Хоча переговорна процедура закупівлі не є основною процедурою, проте у зв’язку з її популярністю запитання щодо правильності її проведення та відміни виникають безперервно. Частиною 5 статті 39 Закону України «Про здійснення державних закупівель» визначено, що переговорна процедура закупівлі відміняється в разі, якщо замовником допущено порушення порядку оприлюднення інформації про застосування переговорної процедури закупівлі, визначеного цим Законом, та/ або порушення, які вплинули на об’єктивність визначення переможця процедури закупівлі. Переговорна процедура закупівлі може бути відмінена замовником частково (за лотом).
Та з огляду на те, що вищезазначена норма містить вичерпний та дуже обмежений перелік підстав для відміни переговорної процедури закупівлі, редакція журналу звернулася до Міністерства економічного розвитку і торгівлі України з таким запитанням: як має діяти комітет з конкурсних торгів, якщо виникла підстава для відміни переговорної процедури закупівлі, яка не підпадає під перелік підстав, визначених частиною 5 статті 39 Закону?
З повним текстом відповіді на це питання знайомимо вас далі.
Витяг з роз’яснення Мінекономрозвитку № 3302-05/18308-07 від 08.06.2015
Відповідно до частини першої статті 39 Закону переговорна процедура закупівлі — це процедура, яка використовується замовником як виняток і відповідно до якої замовник укладає договір про закупівлю з учасником після проведення переговорів з одним або кількома учасниками.
Частиною п'ятою статті 39 Закону передбачено, що переговорна процедура закупівлі відміняється, зокрема в разі, якщо замовником допущено порушення порядку оприлюднення інформації про застосування переговорної процедури закупівлі, визначеного цим Законом, та/або порушення, які вплинули на об'єктивність визначення переможця процедури закупівлі. При цьому прийняття рішення комітету з конкурсних торгів оформляється протоколом, який підписується усіма членами комітету, присутніми на засіданні комітету з конкурсних торгів (частина п'ята статті 11 Закону).
Водночас перелік підстав для відміни переговорної процедури закупівлі є вичерпним.
У свою чергу, наказом Мінекономрозвитку від 15.09.2014 № 1106 «Про затвердження форм документів у сфері державних закупівель», затверджено форму інформації про результати проведення переговорної процедури закупівлі та Інструкцію щодо її заповнення.
Згідно з підпунктом 7.2 пункту 7 «Результат проведення процедури закупівлі» форми інформації про результати проведення переговорної процедури закупівлі указується дата укладення договору про закупівлю.
Таким чином, у випадку зазначеному в листі заявника, замовник складає оголошення про результати процедури закупівлі із зазначенням у підпункті 7.2 пункту 7 «Результат проведення процедури закупівлі» форми інформації про результати проведення переговорної процедури закупівлі інформацію про неукладення договору про закупівлю.
Водночас під час складання звіту про результати проведення процедури закупівлі у пункті 11 «Інша інформація» замовник зазначає підстави неукладення договору про закупівлю, якщо таке мало місце.
Коментар від редакції:
Тобто в разі виникнення підстави для відміни переговорної процедури закупівлі, з числа не передбачених частиною 5 статті 39 Закону, замовник в інформації про результати проведення переговорної процедури закупівлі має в підпункті 7.2 «Дата укладення договору про закупівлю» вказати фактичну причину неукладення договору про закупівлю.
Наприклад: відмова учасника-переможця переговорної процедури закупівлі підписати договір про закупівлю.
Детальніше про те, як правильно визначити підставу для відміни торгів та уникнути помилки під час здійснення відміни, ви можете прочитати в журналі «Радник в сфері державних закупівель» № 5 (44) за травень 2015 року на сторінках 8–13.