Як відмінити переговорну процедуру закупівлі, якщо наявна підстава не передбачена Законом?

Редакція
4675
14 Вересня 2015
Як відмінити переговорну процедуру закупівлі, якщо наявна підстава не передбачена Законом?
4675
14 Вересня 2015

Хоча переговорна процедура закупівлі не є основною процедурою, проте у зв’язку з її популярністю запитання щодо правильності її проведення та відміни виникають безперервно. Частиною 5 статті 39 Закону України «Про здійснення державних закупівель» визначено, що переговорна процедура закупівлі відміняється в разі, якщо замовником допущено порушення порядку оприлюднення інформації про застосування переговорної процедури закупівлі, визначеного цим Законом, та/ або порушення, які вплинули на об’єктивність визначення переможця процедури закупівлі. Переговорна процедура закупівлі може бути відмінена замовником частково (за лотом).

Та з огляду на те, що вищезазначена норма містить вичерпний та дуже обмежений перелік підстав для відміни переговорної процедури закупівлі, редакція журналу звернулася до Міністерства економічного розвитку і торгівлі України з таким запитанням: як має діяти комітет з конкурсних торгів, якщо виникла підстава для відміни переговорної процедури закупівлі, яка не підпадає під перелік підстав, визначених частиною 5 статті 39 Закону?

З повним текстом відповіді на це питання знайомимо вас далі.

 Витяг з роз’яснення Мінекономрозвитку № 3302-05/18308-07 від 08.06.2015 
Відповідно до частини першої статті 39 Закону переговорна процедура закупівлі — це процедура, яка використовується замовником як виняток і відповідно до якої замовник укладає договір про закупівлю з учасником після проведення переговорів з одним або кількома учасниками.
Частиною п'ятою статті 39 Закону передбачено, що переговорна процедура закупівлі відміняється, зокрема в разі, якщо замовником допущено порушення порядку оприлюднення інформації про застосування переговорної процедури закупівлі, визначеного цим Законом, та/або порушення, які вплинули на об'єктивність визначення переможця процедури закупівлі. При цьому прийняття рішення комітету з конкурсних торгів оформляється протоколом, який підписується усіма членами комітету, присутніми на засіданні комітету з конкурсних торгів (частина п'ята статті 11 Закону).
Водночас перелік підстав для відміни переговорної процедури закупівлі є вичерпним.
У свою чергу, наказом Мінекономрозвитку від 15.09.2014 № 1106 «Про затвердження форм документів у сфері державних закупівель», затверджено форму інформації про результати проведення переговорної процедури закупівлі та Інструкцію щодо її заповнення.
Згідно з підпунктом 7.2 пункту 7 «Результат проведення процедури закупівлі» форми інформації про результати проведення переговорної процедури закупівлі указується дата укладення договору про закупівлю.
Таким чином, у випадку зазначеному в листі заявника, замовник складає оголошення про результати процедури закупівлі із зазначенням у підпункті 7.2 пункту 7 «Результат проведення процедури закупівлі» форми інформації про результати проведення переговорної процедури закупівлі інформацію про неукладення договору про закупівлю.
Водночас під час складання звіту про результати проведення процедури закупівлі у пункті 11 «Інша інформація» замовник зазначає підстави неукладення договору про закупівлю, якщо таке мало місце.

Коментар від редакції:

Тобто в разі виникнення підстави для відміни переговорної процедури закупівлі, з числа не передбачених частиною 5 статті 39 Закону, замовник в інформації про результати проведення переговорної процедури закупівлі має в підпункті 7.2 «Дата укладення договору про закупівлю» вказати фактичну причину неукладення договору про закупівлю.

Наприклад: відмова учасника-переможця переговорної процедури закупівлі підписати договір про закупівлю.

Детальніше про те, як правильно визначити підставу для відміни торгів та уникнути помилки під час здійснення відміни, ви можете прочитати в журналі «Радник в сфері державних закупівель» № 5 (44) за травень 2015 року на сторінках 8–13.

Журнали

Публікації, що вийшли друком у паперовій версії журналу «Радник в сфері державних закупівель» (з посиланням на номер журналу)

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО