Чи повинен учасник приймати участь в переговорній процедурі в разі, якщо його пропозиція була єдина у відкритих торгах

Редакція
569
21 Червня 2018
Чи повинен учасник приймати участь в переговорній процедурі в разі, якщо його пропозиція була єдина у відкритих торгах
569
21 Червня 2018

«Доброго дня! Допоможіть, будь ласка, розібратися. Фірму запросили взяти участь у переговорній процедурі закупівлі, яку проводять у зв’язку з двічі відміненим замовником тендером через відсутність достатньої кількості учасників. В одному з раніше оголошених тендерів за даним предметом закупівлі наша фірма була єдиним учасником, а на другий тендер взагалі ніхто не прийшов. Наразі дана закупівля нас як учасника не цікавить, однак замовник наполягає, що оскільки ми були учасником одного з таких тендерів, то тепер він повинен провести з нами переговори. У зв’язку із цим просимо прокоментувати ситуацію та вказати, чи справді це так і чи можемо ми відмовитися від участі в переговорах. Дякую». 

Добрий день! Однією з умов проведення переговорної процедури з підстав, вказаних у пункті 4 частини 2 статті 35 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон), є двічі відмінений замовником тендер через відсутність достатньої кількості учасників. І першого разу, і вдруге на торги ніхто не подав свою пропозицію. Або подав її тільки один учасник. Може бути ситуація, коли ні на перші, ні на другі торги узагалі ніхто не прийшов, тоді зрозуміло, що для проведення переговорів замовникові самостійно доведеться шукати потенційних постачальників відповідного предмета закупівлі. Може бути інша ситуація, коли той же учасник приходив на перші торги та на другі (або взагалі лише на одні з них). А може бути, що на одні торги прийшов один учасник, а інші — на другий. Тож кого замовникові запрошувати на переговори? Відповідно до частини 1 статті 35 Закону переговорна процедура закупівлі — це процедура, яку замовник використовує як виняток і відповідно до якої укладає договір про закупівлю з учасником після проведення переговорів з одним або кількома учасниками. Тобто, по-перше, переговори замовникові можна провести як з одним, так і хоч із десятьма учасниками, якщо тільки замовник їх стільки знайде, а вони погодяться взяти участь у закупівлі. По-друге, Закон не встановлює обов’язку для замовника запрошувати на переговори саме того учасника (-ів), який (-і) приходив (-ли) на торги, що не відбулися. Однак, по-третє, замовникові варто зважати на принципи, встановлені у статті 3 Закону, зокрема, недискримінації, відкритості та прозорості, максимальної економії та ефективності. Таким чином, на переговори доцільно запросити учасника (-ів), які «ходили» на торги, і за можливості — не тільки їх (з метою ефективного використання коштів). При цьому будь-який учасник має повне право відмовитися від участі в переговорах.

Журнали

Публікації, що вийшли друком у паперовій версії журналу «Радник в сфері державних закупівель» (з посиланням на номер журналу)