Прийнято перший із трьох нормативно-правових документів, які передбачено Законом України «Про відкритість використання публічних коштів»
Двадцять шостого червня 2015 року Кабінет Міністрів України видав розпорядження № 655-р «Деякі питання адміністрування єдиного веб-порталу використання публічних коштів».
Розпорядженням уряду Міністерство фінансів України визначено спеціально уповноваженим органом з адміністрування веб-порталу публічних коштів. Таким чином, перший із трьох нормативно-правових документів, прийняття яких передбачено Законом України «Про відкритість використання публічних коштів», прийнято із запізненням на два місяці.
ЦПСА за сприяння фонду «Відродження» протягом двох місяців здійснював роботу, пов’язану зі сприянням імплементації цього Закону України представниками центральних органів виконавчої влади та проводив дослідження громадської думки щодо того, яку інформацію хочуть бачити громадяни на веб-порталі публічних даних. Наразі спільно з Міністерством фінансів та іншими організаціями триває робота над розробленням порядку функціонуванням веб-порталу, алгоритму його діяльності та синхронізації з іншими сайтами органів влади, які публікують аналогічну або схожу інформацію, та написанням технічного завдання для його розроблення.
Прийняття Закону України «Про відкритість використання публічних коштів» є однією з ключових та системних змін, спрямованих на досягнення прозорості влади та подолання корупції в державі, оскільки даним Законом передбачено відкриття інформації про всі видатки державного та місцевих бюджетів (більше 11 тисяч бюджетів), інформації про видатки 4000 державних підприємств та більше 12 000 комунальних підприємств. Окрім цього, у щоденному режимі відбуватиметься публікація інформації про всі трансакції, які проводять на єдиному казначейському рахунку.
За матеріалами Центру політичних студій та аналітики — http://cpsa.org.ua/
Міноборони затвердло порядок проведення експеременту із застосування Е-закупівель під час здійснення переговорної процедури
Наказ набув чинності 27.06.2015
Дванадцятого червня 2015 року Міністерство оборони України видало наказ № 257 (набув чинності 27.06.2015), який затверджує Порядок проведення експерименту із застосування електронних засобів під час здійснення переговорної процедури закупівлі (далі — Порядок щодо електронних закупівель).
Даний Порядок щодо електронних закупівель закріплює коло випадків, при яких проведення процедури має відбуватися обов’язково шляхом проведення електронних закупівель, а саме: для закупівлі послуг з організації харчування, продуктів харчування, речового майна, медичного майна, пально-мастильних матеріалів. Для закупівлі інших товарів, робіт і послуг замовник може використовувати електронні засоби для проведення відбору, тобто на власний розсуд.
Згідно з Порядком щодо електронних закупівель, для проведення відбору замовник реєструється в системі відповідно до регламенту роботи електронного майданчика, обраного ним. Він може зареєструватись на декількох електронних майданчиках. У разі проведення відбору замовник оприлюднює в системі та на веб-сайті Міністерства оборони України оголошення про проведення відбору та іншу необхідну інформацію і надсилає виробникам/постачальникам відповідної галузі промисловості, зареєстрованим у базі виробників/постачальників замовника. Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, кваліфікаційні критерії до учасників відбору та документи, які подають для їх підтвердження, замовник оприлюднює в системі та на веб-сайті Міністерства оборони України.
За матеріалами кореспондентів журналу «Радник в сфері державних закупівель».
Урядовий законопроект № 2087а народні обранці не прийняли
У попередньому випуску журналу «Радник в сфері державних закупівель», № 7 (46) за липень 2015 року, на сторінках 32–33 експерт з державних закупівель Центру політичних студій та аналітики Андрій Марусов розповідав про мотиви та цілі зареєстрованого у Верховній Раді України законопроекту № 2087а «Про внесення змін до деяких законів України у сфері державних закупівель щодо приведення їх у відповідність з міжнародними стандартами та вжиття заходів з подолання корупції» (далі — законопроект).
У зв’язку з резонансністю питання, пов’язаного з прийняттям цього законопроекту, 30.06.2015 поіменним голосуванням його було прийнято за основу, за що проголосували 270 народних депутатів.
Проте 17.07.2015 на остаточному голосуванні за даний законопроект проголосувало лише 203 народних обранці, а відповідно рішення про прийняття Закону не було прийнято.
Тож наразі Закон України «Про здійснення державних закупівель» від 10 квітня 2014 року № 1197-VII залишився без змін. За подальшими змінами законодавства слідкуйте на сторінках нашого юридичного журналу.
За матеріалами кореспондентів журналу «Радник в сфері державних закупівель».
Міністерство охорони здоров’я України презентувало учасникам ринку нові підходи до проведення державних закупівель у 2015 році
Міністр охорони здоров’я України Олександр Квіташвілі назвав 2015 рік перехідним, коли буде використано принцип як національних державних закупівель, так і закупівель через міжнародні механізми. Міністерство планує застосовувати всі механізми, аби швидко та ефективно забезпечити людей необхідними ліками.
Цього року буде запроваджено спрощення процедури оформлення документації, аби максимально пришвидшити процес закупівель. Заплановано також мінімізувати участь Держфінінспекції, що дасть змогу пришвидшити декларування цін. Незабаром, буде оприлюднено форму заявок для фармвиробників.
«Міністерство має на меті забезпечити прозорість процесу державних закупівель лікарських засобів. Ми плануємо упередити формальні підстави для відхилення пропозицій учасників, — зазначив заступник міністра охорони здоров`я України Ігор Перегінець. — Також зменшимо кількість документів, які мають подавати учасники конкурсних торгів, у півтора раза, і як результат очікуємо зменшення кількості скарг учасників. Натомість збільшиться кількість учасників процедур і буде забезпечено принцип обрання мінімальної ціни на конкурентному ринку».
Серед запропонованих Міністерством охорони здоров’я України змін названо такі:
- проведення щотижневих зборів із учасниками процедур закупівель з метою роз’яснення та розгляду будь-яких звернень для уникнення оскаржень;
- спрощення умов підготовки для участі в торгах шляхом установлення можливості альтернативного підтвердження відповідності вимогам статей 16 та 17 Закону України «Про здійснення державних закупівель» за декларативним методом — надання від учасника заповненої анкети, а також видалення вимог щодо надання документів, інформація в яких дублюється;
- вилучення вимог щодо надання у складі пропозиції конкурсних торгів гарантійних листів від виробників та представників.
Прес-служба МОЗ України