Роз’яснення МЕРТУ щодо зміни ціни за одиницю товару не більш як на 10 відсотків

Редакція
554
9 Травня 2014
Роз’яснення МЕРТУ щодо зміни ціни за одиницю товару не більш як на 10 відсотків
554
9 Травня 2014

Поточна політико-економічна ситуація в країні призвела до збільшення цін майже на всі товари та послуги, у зв’язку з чим більшість учасників, які перемогли в торгах і підписали із замовниками договори, звернулися з проханням змінити ціну одиниці товару в договорі про закупівлю. Із цієї ж причини та з метою допомогти замовникам вийти зі складної ситуації Уповноважений орган надав роз’яснення. З повним текстом листа ви можете ознайомитись нижче. Але це тільки на перший погляд дане роз’яснення може допомогти замовникам. Про проблематику цього роз’яснення читайте в коментарі від редакції.


МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ І ТОРГІВЛІ УКРАЇНИ
РОЗ’ЯСНЕННЯ

3302-05/11961-07 від 16.04.2014

Міністерство економічного розвитку і торгівлі України на численні звернення суб’єктів сфери державних закупівель щодо застосування законодавства про державні закупівлі повідомляє.

Закон України «Про здійснення державних закупівель» (далі — Закон) встановлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти.

Відповідно до пункту 2 частини п’ятої статті 40 Закону істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадку зміни ціни за одиницю товару не більш як на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі.

Замовник може застосувати зазначену норму протягом дії договору. У разі, якщо предмет договору включає в себе декілька позицій товару, ця норма може застосовуватись щодо окремої позиції товару.

Відповідно до зазначеної норми сторони можуть внести такі зміни декілька разів до договору про закупівлю залежно від коливання ціни такого товару на ринку.

При цьому в разі коливання ціни товару на ринку кожна зміна ціни за одиницю такого товару не може перевищувати 10 відсотків визначеної в договорі про закупівлю ціни за одиницю товару з урахуванням змін, внесених до нього (за наявності) та за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в такому договорі.

Разом з тим внесення таких змін до договору про закупівлю повинно бути обґрунтованим та документально підтвердженим.

Директор департаменту державних
закупівель та державного замовлення  

Андрій РУБАН


Коментар від редакції

У розміщеному вище роз’ясненні сказано, що замовник може застосувати норму п. 2 ч. 5 ст. 40 Закону протягом дії договору. У разі, якщо предмет договору включає в себе декілька позицій товару, ця норма може застосовуватись щодо окремої позиції товару. Відповідно до зазначеної норми сторони можуть внести такі зміни декілька разів до договору про закупівлю залежно від коливання ціни такого товару на ринку. При цьому в разі коливання ціни товару на ринку кожна зміна ціни за одиницю такого товару не може перевищувати 10 відсотків визначеної в договорі про закупівлю ціни за одиницю товару з урахуванням змін, внесених до нього (за наявності) та за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в такому договорі.

Але розглядаючи роз’яснення Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 17.11.2011 № 3302-25/14028-08, де вказано, що 10 відсотків відраховується від ціни товару, що була визначена на дату укладення договору про закупівлю, яка зазначається в оголошенні про результати процедури закупівлі (крім того, замовник відповідно до зазначеної норми може укласти декілька додаткових угод до договору про закупівлю про зміну ціни конкретного товару в межах 10 відсотків ціни, вказаної в первинному договорі про закупівлю), то в даній частині два роз’яснення Уповноваженого органу суперечать одне одному.

Тому з даного приводу редакцією журналу «Радник в сфері державних закупівель» було направлено лист до Уповноваженого органу з проханням роз’яснити дану ситуацію або у випадку неможливості зробити це відмінити дію цих роз’яснень чи хоча б одного з вищезазначених листів.

№ 6 (32) за травень

Публікації, що вийшли друком у паперовій версії журналу «Радник в сфері державних закупівель» в травні 2014 року

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО