Відповідь Держстату на звернення журналу щодо застосування форми державного статистичного спостереження № 1-торги

Редакція
1469
14 Липня 2017
Відповідь Держстату на звернення журналу щодо застосування форми державного статистичного спостереження № 1-торги
1469
14 Липня 2017

Читачі журналу «Радник в сфері державних закупівель» та слухачі навчань і семінарів, які проводить редакція журналу, доволі часто звертаються до редакції із питаннями щодо дії та виконання наказу Державної служби статистики України (далі — Держстат) № 334 від 12.11.2014 «Про затвердження форми державного статистичного спостереження № 1-торги “Звіт про здійснення державних закупівель”».

Відповідно до самої назви звіту цариною його застосування є саме сфера державних закупівель. На що також вказує і перелік суб’єктів подання цього звіту. Це — юридичні особи, на яких поширюється дія Закону України «Про здійснення державних закупівель» та/або Закону України «Про особливості здійснення закупівель в окремих сферах господарської діяльності»:

  • Київська міська та обласні державні адміністрації — головні розпорядники бюджетних коштів [з урахуванням зведеної інформації щодо розпорядників коштів відповідних місцевих бюджетів, а також установ, організацій та підприємств, утворених в установленому порядку органами місцевого самоврядування та уповноважених на отримання бюджетних коштів, взяття за ними зобов’язань і здійснення платежів, у тому числі комунальних підприємств, а також господарських товариств, у статутному капіталі яких комунальна частка акцій (часток, паїв) перевищує 50 відсотків, їх дочірніх підприємств, а також підприємств, господарських товариств, у статутному капіталі яких 50 і більше відсотків належить комунальним підприємствам та господарським товариствам, у статутному капіталі яких державна або комунальна частка акцій (часток, паїв) перевищує 50 відсотків, об’єднання таких підприємств (господарських товариств)] — головним управлінням статистики в областях та Управлінню статистики в м. Києві;
  • центральні органи виконавчої влади — головні розпорядники бюджетних коштів, розпорядники державних кредитних ресурсів, коштів Національного банку України, Пенсійного фонду України, державних цільових фондів, державних та місцевих фондів, коштів загальнообов’язкового державного соціального страхування, Фонду соціального захисту інвалідів [з урахуванням зведеної інформації щодо всіх підпорядкованих, підконтрольних органів державної влади, установ, організацій та підприємств, утворених в установленому порядку органами державної влади та уповноважених на отримання бюджетних коштів, взяття за ними зобов’язань і здійснення платежів, у тому числі державних, казенних підприємств, а також господарських товариств, у статутному капіталі яких державна частка акцій (часток, паїв) перевищує 50 відсотків, їх дочірніх підприємств, а також підприємств, господарських товариств, у статутному капіталі яких 50 і більше відсотків належить державним, у тому числі казенним підприємствам та господарським товариствам, у статутному капіталі яких державна або комунальна частка акцій (часток, паїв) перевищує 50 відсотків, об’єднання таких підприємств (господарських товариств), щодо яких здійснюються функції з управління державним майном або корпоративними правами держави) — Головному управлінню регіональної статистики.

Проте Закон України «Про здійснення державних закупівель» та Закон України «Про особливості здійснення закупівель в окремих сферах господарської діяльності» втратили свою чинність відповідно до частини п’ятої Прикінцевих та перехідних  положень Закону України «Про публічні закупівлі» з 01.08.2016 та з 01.04.2016 відповідно.

Зважаючи на те, що нормативно-правові акти, які визначали коло суб’єктів, що були зобов’язані подавати форму державного статистичного спостереження № 1-торги «Звіт про здійснення державних закупівель», втратили чинність та у зв’язку з тим, що не внесено відповідних змін до наказу Держстату № 334 від 12.11.2014 «Про затвердження форми державного статистичного спостереження № 1-торги “Звіт про здійснення державних закупівель”» щодо узгодження його із Законом України «Про публічні закупівлі», можна дійти висновку, що вимог наказу дотримуються лише ті юридичні особи, які розпочали процедури закупівель і завершують їх відповідно до Закону України «Про здійснення державних закупівель» та Закону України «Про особливості здійснення закупівель в окремих сферах господарської діяльності». При цьому юридичні особи, які здійснюють процедури закупівель відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», подавати форму державного статистичного спостереження № 1-торги «Звіт про здійснення державних закупівель» не зобов’язані.

Проте зі звернень наших читачів та слухачів навчань і семінарів з усієї України видно, що територіальні органи Державної служби статистики України вимагають подання форми державного статистичного спостереження № 1-торги «Звіт про здійснення державних закупівель» від юридичних осіб, які здійснюють закупівельні процедури відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», тобто вимагають звітувати за формою № 1-торги про процедури закупівель, проведені згідно із Законом України «Про публічні закупівлі».

Саме у зв’язку з вищевикладеним редакція журналу звернулась до Державної служби статистики України з проханням надати роз’яснення щодо застосування форми державного статистичного спостереження № 1-торги «Звіт про здійснення державних закупівель» юридичними особами при здійсненні закупівель відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі».

Нижче ви можете ознайомитися з повним текстом листа Держстату, адресованого у відповідь на запит редакції журналу.

Державна служба статистики України
(Держстат) 07.06.2017 № 08.1-12/114-17
Журнал «Радник в сфері державних закупівель»

Про державне статистичне спостереження за ф. № 1-торги

На лист від 14.04.2017 № 14/01/01 Державна служба статистики повідомляє, що наказ від 12.11.2014 № 334 «Про затвердження форми державного статистичного спостереження № 1-торги “Звіт про здійснення державних закупівель”» є чинним.

Одночасно повідомляємо, що, з урахуванням вимог Закону України від 25.12.2015 № 922-VІІ «Про публічні закупівлі» і відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 16.03.2017 № 175-р «Про затвердження плану державних статистичних спостережень на 2017 рік», збір органами державної статистики інформації за формою № 1-торги (квартальна) «Звіт про здійснення державних закупівель» не передбачено, про що повідомлялось у листі від 31.03.2017 № 08.1-10/87-17.

Перший заступник Голови
А. Іщенко

Додатково пропонуємо читачам ознайомитися також з листом Держстату від 31.03.2017 № 08.1-10/87-17.

Державна служба статистики України
(Держстат) 31.03.2017 № 08.1-10/87-17
Головним розпорядникам бюджетних коштів
(за списком)

Про державне статистичне спостереження за ф. № 1-торги

Державна служба статистики повідомляє, що, відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 16.03.2017 № 175-р «Про затвердження плану державних статистичних спостережень на 2017 рік», не передбачено збір органами державної статистики інформації за формою № 1-торги (квартальна) «Звіт про здійснення державних закупівель».

Перший заступник Голови
А. Іщенко

Зважаючи на надані відповіді, звітування за формою № 1-торги про процедури закупівель, проведені згідно із Законом України «Про публічні закупівлі», наразі не передбачено, про що Держстат проінформував головних розпорядників бюджетних коштів завчасно.

Редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» дякує Державній службі статистики України за актуальну та вичерпну відповідь, яка покликана покласти край будь-яким сумнівам стосовно порушеного питання.

Журнали

Публікації, що вийшли друком у паперовій версії журналу «Радник в сфері державних закупівель» (з посиланням на номер журналу)

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО