Новини. Журнал за березень 2020

Вікторія Ревтюх
1307
17 Березня 2020
Новини. Журнал за березень 2020
1307
17 Березня 2020

Фонд держмайна презентує найважливіші зміни щодо оренди державного та комунального майна

Першого лютого вступив у дію новий Закон України «Про оренду державного та комунального майна», відповідно до якого оренда державного та комунального майна здійснюватиметься через систему «ProZorro.Продажі», уже почав діяти. Тож ера сумнівних підкилимних конкурсів залишається в минулому. Натомість починається новий етап — публічних онлайн-аукціонів з рівними можливостями для всіх потенційних орендарів.

Пояснення нової процедури передачі в оренду державного майна з декількома найважливішими змінами, зокрема:

  • Не буде вивчення попиту на вакантне майно в результаті публікації оголошення в друкованих засобах масової інформації та на численних вебсайтах орендодавців. Вакантне майно «шукатиме» потенційних орендарів на єдиній загальнонаціональній онлайн-платформі «ProZorro.Продажі».
  • Посадова особа або будь-яка інша особа не знатиме, хто із потенційних орендарів зацікавлений в оренді того або іншого приміщення. Чиновники втрачають право отримувати заяви від потенційних орендарів у процедурі вивчення попиту, яку скасовують, і не знатимуть, хто стане переможцем електронного аукціону аж до моменту автоматичного оприлюднення торговою системою електронного протоколу результатів аукціону. Іде в минуле практика умовлянь (під різними приводами) потенційних орендарів відкликати подані ними заяви й не брати участі в конкурсах.

Відповідно до вимог нового Закону чинні орендарі матимуть переважне право продовжити свої договори, за умови, що вони візьмуть участь в аукціоні й запропонують ту саму суму, яку пропонуватиме за оренду майна інший потенційний орендар. Інший потенційний орендар, який запропонував більше, ніж може сплатити чинний орендар, повинен, до моменту укладення нового договору оренди, компенсувати чинному орендареві вартість невід’ємних поліпшень, які той зробив на об’єкті оренди. Фонд державного майна пропонує збільшити до 6 місяців суму авансової орендної плати, яку переможець аукціону на продовження договору оренди повинен буде сплатити перед укладенням нового договору оренди (порівняно із 2 місяцями авансової плати, яку сплачуватиме чинний орендар, якщо він виявиться переможцем аукціону й переукладатиме власний договір).

За матеріалами вебпорталу ФДМУ

Уряд затвердив Положення про Офіс фінансового контролю

Кабінет Міністрів України затвердив Положення про Офіс фінансового контролю. Це наступний логічний крок у становленні нового органу. Положення визначає його основні завдання, функції та повноваження.

Зокрема, у затвердженому положенні йдеться, що Офіс фінконтролю здійснюватиме контрольні заходи в міністерствах, інших органах виконавчої влади, державних фондах, фондах загальнообов’язкового державного соціального страхування, бюджетних установах, суб’єктах господарювання державного сектору економіки, а також на підприємствах, в установах та організаціях, які отримують (отримували) кошти з бюджетів усіх рівнів, державних фондів та фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування або використовують (використовували) державне чи комунальне майно. Контрольні заходи також здійснюватимуть у суб’єктів господарської діяльності незалежно від форми власності за судовим рішенням, ухваленим у кримінальному провадженні.

Новостворений орган відповідатиме, зокрема, за перевірку:

  • використання і збереження державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, у тому числі цільового, ефективного та результативного використання коштів державного бюджету та місцевих бюджетів;
  • дотримання законодавства на всіх стадіях бюджетного процесу щодо державного й місцевих бюджетів;
  •       дотримання законодавства про закупівлі.

За матеріалами урядового офіційного вебсайту

Мінекономіки закликає замовників використовувати Prozorro Market

Термін надання атестату КСЗІ для електронних майданчиків завершився

П’ятнадцятого лютого завершився відведений законодавством термін надання атестата комплексної системи захисту інформації (атестат КСЗІ). Цей документ підтверджує захищеність електронних майданчиків в електронній системі ProZorro (ідеться про інформаційну безпеку). До цієї дати всі попередньо авторизовані електронні майданчики задля подальшої роботи мали надати Мінекономіки копію атестата відповідності КСЗІ.

Майданчики, які не надали атестат відповідності до 15 лютого, з 16 лютого попадають у список на відключення від системи ProZorro. Коли майданчики переведуть у статус «відключені», то користувачі зможуть завершити розпочаті закупівлі на цих майданчиках, але створення нових оголошень та подання пропозицій будуть недоступними. Інформація про майданчики, які мають атестати КСЗІ, з’являтиметься в статусах майданчиків на сторінці «Інформаційна безпека» на сайті prozorro.gov.ua.

За матеріалами вебсайту DoZorro 

Мінекономіки презентувало концепцію державної політики з розвитку публічних закупівель

Команда Департаменту публічних закупівель Мінекономіки розробила проєкт концепції державної політики і покроковий план його реалізації. Це 5 ключових напрямків і чіткі показники, яких потрібно досягти в найближчі кілька років. Їх презентували експертам. Серед поставлених завдань:

  • Професіоналізація сфери. На кінець 2021 року центральні органи виконавчої влади мають передати на центральні закупівельні організації більше 50 % власних закупівель. А 100 % замовників ввели уповноважених осіб на заміну тендерним комітетам.
  • Автоматизація сфери. На кінець 2021 року 20 % допорогових закупівель мають відбуватися з використанням електронних каталогів Prozorro Market — першого державного онлайн-магазину;
  • Інтеграція сфери. До кінця 2021 року реалізовано можливість укладення в електронному вигляді договорів про закупівлю. До кінця 2023 року перевірка 100 % інформації про учасника, яка міститься у відкритих державних системах та реєстрах, відбувається автоматично. На кінець 2023 року забезпечено електронну оплату за електронними договорами.
  • Посилення контролю. На кінець 2021 року збільшено до 70 % моніторинг процедур за результатами спрацювання автоматичних ризик-індикаторів від загальної кількості всіх процедур, які перебувають на контролі Держаудитслужби.
  • Гармонізація законодавства. Розроблено та прийнято всі нормативно-правові акти до введення в дію нової редакції Закону «Про публічні закупівлі» 19 квітня 2020 року.

За матеріалами офіційного вебсайту ProZorro

Методика від Мінекономіки щодо визначення очікуваної вартості предмета закупівлі

Мінекономіки наказом від 18 лютого 2020 року № 275 затвердило примірну методику визначення очікуваної вартості предмета закупівлі. Наказ набуває чинності з дня його підписання й починає діяти разом із введенням у дію ЗУ «Про внесення змін до Закону України “Про публічні закупівлі” та деяких інших законодавчих актів України щодо вдосконалення публічних закупівель» від 19.09.2019 № 114-ІХ.

Визначення очікуваної вартості замовник може здійснювати за допомогою таких методів:

  • розрахунок очікуваної вартості товарів / послуг за допомогою методу порівняння ринкових цін;
  • розрахунок очікуваної вартості товарів / послуг на підставі закупівельних цін попередніх закупівель;
  • розрахунок очікуваної вартості товарів / послуг, щодо яких проводять державне регулювання цін і тарифів;
  • розрахунок очікуваної вартості робіт.

За матеріалами редакції журналу «Радник в сфері державних закупівель»  

Із 28 квітня всі раніше зареєстровані юрособи зобов’язані повідомити про бенефіціарів

28.04.2020 р. набирає чинності Закон України “Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення” від 06.12.2019 р. № 361-IX.

Всі раніше зареєстровані юрособи зобов’язані подати держреєстратору інформацію про кінцевого бенефіціарного власника та структуру власності протягом 3 місяців з дня набрання чинності нормативно-правовим актом, яким буде затверджена форма та зміст структури власності.

Закон також зобов’язує підтримувати інформацію про кінцевого бенефіціарного власника та структуру власності в актуальному стані, оновлювати її та повідомляти держреєстратора про зміни протягом 30 робочих днів з дня їх виникнення, та подавати держреєстратору документи, що підтверджують ці зміни.

Навіть якщо зміни у структурі та інформації про бенефіціара відсутні, то про відсутність таких змін всеодно слід повідомляти у випадку проведення будь-яких змін до відомостей про юрособу, що містяться в ЄДР.

За неподання або несвоєчасне подання держреєстратору інформації про кінцевого бенефіціарного власника юрособи або про його відсутність, або документів для підтвердження таких відомостей, передбачено штраф на керівника юрособи або особу, уповноважену діяти від імені юрособи (виконавчого органу), від 1000 до 3000 НМДГ (від 17000 до 51000 грн.).

За матеріалами офіційного вебсайту Ліга:Закон

Зменшення заходів з ефективного використання державних коштів

Чотирнадцятого лютого 2020 року набрала чинності Постанова КМУ від 29.01.2020 № 52, якою Кабмін вніс зміни до Постанови «Про ефективне використання державних коштів» від 11.10.2016 № 710. Даною постановою зменшено кількість заходів щодо ефективного та раціонального використання державних коштів, передбачених для утримання органів державної влади та інших державних органів, утворених органами державної влади підприємств, установ та організацій, які використовують кошти державного бюджету.

Зокрема, виключено такі заборони:

  • придбання легкових автомобілів, мобільних телефонів;
  • забезпечення зарахування до загального фонду державного бюджету коштів від реалізації державних резиденцій, державних дач, будинків відпочинку, оздоровчих закладів, автомобілів, що перебувають на балансі органів державної влади та інших державних органів, утворених органами державної влади підприємств, установ та організацій, які використовують кошти державного бюджету;
  • забезпечення внутрішнього контролю за повнотою надходжень, взяттям бюджетних зобов’язань розпорядниками бюджетних коштів нижчого рівня та одержувачами бюджетних коштів і витрачанням ними бюджетних коштів.

За матеріалами редакції журналу «Радник в сфері державних закупівель»

Журнали

Публікації, що вийшли друком у паперовій версії журналу «Радник в сфері державних закупівель» (з посиланням на номер журналу)

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО