Рішення № 41р/пк-пз від 10.06.2016.
Оголошення № UA-2016-05-04-000047-с
Зміст порушення
Скаржник, посилаючись на перелік продукції, яка підлягає обов’язковій сертифікації, затвердженого Державним комітетом України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 01.02.2005 № 28, вказує, що вугілля кам’яне не підлягає обов’язковій сертифікації, тому замовник не має права вимагати від учасників лист з органу сертифікації про необов’язкову сертифікацію предмета закупівлі. Також скаржник вказує, що ця вимога жодним чином не підтверджує технічні характеристики товару, кваліфікацію учасника чи його можливість поставити товар.
Правові позиції органу оскарження
Наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 01.02.2005 № 28 (зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 04.05.2005 за № 466/10746) було затверджено перелік продукції, яка підлягає обов’язковій сертифікації в Україні. До зазначеного переліку вугілля кам’яне не включено.
Частиною другою статті 22 Закону визначено перелік документації, яку повинна містити тендерна документація. Це, зокрема, інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі.
Пункт 1 розділу III документації передбачає, що учасник відразу в сканованому вигляді завантажує на електронному торговельному майданчику, який приєднаний до системи електронних закупівель ProZorro, зокрема, документи, які підтверджують походження та якісні характеристики продукції, що є предметом закупівлі, складені відповідно до додатка 3 документації. Додаток 3 документації містить перелік документів, які підтверджують походження та якісні характеристики продукції, що є предметом закупівлі.
У пункті 1 додатка 3 документації таким документом вказано, серед іншого, лист з органу сертифікації про необов’язкову сертифікацію предмета закупівлі.
Слід зазначити, що вказаний лист не є підтвердженням походження та якісних характеристик предмета закупівлі. Зважаючи на вищенаведене, замовник не обґрунтував необхідності встановлення в документації наведеної вище вимоги.
Дії замовника в частині встановлення наведених вище умов документації порушують один з принципів здійснення закупівель, визначених статтею 3 Закону, а саме принцип недискримінації учасників (у тому числі скаржника).
З огляду на викладене, замовник має внести зміни до документації в цій частині.