«Доброго дня! Замовник оголосив допорогову закупівлю (аукціон) товару конкретної торговельної марки. Ми є постачальниками аналогічного товару, але замовник не передбачив можливості подавати еквівалент. Має право замовник у допорогових закупівлях закуповувати конкретну торговельну марку товару? Чи повинен обов’язково передбачити можливість подавати еквівалент, як того вимагає ст. 22 Закону України “Про публічні закупівлі”? Дякую».
Добрий день! Передусім зазначимо, що проведення допорогових закупівель не регулює Закон України «Про публічні закупівлі». Єдиним документом, в якому йдеться про порядок проведення допорогової закупівлі в системі ProZorro, на сьогодні є Порядок здійснення допорогових закупівель, затверджений наказом ДП «Зовнішторгвидав України» 13.04.2016 № 35. При цьому цей наказ не зареєстровано в Міністерстві юстиції Україні і він не є нормативно-правовим документом, обов’язковим до виконання. Проте в п. 6.4 цього наказу зазначено, що у вимогах до предмета закупівлі, що містять посилання на певну торговельну марку (знак для товарів і послуг) або виробника, замовник може вказати, які аналоги та/або еквіваленти прийматимуть у пропозиціях учасників. Отже, замовник має право як зазначати конкретну марку продукції, пропоновану до закупівлі, так і передбачати можливість надання еквівалента. Тож у випадку проведення допорогової закупівлі товару конкретної торгівельної марки подання пропозиції з еквівалентом цього товару буде підставою для відхилення такої пропозиції.