Постанова КМУ про попередню оплату змінена і доповнена

Редакція
886
22 Січня 2015
Постанова КМУ про попередню оплату змінена і доповнена
886
22 Січня 2015

У журналі «Радник в сфері державних закупівель» № 6 (33) за червень 2014 року ми знайомили вас із повним текстом Постанови Кабінету Міністрів України від 23 квітня 2014 року № 117 «Про здійснення попередньої оплати товарів, робіт та послуг, що закуповуються за бюджетні кошти» (далі — постанова № 117).

Проте з часу її застосування в державі виникали питання, які призвели до необхідності розширити перелік робіт і товарів, які можуть закуповуватися за попередньою оплатою. Перш за все підставою для внесення змін до постанови № 117 були військові й антитерористичні дії на сході України, що призвели до необхідності здійснення низки непередбачених закупівель. Зважаючи на їх значну вартість і терміновість, попередня оплата була вкрай важливою. Окрім цього, зміни в постанову № 117 було внесено також стосовно закупівлі лікарських та вакцинальних засобів.

Тож у пункті 1 частини 1 постанови № 117, в якій зазначено перелік товарів, робіт і послуг, що можуть передбачати попередню оплату на строк не більше одного місяця, абзац 8 викладено в новій редакції:

«…технічних та інших засобів реабілітації, в тому числі виробів підвищеної функціональності за технологіями виготовлення, які відсутні в Україні, послуг з їх післягарантійного ремонту».

Додано можливість закупівлі за передоплатою «бронежилетів (панцирний жилет), шоломів кулезахисних,  іншого  речового  майна  та  пальномастильних  матеріалів  для  потреб  Збройних  Сил,інших  військових  формувань,  правоохоронних  органів,  органів цивільного захисту, Державної служби зв’язку та захисту інформації, Державної спеціальної служби транспорту у 2014 році, якщо розмір такої оплати не перевищує 30 відсотків їх вартості».

Пункт 2, який передбачає попередню оплату на строк не більше двох місяців, доповнено можливістю закупівлі «товарів, робіт і послуг для потреб Збройних Сил та інших військових формувань, пов’язаних з відновленням озброєння та військової техніки у 2014 році, якщо розмір такої оплати не перевищує 50 відсотків їх вартості».

У пункті 3 на строк не більше трьох місяців постанова дозволяє здійснити попередню оплату для закупівлі:

  • вакцин для профілактичних щеплень тварин;
  • марок  акцизного  податку  для  маркування  алкогольних напоїв та тютюнових виробів.

Пункт 4 додатково встановив попередню оплату на строк не більше шести місяців при закупівлі:

  • робіт з будівництва інженерних споруд з метою зміцнення обороноздатності держави;
  • лікарських засобів і виробів медичного призначення.

Пункт 5 наразі також дає можливість здійснити передоплату на строк не більше одного року для придбання «вакцин для профілактичних щеплень людей».

Частину 2 постанови № 117 було змінено та доповнено, наразі вона викладена в такій редакції:

«Установити, що розпорядники бюджетних коштів та одержувачі бюджетних коштів здійснюють попередню оплату тільки тих товарів, робіт і послуг, що згідно з договорами про закупівлю передбачається поставити, виконати і надати протягом поточного бюджетного періоду, крім матеріалів і устатковання,  необхідних  для  реалізації  проектів  цільових  екологічних  (зелених)  інвестицій  із  заміни  світильників  на  основі  ламп  розжарювання на світильники на основі LED-технологій,  робіт  з капітального  ремонту,  пов’язаних  з  реалізацією  проектів  цільових екологічних  (зелених) інвестицій,  обладнання  і  устатковання,  необхідних  для  реалізації  проектів  цільових  екологічних  (зелених)  інвестицій  із  заміни ліфтів у житлових будинках та закладах соціальної сфери, товарів, робіт і послуг, виробництво яких  має довготривалий цикл, а саме: вакцин для профілактичних  щеплень  людей  і  тварин,  лікарських  засобів  і  виробів медичного  призначення, медичного  обладнання  та санітарних автотранспортних засобів для забезпечення  закладів  охорони  здоров’я  згідно  з  державними  програмами і  заходами  програмного  характеру,  а також робіт  з будівництва інженерних споруд  з метою  зміцнення обороноздатності держави, запровадження  паспорта  громадянина України  для  виїзду  за  кордон  з  безконтактним електронним носієм.

Під час закупівлі товарів, робіт і послуг оборонного призначення з метою виконання завдань щодо відсічі збройної агресії, забезпечення недоторканності державного кордону та захисту держави в умовах особливого періоду, надзвичайного стану та у період проведення антитерористичної операції розпорядники бюджетних коштів можуть здійснювати попередню оплату зазначених товарів, робіт і послуг згідно з договорами про закупівлю на умовах, які визначаються розпорядниками бюджетних коштів виходячи з необхідності задоволення нагальних потреб, наявності фінансування витрат та обґрунтування проведення такої оплати постачальниками товарів, виконавцями робіт, надавачами послуг».

Варто вкотре нагадати, що розпорядники бюджетних коштів та одержувачі бюджетних коштів у договорах про закупівлю товарів, робіт і послуг за бюджетні кошти можуть передбачати попередню оплату лише відповідно до належним чином оформленого рішення головного розпорядника бюджетних коштів.

Журнали

Публікації, що вийшли друком у паперовій версії журналу «Радник в сфері державних закупівель» (з посиланням на номер журналу)

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО