МОЗ УКРАЇНИ ВВАЖАЄ РИЗИКОВАНИМ ПЕРЕДАВАТИ ДЕРЖАВНІ ЗАКУПІВЛІ ДО ІНШИХ ВІДОМСТВ
На сьогодні система централізованих державних закупівель МОЗ України набирає обертів. Практично 64% закупівель (1,4 млрд грн) від річного плану фінансування добігають завершення процесу.
З жовтня 2014 року в міністерстві забезпечено умови для якомога швидшого проведення державних закупівель і укладення договорів закупівлі. Так, протягом першої декади жовтня завдяки наполегливій роботі було забезпечено укладення договорів на понад півмільярда гривень, що складає 26% від річного плану закупівель.
Сьогодні, завдяки підвищенню керованості системою закупівель, надано суттєвий поштовх для забезпечення здійснення всіх конкурсних торгів.
Так, зважаючи на необхідність дотримання законодавчо встановлених строків проведення державних закупівель, до кінця жовтня очікується розкриття пропозицій учасників торгів на 833,9 млн грн (38,6% від річного плану). За цими розкриттями договори будуть укладені максимум протягом першого тижня листопада.
Таким чином, МОЗ України, дотримуючись чинного законодавства щодо строків проведення тендерних процедур конкурсних закупівель, до десятого листопада передбачає до закупленого обсягу 568,3 млн грн (26,3% від річного плану закупівель) додати закупівлі ще на 1 021,1 млн грн (47,3% від річного плану), а також закупівлі, які затримуються через рішення АМКУ, на 501,3 млн грн передбачається завершити до 15 листопада поточного року. З огляду на стан справ із державними закупівлями на сьогодні МОЗ України докладе максимум зусиль, щоб завершити всі закупівлі поточного року до середини листопада.
Незважаючи на суттєві зрушення в проведенні процесу державних закупівель у МОЗ України, окремі експерти та громадські організації наполягають на підключенні до централізованих державних закупівель лікарських засобів Державної служби України з надзвичайних ситуацій.
Свого часу в Міністерства з надзвичайних ситуацій України був досвід закупівель медикаментів (2011 року). Тоді (при критичній ситуації із забезпеченням факторами згортання крові) Кабінет Міністрів України виділив додаткове фінансування в розмірі 50,0 млн грн для МНС України на забезпечення медикаментами хворих на гемофілію.
Та слід констатувати, що на сьогодні переведення бюджетного фінансування МОЗ України на ДСНС є неможливим та недоцільним. По-перше, бюджетні перепрофілювання розпорядників коштів потребують змін законодавства України та нормативних актів.
Законодавчі ініціативи щодо змін про перерозподіл коштів Міністерство фінансів України повинно надати Кабінету Міністрів України, відповідно таке подання повинно бути узгоджене з головним розпорядником коштів, тобто МОЗ України. Проте на сьогодні таких заходів ще не здійснювали.
У подальшому такі зміни повинні узгоджуватися з профільними комітетами Верховної Ради України. За умов погодження такий законопроект подається на розгляд та приймається Верховної Радою України.
26 жовтня відбулися позачергові вибори народних депутатів України, а наступне пленарне засідання очікуємо не раніше місяця.
Таким чином, бюджетні зміни можливі не раніше другої половини листопада.
Слід взяти до уваги, що новий розпорядник коштів (ДСНС) зобов’язаний буде затвердити постановою КМУ порядок використання коштів, передбачених у державному бюджеті для виконання програм та здійснення централізованих заходів з охорони здоров’я.
Як результат таких законодавчих ініціатив, організувати закупівлі стане можливим лише наприкінці 2014 року, тобто наприкінці бюджетного року, коли поставка товару та оплата повинні бути здійснені.
По-друге, закупівлі за процедурою в одного учасника, за якою передбачаються закупівлі ДСНС, будуть проходити в умовах обмеженої конкуренції, на неконкурентній і дискримінаційній основі, що призведе до потенційної закупівлі неякісних, здебільшого генеричних, препаратів за завищеними цінами.
По-третє, у Державної служби надзвичайних ситуацій відсутня необхідна матеріально-технічна база для належної системи логістики, яка включає поставку, приймання, моніторинг контролю якості ліків, дотримання умов температурного режиму «холодового ланцюга» на всіх етапах забезпечення.
У той же час забезпечення ліками «в оперативному режимі» МНС України 2011 року розтягнулося майже на шість місяців і стало можливим до отримання та розвезення лише силами та ресурсами МОЗ України, шляхом залучення підпорядкованого державного підприємства. Тому МОЗ України вважає ризикованим передавати державні закупівлі до інших відомств.
