Зміни в оборонних закупівлях: чого слід чекати державному замовнику

Ганна Довгая
1065
8 Лютого 2023
Зміни в оборонних закупівлях: чого слід чекати державному замовнику
1065
8 Лютого 2023

07.02.2023 прийнято за основу проєкт Закону України про внесення змін до Закону України «Про оборонні закупівлі» щодо запровадження прозорості в оборонних закупівлях (крім відомостей про закупівлі товарів, робіт і послуг оборонного призначення, що становлять державну таємницю) із забезпеченням захищеності державних замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного стану в Україні (№ 8381 від 24.01.2023).

Розглянемо запропоновані зміни завчасно, щоб підготуватись.

Чинна редакція

Запропоновані зміни

У статті 16 у частині 1 пункт 4 виключити

1. Придбання державними замовниками товарів, робіт і послуг може здійснюватися шляхом застосування однієї з таких закупівель:

1) закрита закупівля:

переговори;

поетапні переговори;

2) торги з обмеженою участю;

3) спрощені торги із застосуванням електронної системи закупівель;

4) спрощений відбір без застосування електронної системи закупівель.

1. Придбання державними замовниками товарів, робіт і послуг може здійснюватися шляхом застосування однієї з таких закупівель:

1) закрита закупівля:

переговори;

поетапні переговори;

2) торги з обмеженою участю;

3) спрощені торги із застосуванням електронної системи закупівель;

4) спрощений відбір без застосування електронної системи закупівель.

У статті 16 частини 5, 6 викласти в такій редакції:

5. Спрощений відбір без застосування електронної системи закупівель здійснюється державним замовником у порядку та на умовах, визначених розділом IV цього Закону.

6. Торги з обмеженою участю, спрощені торги із застосуванням електронної системи закупівель здійснюються державним замовником шляхом використання електронної системи закупівель.

5. Торги з обмеженою участю, спрощені торги із застосуванням електронної системи закупівель здійснюються державним замовником шляхом використання електронної системи закупівель.

6. Оборонні закупівлі на період дії правового режиму воєнного стану здійснюються державним замовником відповідно до вимог, встановлених розділом IV цього Закону.

У статті 22 слово і цифру  «і 4»  виключити

1. Державний замовник вимагає від учасників закупівель, визначених пунктами 23 і 4 частини першої статті 16 цього Закону, подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність одному або декільком кваліфікаційним критеріям, визначеним статтею 16 Закону України «Про публічні закупівлі».

1. Державний замовник вимагає від учасників закупівель, визначених пунктами 23 і 4 частини першої статті 16 цього Закону, подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність одному або декільком кваліфікаційним критеріям, визначеним статтею 16 Закону України «Про публічні закупівлі».

Статтю 30 викласти в такій редакції:

Стаття 30. Особливості здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану

1. Особливості здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності державних замовників від воєнних загроз.

Стаття 30. Особливості здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану

1. Особливості здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності державних замовників від воєнних загроз та дотриманням вимог цієї статті.

2. Особливості здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану мають відповідати таким принципам здійснення оборонних закупівель:

  • своєчасність та відповідність прийнятим рішенням щодо захисту національних інтересів України, забезпечення потреб безпеки і оборони;
  • конкурентність;
  • ефективність використання коштів, результативність;
  • відкритість та прозорість (крім відомостей, що становлять державну таємницю і розголошення яких може завдати шкоди національній безпеці);
  • запобігання корупції, зловживанням та дискримінації.

 3. За результатами здійснення  оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, в разі здійснення державним замовником (службою державного замовника) оборонної закупівлі без використання електронної системи закупівель, за умови, що вартість предмета закупівлі для товарів і послуг оборонного призначення, інших товарів і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, для робіт оборонного призначення та робіт для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони – 1,5 мільйона гривень, державний замовник (служба державного замовника) оприлюднює в електронній системі закупівель звіт про договір про оборонну закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель (крім відомостей про закупівлі товарів, робіт і послуг оборонного призначення, що становлять державну таємницю), не пізніше ніж через 10 робочих днів з дня укладення такого договору.

У звіті про договір про оборонну закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель (крім відомостей про закупівлі товарів, робіт і послуг оборонного призначення, що становлять державну таємницю) зазначаються відомості про найменування державного замовника (службу державного замовника), назву предмета закупівлі (із зазначенням одиниці виміру щодо товарів), ціну за одиницю товару, ціну робіт, послуг.

У звіті про договір про оборонну закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель щодо закупівлі послуг з забезпечення комплектами продуктів, послуг щодо забезпечення харчуванням та послуг з організації харчування військових частин зазначаються, крім вищенаведених відомостей, також відомості (у формі окремого  додатку (файлу)) щодо вартості всіх складових вказаних послуг (крім відомостей, що становлять державну таємницю), в тому числі: окремі найменування харчових продуктів (товарів) із зазначенням ціни за одиницю харчового продукту (товару) (із зазначенням одиниці виміру щодо продуктів (товарів)) та вартості окремих послуг.  

У разі внесення змін до істотних умов договору про оборонну закупівлю, укладеного без використання електронної системи закупівель, в частині відомостей визначених абзацом другим цієї частини, державний замовник (служба державного замовника) оприлюднює повідомлення про внесення змін до істотних умов такого договору (крім відомостей про закупівлі товарів, робіт і послуг оборонного призначення, що становлять державну таємницю) із оприлюдненням відомостей в обсязі, визначеному абзацом другим цієї частини.

Важливими залишаються прикінцеві та перехідні положення законопроєкту. Так, цей Закон (станом на 08.02 законопроєкт) набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування, крім частини 3 статті 30 Закону України «Про оборонні закупівлі», яка набирає чинності через 30 днів з дня набрання чинності цим Законом. Тобто планується, що:

Через 30 днів з дня набрання чинності цим Законом (наразі законопроєкт) набуває чинності ця частина:

3. За результатами здійснення  оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, в разі здійснення державним замовником (службою державного замовника) оборонної закупівлі без використання електронної системи закупівель, за умови, що вартість предмета закупівлі для товарів і послуг оборонного призначення, інших товарів і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, для робіт оборонного призначення та робіт для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони – 1,5 мільйона гривень, державний замовник (служба державного замовника) оприлюднює в електронній системі закупівель звіт про договір про оборонну закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель (крім відомостей про закупівлі товарів, робіт і послуг оборонного призначення, що становлять державну таємницю), не пізніше ніж через 10 робочих днів з дня укладення такого договору.

У звіті про договір про оборонну закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель (крім відомостей про закупівлі товарів, робіт і послуг оборонного призначення, що становлять державну таємницю) зазначаються відомості про найменування державного замовника (службу державного замовника), назву предмета закупівлі (із зазначенням одиниці виміру щодо товарів), ціну за одиницю товару, ціну робіт, послуг.

У звіті про договір про оборонну закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель щодо закупівлі послуг з забезпечення комплектами продуктів, послуг щодо забезпечення харчуванням та послуг з організації харчування військових частин зазначаються, крім вищенаведених відомостей, також відомості (у формі окремого  додатку (файлу)) щодо вартості всіх складових вказаних послуг (крім відомостей, що становлять державну таємницю), в тому числі: окремі найменування харчових продуктів (товарів) із зазначенням ціни за одиницю харчового продукту (товару) (із зазначенням одиниці виміру щодо продуктів (товарів)) та вартості окремих послуг.  

У разі внесення змін до істотних умов договору про оборонну закупівлю, укладеного без використання електронної системи закупівель, в частині відомостей визначених абзацом другим цієї частини, державний замовник (служба державного замовника) оприлюднює повідомлення про внесення змін до істотних умов такого договору (крім відомостей про закупівлі товарів, робіт і послуг оборонного призначення, що становлять державну таємницю) із оприлюдненням відомостей в обсязі, визначеному абзацом другим цієї частини.

Останнє, на чому варто зупинитись, — це те, що законопроєктом планується установити, що визначені  частиною третьою статті 30 Закону України «Про оборонні закупівлі» відомості (абзаци 5–7 пункту 3 розділу І цього Закону), що неоприлюднені у період з 24.02.2022 по день набрання чинності цим Законом, оприлюднюються державним замовником у сфері оборони (службою державного замовника) протягом 60 днів з дня набрання чинності частиною третьою статті 30 Закону України «Про оборонні закупівлі» (тобто через 30 днів з дня набрання чинності цим законопроєктом почнеться відлік «протягом 60 днів»).

У будь-якому разі не хвилюйтесь, коли набуде чинності Закон № 8381 від 24.01.2023, на порталі RADNUK.COM.UA редакція підготує усі необхідні роз’яснення, які допоможуть вам вчасно прозвітувати в електронній системі.

Наразі пропонуємо переглянути вебінар «Рамкові угоди для „оборонних“ замовників у 2023 році»:

Також нагадаємо, що ви маєте можливість ознайомитись та за потреби завантажити Державний контракт (договір) за результатом відбору відповідно до Постанови № 1275 з урахуванням Постанови № 335.

Воєнний стан

Публікації, що розкривають специфіку закупівель під час воєнного стану

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО