У галузі публічних закупівель нові технології для зменшення обсягів паперової роботи впроваджують дещо повільно через консерватизм та побоювання уповноважених осіб у державних та комерційних установах. Пропонуємо розглянути на прикладі нового сервісу для електронного документообігу (далі — ЕДО) SmartSign від майданчика SmartTender, наскільки електронний документообіг здатний задовольнити й захистити інтереси користувачів, передусім — учасників торгів системи публічних закупівель ProZorro.
Недовіра до електронних документів
Зараз в усьому світі триває боротьба зі змінами клімату й за відповідальне використання природних ресурсів. Однією з важливих складових цієї боротьби є зменшення вирубування лісів, зокрема й унаслідок меншого споживання паперу, його вторинної переробки та переведення документації в цифрову форму. Але в нашій державі керівники й бухгалтери не поспішають відмовлятись від документів, які існують фізично (вони здаються більш реальними та простими для сприйняття).
«ЕДО — це дорого!»
Мабуть, найперша думка будь-якого керівника, якому запропонували перейти на ЕДО, буде про значні витрати на впровадження й експлуатацію. Особливо лякає перспектива створення нової IT-інфраструктури. Але сучасні сервіси на кшталт SmartSign передбачені для на доступу з браузера та не потребують нічого, крім ПК з підключенням до Інтернету. За таких умов собівартість життєвого циклу одного документа в електронному форматі в десятки разів нижча, ніж у паперової форми.
Обмін актами, їхнє багатогодинне підписання...