Питання передплатника порталу
- Добрий день! Підкажіть, будь ласка, який термін дії таких документів (по статті 17): витягу з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, або індивідуальної довідки, витягу з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості», інформаційної довідки або інформаційного листа від Міністерства юстиції України щодо розпочатого провадження у справі про банкрутство? Якщо, наприклад, переможець процедури закупівлі надасть їх з датою видачі на початку року тощо, чи будуть вони дійсними відповідно до законодавства?
Відповідь експерта із закупівель
- Вітаю! Статтею 17 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) передбачені підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі та визначено ряд підстав, за наявності яких замовник повинен відмовити учаснику в участі в процедурі закупівлі. Цією ж статтею встановлено, яку саме інформацію та яким чином можна вимагати в учасника та / чи переможця тендеру, а яку не можна.
Акцентуємо увагу: у Законі відсутні конкретні вимоги щодо дати видачі документів для підтвердження учасником відсутності підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі згідно зі статтею 17 Закону.
Таким чином, замовник самостійно вирішує, яку дату видачі відповідного документа прописувати у вимогах тендерної документації. Наприклад, замовник може вимагати надання учасником відповідного документа зі строком видачі не раніше дати оголошення процедури закупівлі, або прив’язатися до початку місяця, у якому проводиться конкурентна процедура, або взагалі не вимагати конкретної дати видачі. Під час проведення оцінки тендерної пропозиції учасника замовник керується встановленими вимогами у тендерній документації.
Водночас, якщо замовник не заначив чіткого строку видачі документа у вимогах тендерної документації, то підстав для відхилення тендерної пропозиції учасника, який надав документ, скажімо, з датою видачі на початок року, немає. Реальну практику АМКУ ти завжди знайдеш в електронному збірнику на цьому порталі:
Варто звернути увагу, що у період правового режиму воєнного стану в учасника можуть виникнути складнощі з отриманням документів згідно зі статтею 17 Закону, що зумовлено тим, що деякі єдині державні реєстри можуть не функціонувати або функціонувати не в повному обсязі. Не радимо замовнику встановлювати жорсткі строки видачі довідок, щоб не обмежувати коло учасників.
Для полегшення роботи замовника пропонуємо для використання в роботі шпаргалку щодо застосування замовником норм статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі», яка стане у пригоді кожному замовнику (і навіть учаснику у певних випадках).
Більше важливої інформації читайте у статті «Перелік корисних посилань щодо застосування статті 17 Закону про закупівлі в умовах воєнного стану».
Виконати прямі приписи статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» разом з інструментами порталу RADNUK.COM.UA набагато простіше. Дивіться, як зручно та з посиланням на відповідні норми Закону вони згруповані:
Більше важливої інформації про закупівлі під час війни читайте на порталі RADNUK.COM.UA у розділі «Воєнний стан».