«Доброго дня! У випуску журналу «Радник в сфері державних закупівель» № 5 (56) за травень 2016 року на стор. 6–10 є приклад листа анулювання банківської гарантії (забезпечення тендерної пропозиції). Поряд з цим нас цікавить, як саме її потрібно повертати. Офіційним листом поштою? Чи направити скановану копію листа щодо анулювання банківської гарантії на електронну адресу банку? Дякуємо».
Добрий день! Необхідно зважити на те, що банківська гарантія замовнику не надається, а саме підвантажується учасником у складі тендерної пропозиції, тому замовник не має можливості її повернення. Замовник може лише поінформувати банк-гарант про повернення забезпечення тендерної пропозиції з підстав, визначених частиною 4 статті 24 Закону про публічні закупівлі: закінчення строку дії забезпечення тендерної пропозиції, зазначеного в тендерній документації; укладення договору про закупівлю з учасником, що став переможцем тендеру; відкликання тендерної пропозиції до закінчення строку її подання; закінчення процедури закупівлі в разі неукладення договору про закупівлю з жодним із учасників, які подали тендерні пропозиції.
Як свідчить практика, у деяких випадках умови банківської гарантії містять інформацію про спосіб повідомлення гаранта про настання підстав для повернення забезпечення тендерної пропозиції. Зокрема, це може бути здійснено замовником шляхом направлення листа електронною поштою чи поштовим зв’язком. Деякі банки самостійно перевіряють процедури закупівель на ProZorro й анулюють гарантії. Також є поширеною практика, коли до замовника звертається безпосередньо сам учасник з проханням надати йому відповідного листа із зазначенням підстав для повернення забезпечення тендерної процедури. Отже, анулювання банківської гарантії може відбуватися різними шляхами за домовленістю між учасником, замовником та банком-гарантом.