Конкретна назва предмету закупівлі при його визначенні, згідно Порядку № 454

Тетяна Мішта
2271
18 Березня 2019
Конкретна назва предмету закупівлі при його визначенні, згідно Порядку № 454
2271
18 Березня 2019

«Доброго дня! Підкажіть, будь ласка. Чи необхідно в разі закупівлі канцтоварів за кодом ДК 021:2015 30190000-7 — «Офісне устаткування та приладдя різне» перелічувати всі найменування (згідно з накладною або специфікацією до договору) у специфікації плану чи самої закупівлі, бо їх може бути дуже багато (папір, скріпки, олівці тощо)?»

Добрий день! Відповідно до пункту 18 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) предмет закупівлі — товари, роботи чи послуги, які замовник закуповує в межах єдиної процедури закупівлі, щодо яких учасникам дозволено подавати тендерні пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі замовник визначає в порядку, установленому Уповноваженим органом. Порядок визначення предмета закупівлі (далі — Порядок) затверджено наказом МЕРТУ від 17.03.2016 № 454 (зі змінами). Зокрема, предмет закупівлі товарів замовник визначає згідно з пунктом 32 частини першої статті 1 Закону та на основі національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 (далі — Єдиний закупівельний словник), за показником четвертої цифри основного словника із зазначенням у дужках конкретної назви товару.

Оскільки законодавство не містить визначення «конкретна назва товару», замовник може самостійно вказати конкретну назву. За потреби рекомендуємо розписати конкретну назву кожного товару, а якщо така можливість відсутня, то можна зазначити узагальнену конкретну назву.

Довідково: ЦКУ та ГКУ містять такі поняття, як «асортимент» та «специфікація».

Стаття 671 ЦКУ визначає поняття «асортимент товару» в договорах купівлі-продажу. Так, якщо за договором купівлі-продажу переданню підлягає товар у певному співвідношенні за видами, моделями, розмірами, кольорами або іншими ознаками (асортимент), то продавець зобов’язаний передати покупцеві товар в асортименті, погодженому сторонами. Стаття 180 ГКУ визначає істотні умови господарського договору, згідно з якими умови про предмет у господарському договорі повинні визначати найменування (номенклатуру, асортимент) та кількість продукції (робіт, послуг), а також вимоги до їх якості. Стаття 266 ГКУ конкретизує предмет, кількість і асортимент поставки. Так, загальна кількість товарів, що підлягають поставці, їх часткове співвідношення (асортимент, сортамент, номенклатура) за сортами, групами, підгрупами, видами, марками, типами, розмірами визначає специфікація за згодою сторін, якщо інше не передбачено законом.

Тому, виходячи з норм Закону, ЦКУ та ГКУ та зважаючи на те, що основною метою складання річного плану закупівель та зазначення в ньому предмета закупівлі за показником четвертої цифри основного словника ЄЗС із зазначенням конкретної назви товару, є інформування потенційних учасників про те, що саме, на яку суму та орієнтовно коли планує купувати такий замовник, варто вказувати конкретну назву таким чином, щоб залучити якомога ширше коло постачальників саме тієї  продукції, яка необхідна замовникові.

Тобто якщо замовник за вказаним кодом згідно з Порядком купуватиме, наприклад, виключно вузькоспеціалізоване конкретне найменування паперу (папір для касових апаратів або папір формату А4 тощо), то варто вказувати саме таку конкретну назву. Та якщо водночас купуватиме різний асортимент товару (наприклад, маркери, ручки, папір, папки тощо), то в такому разі можливо зазначити конкретну назву в результаті узагальнення, зазначивши в дужках «канцелярське приладдя».

Додатково звертаємо увагу, що конкретну назву предмета закупівлі, код та назву відповідного класифікатора предмета закупівлі, визначених відповідно до цього Порядку, зазначають у річному плані, оголошенні про проведення процедури закупівлі, повідомленні про намір укласти договір, звіті про результати проведення процедури закупівлі.              

Виходячи з наведеного, рекомендуємо вам прослідкувати, щоб предмет закупівлі, не відрізнявся у річному плані, оголошенні, тендерній документації, повідомленні про намір та у договорі про закупівлю.

Журнали

Публікації, що вийшли друком у паперовій версії журналу «Радник в сфері державних закупівель» (з посиланням на номер журналу)

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО