Щодо встановлення вимоги щодо мінімальної потужності установки учасника

Юрій Шаповал
1217
18 Вересня 2017
Щодо встановлення вимоги щодо мінімальної потужності установки учасника
1217
18 Вересня 2017
Рішення № 1426-р/пк-пз від 22.03.2017. Оголошення № UA-2017-01-24-000386-с

Зміст порушення

Скаржник зазначає, що замовник у тендерній документації (надалі — Документація) встановив вимогу щодо виробничої спроможності установки — не менше 150 т/годину. За твердженням скаржника, він має намір взяти участь у процедурі закупівлі.

Скаржник стверджує, що його асфальтобетонні установки (з тих, що будуть залучені до відпуску в разі перемоги) не мають виробничої спроможності випускати асфальтобетонну суміш у кількості не менше 150 т/годину, проте, за твердженням скаржника, сумарна виробнича спроможність установок, які наявні в нього, складає 310 т/годину, а загальна виробнича спроможність підприємства на всіх базах відвантаження складає 650 т/годину.

Таким чином, на думку скаржника, його підприємство може забезпечити доставку асфальтобетонної суміші по місту Києву до 310 т/годину, а в разі потреби — і до 650 т/годину/

Скаржник стверджує, що встановлена замовником вищевказана вимога позбавляє його та інших потенційних учасників взяти участь у вказаній процедурі закупівлі, замовник обмежує конкуренцію серед учасників. Неусунення вказаних вимог, на думку скаржника, не сприятиме максимальній ефективності, а тому, за твердженням скаржника, замовник повинен внести відповідні зміни до Документації

Правові позиції органу оскарження

Замовник не обґрунтував необхідності встановлення в Документації вищевказаної технічної вимоги.

З огляду на наведене, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які мають установку з виробничою спроможністю — не менше 150 т/годину, що є дискримінацією інших суб’єктів господарювання, у тому числі скаржника. Дії замовника в частині встановлення наведеної вище умови в Документації порушують один з принципів здійснення закупівель — недискримінацію учасників (у тому числі скаржника) — та вимогу частини 4 статті 22 Закону, згідно з якою тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.

Зважаючи на наведене вище, колегія встановила, що замовник вчинив порушення, які можуть бути усунені зобов’язанням замовника внести зміни до тендерної документації.

Практика оскарження закупівель

Показові рішення органу оскарження та ексклюзивні коментарі голови АМКУ , що обов’язково стануть у нагоді кожному учаснику

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО