Здійснення закупівлі без плану

Ірина Антонова
1535
11 Жовтня 2019
Здійснення закупівлі без плану
1535
11 Жовтня 2019

Інформація про закупівлю* UA-2018-10-10-001679-c.

Звіт про укладений договір. ДК 021:2015: 71320000-7 — Послуги з інженерного проєктування. очікувана вартість:421 297, 23 грн.

Підстава для рішення про початок моніторингу закупівлі: дані автоматичних індикаторів ризиків RISK1-10_1,RISK2-5_2,RISK2-5_3.

Інформація щодо моніторингу закупівлі

За результатами моніторингу закупівлі встановлено, що замовник оприлюднив додаток до річного плану закупівель щодо проведення закупівлі з виконання проєктно-вишукувальних робіт по об’єкту «Ка-пітальний ремонт дороги…» після оприлюднення звіту про укладені договори, не дотримавшись таким чином норми ст. 4 Закону. Коментар. Звіт про укладені договори замовник оприлюднив 10.10.2018, а додаток до річного плану — 19.11.2019. У зазначеній ситуації додаток замовник оприлюднив після рішення про проведення моніторингу та до публікації висновку про результати моніторингу.

Статус***: Порушення виявлені.

Замовник не погодився зі змістом висновку Державної аудиторської служби України про результати моніторингу закупівлі та оскаржив такий висновок до суду. З позицією суду щодо даного питання знайомимось далі.

Рішення у справі № 160/9513/18 від 14.03.2019
Щодо здійснення закупівлі без додатка до річного плану

Суд встановив, що оприлюднення позивачем додатка до річного плану закупівель, до якого було включено виконання проєктно-вишукувальних робіт по об’єкту «Капітальний ремонт дороги…», здійснено лише після оприлюднення звіту про укладений договір.

В обґрунтуванні правомірності своїх дій позивач вказав, що законодавством встановлено лише форму та строки оприлюднення додатка до річного плану (5 днів з дня його затвердження), однак не визначено та не обмежено порядок, черговість чи періодичність оприлюднення вказаного додатка до річного плану.

Суд зазначає, що такі доводи позивача є хибними, бо позивач є установою, яку фінансують і утримують за бюджетні кошти, діяльність з витрачання яких має відбуватися прозоро, з дотриманням принципів, що визначені в ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, а також запобігання корупційним діям і зловживанням.

Отже, складання додатка до річного плану з інформацією про заплановане здійснення закупівлі не може відбуватися вже після укладення договору на придбання таких робіт чи послуг.
* Для отримання детальнішої інформації щодо проведення моніторингу закупівель можна здійснити їх пошук у системі ProZorro за унікальним номером закупівлі, наведеним у даній публікації.
** Тут і далі йдеться про Закон України «Про публічні закупівлі».  
*** Тут і далі йдеться про статус моніторингу в системі ProZorro. 
Журнали

Публікації, що вийшли друком у паперовій версії журналу «Радник в сфері державних закупівель» (з посиланням на номер журналу)

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО