ВІДКРИТІ ЄДИНІ ДЕРЖАВНІ РЕЄСТРИ – 2018: ІНфОРМУЄ МЕРТУ
Відповідно до абз. 4 ч. 3 ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) Уповноважений орган (Міністерство економічного розвитку і торгівлі України) щороку до 20 січня та додатково в разі по-треби оприлюднює інформацію про перелік відкритих єдиних державних реєстрів, доступ до яких є вільним, на веб-порталі Уповноваженого органу.
Так, у своєму листі (вих. № 3304-06/3584-06) від 29.01.2018 міністерство зазначило, що в разі отримання оновленої інформації щодо змін у переліку наявних відкритих єдиних державних реєстрів, доступ до яких є вільним, Мінекономрозвитку повідомить про це додатково. Нижче читачі можуть ознайомитися з витягом з даного листа.
Відкриті єдині державні реєстри, які наразі використовують:
- Єдиний державний реєстр осіб, які вчинили корупційні правопорушення.
- Єдиний реєстр підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство.
- Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб-підпри-ємців та громадських формувань.
За матеріалами журналу «Радник в сфері державних закупівель»
У2017 році вдвічі зросла кількість скарг на проведення тендерів
Шістнадцятого січня 2018 року в Антимонопольному комітеті України відбувся брифінг голови комітету Юрія Терентьєва та заступника голови – державного уповноваженого комітету Ніни Сидоренко щодо результатів роботи Постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за 2017 рік.
Як відзначив голова АМКУ, після того, як Закон про публічні закупівлі набув чинності, відбулося значне збільшення кількості скарг на проведення публічних закупівель. Так, 2016 року було різке збільшення кількості скарг — до 3,067 тис. порівняно з 1,345 у 2015 році. Наступного року АМКУ отримав уже 5,684 тис. скарг, а перші статистичні дані січня 2018 року, за словами Юрія Терентьєва, свідчать, що є шанси побити цей рекорд.
Загалом, за даними комітету, торік було розглянуто скарг на суму 90,58 млрд грн. Рішення про усунення порушень було ухвалено на суму 37,38 млрд грн. Найбільше, майже 56 %, скарг припадає на закупівлі траспортного обладнання, будівельних робіт, нафтопродуктів, медичного обладнання, харчових продуктів.
Найбільше учасники скаржились на закупівлі, які проводили Міністерство інфраструктури, КМДА, Міненерговугілля та Міноборони.
За матеріалами журналу «Радник в сфері державних закупівель»
МЕРТУ планує вдосконалити механізм оскарження публічних закупівель
Департамент регулювання публічних закупівель Мінекономрозвитку підготував проект постанови Кабміну, де запропоновано введення диференційованої плати за подання скарги. Заплановано, що оскарження умов тендерної документації та/або прийнятих рішень замовника до закінчення етапу подання пропозицій буде становити 0,3 % від бюджету закупівлі, але не менше 2 000 грн. Оскарження рішень замовника, які відбулись після етапу прийняття пропозицій, коштуватиме 0,6 % від бюджету закупівлі, але не менше 3 000 гривень. Про це інформує ДП «Прозорро».
Наразі в Україні плата за подання оскарження є фіксованою: скарга при тендері на товари або послуги коштує учасникові 5 тис. грн, на роботи — 15 тис. грн. Згідно з дослідженням, проведеним Київською школою економіки, зважаючи на значну вартість подання скарги, невеликі компанії сприймають випадки незадовлення своєї скарги в АМКУ значно гірше. Завелика оплата формує упереджене ставлення до оскарження публічних тендерів. Тож більшість опитаних вважає доцільним впровадити гнучку систему оплати скарг — 62 % опитаних учасників.
За матеріалами прес-служби ДП «Прозорро»
МЕРТУ надало офіційні рекомендації для оформлення банківських гарантій
Мінекономрозвитку за участі Українського національного комітету Міжнародної торгової палати підготувало спеціальні рекомендації з оформлення документів банківської гарантії для учасників публічних закупівель.
Як зазначають у міністерстві, вимоги до оформлення гарантії є прозорими та доступними для всіх, але трапляється, що неточності або суттєві недоліки позбавляють замовника права нею скористатися в разі настання гарантійного випадку.
Наразі в разі настання гарантійного випадку банк-гарант часто відмовляв у виплаті, посилаючись на умови, вказані в договорі, між банком та учасником процедури закупівлі. Попри те, що гарантія є невідкличною та безумовною, бенефіціар втрачає можливість отримати виплату. І такі випадки не є поодинокими.
Щоб допомогти замовникам і постачальникам уникнути непорозумінь щодо банківських гарантій, Мінекономрозвитку розробило рекомендації, як правильно оформлювати договір про банківську гарантію. В одній презентації зібрано відповіді на головні запитання щодо оформлення договорів на отримання банківської гарантії, а також приклади головних помилок, які допускають учасники при заповненні документів.
Уряд ухвалив рішення про перенесення робочих днів у 2018 році
Кабмін ухвалив розпорядження від 11.01.2018 № 1-р про перенесення робочих днів у 2018 році. Згідно з ним 2018 року рекомендовано перенести робочі дні з:
- п’ятниці 9 березня — на суботу 3 березня;
- понеділка 30 квітня — на суботу 5 травня;
- п’ятниці 29 червня — на суботу 23 червня;
- понеділка 24 грудня — на суботу 22 грудня;
- понеділка 31 грудня — на суботу 29 грудня.
Тож 2018 року на нас очікують п’ять робочих субот.
Дане рішення не стосується роботи органів Пенсійного фонду, УДППЗ «Укрпошта», Держказначейської служби та банківських установ
За матеріалами урядового порталу