МЕРТУ надало роз’яснення стосовно правомірності дофінансування процедур закупівель на етапі після розкриття пропозицій

Редакція
21
16 Грудня 2014
МЕРТУ надало роз’яснення стосовно правомірності дофінансування процедур закупівель на етапі після розкриття пропозицій
21
16 Грудня 2014

На це раз в запиті до Мінекономрозвитку щодо надання офіційного роз’яснення було описано наступну ситуацію.

В результаті розкриття та розгляду документів, поданих у складі пропозицій конкурсних торгів учасників, членами комітету з конкурсних торгів Замовника було виявлено, що ціна всіх поданих пропозицій перевищує очікувану вартість закупівлі.

Враховуючи, що частиною 2 статті 30 Закону України «Про здійснення державних закупівель» (далі – Закон) передбачено право, а не обов’язок замовника визнати торги такими, що не відбулися у разі, якщо ціна найбільш вигіднішої пропозиції конкурсних торгів перевищує суму, передбачену замовником на фінансування закупівлі, замовник має право прийняти рішення та дофінансувати поточну процедуру закупівлі. При цьому таке рішення замовника тягне за собою обов’язок внесення змін до річного плану закупівель у відповідності до вимог статті 4 Закону.

Водночас, згідно з роз’ясненням Мінекономрозвитку № 3302-05/46114-06 від 27.12.2013 року, зміни до річного плану можуть вноситися  до здійснення відповідної процедури закупівлі.

Тож, в запиті до Уповноваженого органу було поставлено наступні запитання. Чи має право замовник правомірно дофінансувати процедуру закупівлі на етапі після розкриття поданих пропозицій конкурсних торгів? Як в такому разі має діяти замовник з метою недопущення порушень норм чинного законодавства? Повний текст відповіді, що стосується описано запитання нижче.


Витяг з роз’яснення Мінекономрозвитку

від 08.10.2014 № 3302-05/34937-07

Відповідно до частини третьої статті 7 Закону центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, до здійснення оплати за договорами про закупівлю перевіряє наявність та відповідність укладеного договору про закупівлю звіту про результати проведення процедури закупівлі та річному плану закупівель, правильність їх оформлення відповідно до законодавства, зокрема.

Водночас, виходячи зі змісту частини п’ятої статті 40 Закону, істотні умови договору про закупівлю можуть змінюватися після його підписання у випадках, передбачених цією статтею Закону.

При цьому внесення змін до договору про закупівлю не потребує відображення таких змін у річному плані, оскільки, ураховуючи частину першу статті 4 Закону, у річному плані зазначається інформація про заплановані закупівлі замовника.


КОМЕНТАР ВІД РЕДАКЦІЇ

Процитоване роз’яснення Уповноваженого органу доводить можливість правомірно дофінансувати процедуру закупівлі. При  цьому вкотре в своїй відповіді Мінекономрозвитку повідомляє, що внесення змін до договору про закупівлю не потребує відображення таких змін у річному плані, оскільки, фактично, у річному плані зазначається інформація про заплановані закупівлі замовника.

Журнали

Публікації, що вийшли друком у паперовій версії журналу «Радник в сфері державних закупівель» (з посиланням на номер журналу)

Приєднуйся до авторів
load
Реєстрація
Вітаємо!
Реєстрація пройшла успішно
В особистий кабінет
Вам потрібно авторизуватися!
Якщо ви хочете використовувати можливості сайту на 100% вам потрібно авторизуватися
load
Відновлення паролю
Вітаємо!
Реєстрація пройшла успішно
Вітаємо!
Тепер ви підписані на інформаційну розсилку Радника у сфері публічних закупівель