Щодо допорогових закупівель та дотримання принципів здійснення публічних закупівель

Редакція
160
22 Серпня 2017
Щодо допорогових закупівель та дотримання принципів здійснення публічних закупівель
160
22 Серпня 2017

Добрий день! Відповідно до ст. 2 Закону України «Про публічні закупівлі» під час здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг, вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в абзацах другому і третьому ч. 1, замовники повинні дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель, установлених цим Законом, та можуть використовувати електронну систему закупівель з метою відбору постачальника товару (товарів), надавача послуги (послуг) та виконавця робіт для укладення договору. Допорогова закупівля регламентована наказом ДП «Зовнішторгвидав України» від 13.04.2016 № 35. Просимо надати інформацію щодо того, яку відповідальність покладено на членів тендерного комітету замовника або уповноважену особу в разі порушення наказу № 35 (наприклад, непідписання договору у строк 30 днів після закінчення строку подання пропозицій). Дякую.

Добрий день! Проведення допорогових закупівель відбувається згідно з Порядком здійснення допорогових закупівель, затверджених наказом ДП «Зовнішторгвидав України» від 13.04.2016 № 35 (далі — Наказ № 35), у якому не передбачено відповідальності для членів тендерного комітету чи уповноваженої особи. Слід зазначити, що Наказ № 35 не можна вважати нормативно-правовим актом, оскільки він в установленому порядку не зареєстрований у Міністерстві юстиції України. Звертаємо увагу, що, згідно з частиною 1 статті 11 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон, Закон про публічні закупівлі), для організації та проведення процедур закупівель замовник створює тендерний комітет (комітети) або визначає уповноважену особу (осіб). У той же час допорогові торги не визначено в Законі як процедуру закупівлі.

Виходячи з нашого досвіду, рекомендуємо все ж призначити для проведення допорогових закупівель окремо відповідальну особу (осіб). Детальніше із цим питанням можна ознайомитись у випуску журналу № 7 (58) на стор. 27–31. При порушенні замовником вимог підпункту 9.5 Наказу № 35 (невиконання замовником зобов’язань щодо завершення закупівлі шляхом підписання договору або відміни закупівлі протягом 30 днів після закінчення строку подання пропозицій) він має відмінити закупівлю.

Якщо потреба в закупівлі не зникла і вартість закупівлі не буде перевищувати вартісні межі, установлені в ч. 1 ст. 2 Закону, то замовник може провести нову закупівлю з використанням електронної системи закупівель або ж укласти прямий договір.

Звертаємо увагу, що у випадку укладення прямого договору, вартість якого дорівнює або перевищує 50 тис. грн, замовник, згідно з положеннями ч. 1 ст. 2 Закону про публічні закупівлі, зобов’язаний оприлюднити на веб-порталі Уповноваженого органу звіт про укладені договори у строк, визначений ст. 10 Закону.

За недотримання вимог Закону в частині порушення порядку оприлюднення інформації передбачена відповідальність за ст. 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Журнали

Публікації, що вийшли друком у паперовій версії журналу «Радник в сфері державних закупівель» (з посиланням на номер журналу)

Приєднуйся до авторів
load
Реєстрація
Вітаємо!
Реєстрація пройшла успішно
В особистий кабінет
Вам потрібно авторизуватися!
Якщо ви хочете використовувати можливості сайту на 100% вам потрібно авторизуватися
load
Відновлення паролю
Вітаємо!
Реєстрація пройшла успішно
Вітаємо!
Тепер ви підписані на інформаційну розсилку Радника у сфері публічних закупівель