МЕРТУ надало рекомендації щодо протидії зловживанням недобросовісним оскарженням

Редакція
908
10 Січня 2018
МЕРТУ надало рекомендації щодо протидії зловживанням недобросовісним оскарженням
908
10 Січня 2018

Міністерство економічного розвитку і торгівлі України надало узагальнені рекомендації для замовників щодо протидії зловживанням недобросовісним оскарженням, які можуть використовувати під час проведення процедур закупівлі. Зазначені рекомендації МЕРТУ підготувало на виконання доручення першого віце-прем’єр-міністра України – міністра економічного розвитку і торгівлі України від 04.12.2017 № 38259/3/1-17 щодо прискорення виконання Рішення Кабінету Міністрів України (п. 1 розділу 8 протоколу № 49 від 18.08.17) та  надіслало ДП «Прозорро» (лист вих. № 3301-05/45423-08 від 11.12.2017) для оприлюднення на веб-порталі prozorro.gov.ua. Нижче редакція журналу пропонує вашій увазі повний текст листа Уповноваженого органу, а також надає читачам орієнтири щодо того, у яких публікаціях журналу «Радник в сфері державних закупівель» відповідну інформацію висвітлено детальніше.

Додаток до листа вих. № 3301-05/45423-08 від 11.12.2017


МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ І ТОРГІВЛІ УКРАЇНИ
(Мінекономрозвитку України)

Органи державної влади,
органи місцевого самоврядування,
установи, організації, підприємства та
інші суб’єкти сфери публічних закупівель

Щодо надання узагальнених рекомендацій щодо протидії зловживанням недобросовісним оскарженням

Міністерство економічного розвитку і торгівлі України на звернення суб’єктів сфери публічних закупівель щодо протидії зловживанням недобросовісним оскарженням повідомляє.

Закон України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади.

Мінекономрозвитку як Уповноваженим органом у сфері публічних закупівель проведено аналіз діючого законодавства, що регулює питання встановлення відповідальності учасників за навмисний зрив тендерів під час проведення процедур закупівлі, а також за якість поставлених товарів (робіт, послуг) під час виконання відповідних договорів.

Ураховуючи, що відповідно до статті 8 Закону однією з основних функцій Уповноваженого органу є надання узагальнених відповідей рекомендаційного характеру щодо застосування законодавства у сфері закупівель, Міністерством підготовлені узагальнені рекомендації для замовників щодо протидії зловживанням недобросовісним оскарженням, які можуть використовуватись під час проведення процедур закупівлі, а саме:

  • подавати заяви про вчинення кримінальних правопорушень, пов’язаних з поданням скарг до органу оскарження, до правоохоронних органів. Зокрема, зазначені порушення можуть стосуватися фіктивності підприємств, зловживання повноваженнями службовою особою юридичної особи приватного права незалежно від організаційно-правової форми, службовим підробленням, наданням недостовірної інформації тощо;
  • подавати заяви про антиконкурентні узгоджені дії з метою спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів до Антимонопольного комітету. За результатами розгляду таких справ Антимонопольним комітетом може бути прийнято рішення про притягнення до відповідальності відповідних суб’єктів, що потягне за собою заборону таким суб’єктам брати участь в закупівлях протягом 3-х років;
  • вимагати забезпечення тендерної пропозиції та забезпечення виконання договору про закупівлю під час здійснення процедур закупівель (статті 24 та 26 Закону України «Про публічні закупівлі»);
  • відхиляти пропозиції учасників процедур закупівель, якщо суб’єкт господарювання (учасник) протягом останніх трьох років притягувався до відповідальності за порушення, передбачене пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів (тендерів);
  • застосовувати оперативно-господарські санкції до учасників, зокрема, відмова від встановлення на майбутнє господарських відносин із стороною, яка порушує зобов’язання (пункт 4 частини першої статті 236 Господарського кодексу України).

Одночасно зазначаємо, що листи Міністерств не встановлюють норм права, носять виключно рекомендаційний та інформативний характер.

Директор департаменту
регулювання публічних закупівель Л. В. Лахтіонова

КОМЕНТАР РЕДАКЦІЇ

Додатково з інформацією щодо питань, порушених у даному листі Мінекономрозвитку України, читач може ознайомитися у статтях, опублікованих у попередніх випусках журналу:


•         «Застосування оперативно-господарських санкцій при здійсненні публічних закупівель» — випуск журналу № 11 (61) за листопад 2016 року, стор. 26–29.
•         «Хто може порушити Закон про публічні закупівлі та хто відповідатиме за порушення» — випуск журналу № 8 (71) за серпень 2017 року , стор. 24–27.
•          «Тендерні заручини, або Суть спотворення торгів» — випуск журналу № 11 (74) за листопад 2017 року , стор. 34–41.
•         «Установлюємо та надаємо забезпечення тендерної пропозиції» — випуск журналу № 5 (56) за травень 2016 року, стор. 22–25;
•          «Особливості встановлення вимоги надання електронної гарантії в тендерній документації» — випуск журналу № 11 (62) за листопад 2016 року, стор. 6–10;
•          «Електронні гарантії: правила перевірки» — випуск журналу № 9 (60) за вересень 2016 року, стор. 26–27;
•         «Забезпечення виконання договору про закупівлю» — випуск журналу № 2 (65) за лютий 2017 року, стор. 12–18.
•         «ProZorrий погляд на електронні банківські гарантії» — випуск журналу № 2 (65) за лютий 2017 року, стор. 34–35;
•         «Як отримати кошти за банківською гарантією» — випуск журналу № 8 (71) за серпень 2017 року, стор. 34–36.
•         «Як оформити тендерне забезпечення у вигляді електронної банківської гарантії» — випуск журналу № 12 (75) за грудень 2017 року, стор. 34–39.
Журнали

Публікації, що вийшли друком у паперовій версії журналу «Радник в сфері державних закупівель» (з посиланням на номер журналу)