Мінекономрозвитку надало лист інформативного характеру щодо визначення предмета закупівлі

Редакція
202
20 Грудня 2016
Мінекономрозвитку надало лист інформативного характеру щодо визначення предмета закупівлі
202
20 Грудня 2016

Напередодні новорічних свят, замість бажаного, заслуженого і такого короткотривалого відпочину, нашим пильним, вправним і втомленим замовникам доведеться метикувати над новим річним планом закупівель.

Неодноразово анонсовані протягом 2016 року Мінекономрозвитку України зміни щодо визначення предмета закупівлі, основою для яких мають стати висновки за результатами моніторингу здійснення закупівель замовниками відповідно до чинного на сьогодні Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономрозвитку від 17.03.2016 № 454 (далі — Наказ № 454), досі не відображено в нормативних документах. Розмови навколо даного питання не вщухають, єдиним орієнтиром для замовників щодо визначення предмета закупівлі з нового, 2017-го, року є положення Наказу № 454. Листом інформативного характеру МЕРТУ прокоментувало вищеописану ситуацію. Редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» пропонує увазі наших читачів повний текст листа Мінекономрозвитку України щодо визначення предмета закупівлі з 1 січня 2017 року.

МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ І ТОРГІВЛІ УКРАЇНИ
(Мінекономрозвитку України)
вих. № 3302-06/37708-07 від 22.11.2016

Органи державної влади, органи місцевого самоврядування, установи, організації, підприємства та інші суб’єкти сфери публічних закупівель

Щодо визначення предмета закупівлі

Міністерство економічного розвитку і торгівлі України на численні звернення щодо застосування законодавства у сфері публічних закупівель повідомляє.

Закон України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади.

Відповідно до пункту 18 частини першої статті 1 Закону предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом.

Порядок визначення предмету закупівлі затверджений наказом Мінекономрозвитку від 17.03.2016 № 454 (далі — Порядок). Так, Порядком установлено, що положення абзаців другого і четвертого пункту 1 розділу II Порядку застосовуються з 01 січня 2017 року.

Відповідно до абзаців другого і четвертого пункту 1 розділу II Порядку предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 17 і 32 частини першої статті 1 Закону та на основі національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 (далі — Єдиний закупівельний словник), за показниками третьої – п’ятої цифр основного словника із зазначенням у дужках конкретної назви товару чи послуги. При цьому замовник може визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за показниками четвертої – восьмої цифр Єдиного закупівельного словника, також за обсягом, номенклатурою та місцем поставки товарів, виконання робіт або надання послуг.

Водночас виходячи зі змісту статті 2 Закону замовник не має права ділити предмет закупівлі на частини з метою уникнення проведення процедури відкритих торгів або застосування цього Закону.

З огляду на викладене, з 01 січня 2017 року предмет закупівлі товарів і послуг визначатиметься замовником з дотриманням вимог Закону, ураховуючи при цьому, що метою Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель та створення конкурентного середовища, за показниками або третьої, або четвертої, або п’ятої цифр основного словника ДК 021:2015, керуючись при цьому абзацом сьомим статті 2 Закону, яка забороняє умисний поділ предмета закупівлі та дотримуючись принципів здійснення закупівель, визначених статтею 3 Закону.

Принагідно інформуємо, що наразі Міністерством економічного розвитку і торгівлі України опрацьовується питання внесення змін до Порядку в частині конкретизації відповідного показника Єдиного закупівельного словника для визначення предмета закупівлі.

Одночасно зазначаємо, що листи Міністерств не встановлюють норм права, носять виключно рекомендаційний та інформативний характер.

Директор департаменту
регулювання державних закупівель
Мінекономрозвитку 
Олександр Стародубцев


Таким чином, Міністерство економічного розвитку і торгівлі України й надалі продовжує анонсувати зміни щодо визначення предмета закупівлі, які, судячи з клопітких зусиль МЕТРУ, усе ж будуть втілені в життя.

Зважаючи на вищевикладене, редакція нашого журналу радить замовникам затверджувати річний план у кінці 2016 року тільки в разі нагальної потреби здійснити/розпочати закупівлю 2016 року. Бо якщо ви затвердите річний план цього (2016-го) року і не розпочнете закупівлю, то для проведення закупівлі 2017 року вам необхідно буде перезатверджувати річний план відповідно до нових умов визначення предмета закупівлі, тому що предмет закупівлі в оголошенні про закупівлю має відповідати предметові закупівлі в річному плані. Щоб нічого не перезавантажувати в систему, краще затвердити план на початку 2017 року за правилами визначення предмета закупівлі, які діятимуть на той час.

Журнали

Публікації, що вийшли друком у паперовій версії журналу «Радник в сфері державних закупівель» (з посиланням на номер журналу)

Приєднуйся до авторів
load
Реєстрація
Вітаємо!
Реєстрація пройшла успішно
В особистий кабінет
Вам потрібно авторизуватися!
Якщо ви хочете використовувати можливості сайту на 100% вам потрібно авторизуватися
load
Відновлення паролю
Вітаємо!
Реєстрація пройшла успішно
Вітаємо!
Тепер ви підписані на інформаційну розсилку Радника у сфері публічних закупівель