За матеріалами офіційного урядового веб-порталу
МІНЕКОНОМРОЗВИТКУ ПРОПОНУЄ ЗМЕНШИТИ КІЛЬКІСТЬ ЛІЦЕНЗІЙ ТА ДОЗВОЛІВ
Міністерство економічного розвитку і торгівлі продовжує здійснювати заходи з дерегуляції економіки та робить реальні кроки на шляху полегшення умов ведення бізнесу в Україні. Так, зокрема, винесено на обговорення проект закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо дерегуляції та поліпшення умов ведення бізнесу», підготовлений міністерством за участю представників інших органів влади, бізнесу та міжнародних експертів.
Законопроектом передбачається скасування необхідності одержання низки ліцензій та дозвільних документів, а також оптимізація повноважень органів контролю.
Також пропонується ліквідація дозвільних центрів як окремої складової центрів надання адміністративних послуг та запровадження надання адміністративних послуг для бізнесу через центри надання адміністративних послуг. Посилюється відповідальність адміністраторів за невиконання посадових обов’язків.
Крім того, передбачається підвищити рівень захисту прав інвесторів через запровадження похідного позову (право міноритарного акціонера подати позов в інтересах товариства про відшкодування збитків), скоротити кількість обов’язкових процедур для публічних товариств, які фактично не торгуються на біржі, спростити процедури і скоротити терміни загальних зборів акціонерних товариств шляхом впровадження заочних та змішаних форм присутності на зборах.
Ознайомитись із запропонованими змінами до законодавства та взяти участь в обговоренні можна на офіційному сайті Мінекономрозвитку в рубриці «Обговорення проектів документів».
За матеріалами офіційного урядового веб-порталу
ШКОЛАМ КУПИЛИ ВУГІЛЛЯ НА ТРИ МІЛЬЙОНИ У ФІРМИ, СТВОРЕНОЇ ПІСЛЯ ОГОЛОШЕННЯ ТЕНДЕРА
Відділ освіти Маловисківської райдержадміністрації Кіровоградської області 14 жовтня уклав угоду з ТОВ «Вугільна компанія Центр» на постачання вугілля на 2,74 млн грн. Про це є повідомлення на веб-порталі «Державні закупівлі».
Замовлено вугілля марок: АМ (13-25) — 837 т, АК (50-100) — 315 т. Постачання має відбутися до кінця цього року. Ціни на товар не оприлюднені. У середньому тонна вугілля за договором коштувала 2380 грн. Вологість, зольність, калорійність та інші характеристики вугілля не вказані.
Таблиця в протоколі розкриття пропозицій, що опублікований на веб-порталі «Державні закупівлі», не заповнена. Тому не відомо, хто ще брав участь у торгах.
Переможець тендера «Вугільна компанія Центр» заснована 31 липня цього року в Кіровограді Юрієм Коваленком і Ольгою Майданік, а оголошення про початок тендера опубліковане дев’ятого липня.
У МІНЕКОНОМРОЗВИТКУ ОБГОВОРИЛИ ПОРЯДОК ПРОВЕДЕННЯ МОНІТОРИНГУ ДЕРЖЗАКУПІВЕЛЬ
У Мінекономрозвитку за участю керівництва відбулося обговорення порядку проведення моніторингу держзакупівель із представниками проекту Європейського Союзу «Гармонізація систем конкуренції та державних закупівель в Україні до стандартів ЄС». Було розглянуто принципи побудови процесу моніторингу, який влаштовуватиме ринок і водночас забезпечуватиме функції, покладені на Міністерство Законом «Про здійснення державних закупівель».
«З одного боку, нам потрібно максимально швидко привести систему держзакупівель до тих стандартів, які працюють в Європейському Союзі, та у відповідність з домовленостями, закріпленими Угодою, – це стратегічне завдання. З іншого боку, ми зараз намагаємося крок за кроком, навіть у рамках прийнятого Закону «Про здійснення державних закупівель», удосконалювати процедури вже на рівні підзаконних актів», – зазначив в. о. Міністра економічного розвитку і торгівлі України Валерій Пятницький.
На сьогодні триває робота з пошуку найефективніших форм проведення моніторингу.
«У нас ведеться дискусія на предмет того, в якій формі повинен здійснюватися моніторинг у майбутньому, наскільки слід дотримуватися балансу між макрорівнем, тобто спостереженням і наданням загальних рекомендацій і мікрорівнем – аналізом конкретних підприємств чи суб’єктів. Окрім того, з яких підстав маємо здійснювати такий моніторинг: за власною ініціативою, за поданням інших органів, які критерії повинні виставлятися», – підкреслив заступник Міністра економічного розвитку і торгівлі – керівник апарату Роман Качур.
Під час засідання було висловлено, що у зв’язку з процесом імплементації Угоди про асоціацію з ЄС, на сьогодні основним завданням у сфері реформування державних закупівель постає створення дорожньої карти, яка відображатиме покрокові зміни і строки їхньої реалізації. Слід зазначити, що до цієї роботи будуть залучатися та вносити свої коментарі всі компетентні органи державної влади. Ця дорожня карта проілюструє, яка сфера державних закупівель функціонуватиме в Україні і як вона працюватиме загалом.
За матеріалами офіційного урядового веб-порталу