 5 %;
  • тривалість строку дії гарантії, що обов’язково має перевищувати строк дії договору про закупівлю (наразі технічно реалізовано так). Мінімальне значення — 5 днів;
  • форму забезпечення: «Гарантія фінансової установи» або «Інша форма». За потреби можна вибрати обидва варіанти одночасно. Якщо вибрано варіант «Інша форма», з’явиться додаткове поле для опису вимог.

Для кожного пункту за замовчуванням додано спосіб підтвердження у вигляді завантаження документа (Рис. 7).

Рис. 7

Звертаємо вашу увагу, що цей критерій тепер також доступний для застосування під час проведення закупівель через електронний каталог шляхом запиту пропозицій постачальників (Рис. 8).

Ось для вашого аналізу приклад того, як можна прописати розділ у договорі по ЗПП щодо забезпечення виконання договору.

Рис. 8

Як переможець підтверджує відповідність критерію «Забезпечення виконання договору про закупівлю»

При реєстрації пропозиції постачальник підтверджує встановлений замовником відсоток забезпечення, строк дії гарантії та форму забезпечення шляхом додавання відповідних відміток (Рис. 9).

Рис. 9

Після розкриття пропозицій та визначення переможця постачальник зобов’язаний надати підтвердження вимог шляхом завантаження документів (Рис. 10).

Рис. 10

У разі виникнення запитань щодо роботи з критеріями на майданчику E-Tender звертайтесь за номером 0 800 30 77 55 (безоплатно в межах України) або пишіть на e-mail support@e-tender.ua.

Більше про забезпечення читайте в таких статтях:

Технічна реалізація Прозорро для замовників

Поступово наближаючись до повної електронізації українських публічних закупівель, у замовників та учасників можуть виникати безліч запитань, зокрема щодо технічної реалізації нововведень на акредитованих майданчиках. Саме висвітленню цієї теми присвячений даний розділ.

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО