МЕРТУ надало лист інформативного характеру щодо порядку закупівлі озброєння та військової техніки

Редакція
1050
12 Вересня 2014
МЕРТУ надало лист інформативного характеру щодо порядку закупівлі озброєння та військової техніки
1050
12 Вересня 2014

Міністерство оборони України


Щодо надання методологічної допомоги
стосовно порядку закупівлі озброєння та військової техніки

Міністерство економічного розвитку і торгівлі України (далі —  Мінекономрозвитку), керуючись пунктом 10 частини першої статті 8 Закону України “Про здійснення державних закупівель” (далі —  Закон), надає методологічну допомогу замовникам щодо порядку закупівлі озброєння та військової техніки.

На виконання пункту 2 протоколу наради Кабінету Міністрів України під головуванням Прем’єр-міністра України Яценюка А. П. від 05.08.2014 щодо стану фінансового забезпечення та ефективності використання виділених коштів до кінця бюджетного року і розподілу коштів резервного фонду державного бюджету та їх використання до кінця поточного року Мінекономрозвитку повідомляє.

Особливості відносин, пов’язаних з визначенням та здійсненням процедур закупівлі продукції оборонного призначення, у тому числі озброєння та військової техніки, регулюються Законом України “Про державне оборонне замовлення”.

Частиною другою статті 7 Закону України “Про державне оборонне замовлення” визначено, що державні замовники здійснюють відбір виконавців з постачання (закупівлі) продукції, робіт і послуг: якщо їх закупівля за оборонним замовленням становить державну таємницю, –  у порядку, передбаченому цим Законом; в інших випадках – у порядку, визначеному Законом України “Про здійснення державних закупівель”.

Інформація про віднесення закупівлі тієї чи іншої продукції за державним оборонним замовленням до такої, що становить державну таємницю, міститься у основних показниках державного оборонного замовлення.

Закупівля іншої продукції оборонного призначення, яка не становить державну таємницю, як за державним оборонним замовленням, так і поза межами такого здійснення за процедурами, визначеними Законом.

Так, Закон встановлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади.

Згідно з частиною третьою статті 2 Закону його дія не поширюється на випадки, якщо предметом закупівлі є, зокрема товари, роботи і послуги, закупівля яких становить державну таємницю відповідно до Закону України “Про державну таємницю”.

Разом з тим цей Закон застосовується до всіх замовників та закупівель товарів, робіт і послуг, за умови, що вартість предмета закупівлі (без урахування податку на додану вартість), товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 100 тисяч гривень, а робіт – 1 мільйон гривень.

Відповідно до частини першої статті 12 Закону закупівля може здійснюватися шляхом застосування однієї з таких процедур: відкриті торги; двоступеневі торги; запит цінових пропозицій; попередня кваліфікація учасників; переговорна процедура закупівлі.

При цьому частиною першою статті 39 Закону визначено, що переговорна процедура закупівлі – це процедура, яка використовується замовником як виняток і відповідно до якої замовник укладає договір про закупівлю з учасником після проведення переговорів з одним або кількома учасниками.

Переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі наявності умов, визначених у частині другій статті 39 Закону, зокрема нагальної потреби у здійсненні закупівлі у зв’язку з виникненням особливих економічних чи соціальних обставин, які унеможливлюють дотримання замовниками строків для проведення процедур конкурсних торгів, а саме пов’язаних з негайною ліквідацією наслідків надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, з особливим періодом, якщо замовником виступає Міністерство оборони України, Міністерство внутрішніх справ України, Служба безпеки України, Національна гвардія України, Державна прикордонна служба України, Служба зовнішньої розвідки України, Державна служба спеціального зв’язку та захисту інформації України, Державна служба України з надзвичайних ситуацій, а також наданням у встановленому порядку Україною гуманітарної допомоги іншим державам. Застосування переговорної процедури закупівлі у таких випадках здійснюється за рішенням замовника щодо кожної процедури.

Ураховуючи викладене, якщо переговорна процедура закупівлі застосовується у разі нагальної потреби у здійсненні закупівлі у зв’язку з виникненням особливих економічних чи соціальних обставин, які унеможливлюють дотримання замовниками строків для проведення процедур конкурсних торгів, а саме пов’язаних з особливим періодом, то Міністерство оборони України, Міністерство внутрішніх справ України, Служба безпеки України, Національна гвардія України, Державна прикордонна служба України, Служба зовнішньої розвідки України, Державна служба спеціального зв’язку та захисту інформації України, Державна служба України з надзвичайних ситуацій можуть здійснювати закупівлю озброєння та військової техніки на підставі пункту 3 частини другої статті 39 Закону.

Разом з тим повідомляємо, що з метою надання методологічної допомоги з питань застосування переговорної процедури закупівлі на офіційному веб-сайті Міністерства (www.me.gov.ua) в підрозділі “Листи інформативного характеру” розділу “Державні закупівлі” розміщено лист від 08.08.2014 № 3302-05/27478-03 (додається), в якому детально описано порядок проведення переговорної процедури закупівлі.

Водночас просимо вищезазначену інформацію довести до відома військових формувань та інших зацікавлених осіб.

Додаток: на 3 арк. в 1 прим. (від редакції: з даним листом ви може ознайомиться на стор.38-40 цього журналу)

Заступник директора департаменту державних закупівель
та державного замовлення  начальник відділу                                        

Святослав ПЕРЕСУНЬКО

№ 9 (36) за вересень

Публікації, що вийшли друком у паперовій версії журналу «Радник в сфері державних закупівель» в вересні 20214 року

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО