Законотворці планують надати можливість збільшувати ціну окремих договорів про закупівлю, що були укладені в період з 01.07.2020 по 24.02.2022

Ганна Довгая
1198
21 Лютого 2023
Законотворці планують надати можливість збільшувати ціну окремих договорів про закупівлю, що були укладені в період з 01.07.2020 по 24.02.2022
1198
21 Лютого 2023

На сайті Верховної Ради України з’явився цікавий законопроєкт про внесення зміни до розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» від 17.02.2023 9027 (далі — законопроєкт), яким плануються суттєві зміни в частині істотних умов договору про закупівлю:

Розділ Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» доповнити пунктом 3-9 такого змісту:

«3-9. Установити, що істотні умови договору про закупівлю, укладеного з урахуванням вимог цього Закону в період з 01 липня 2020 року по 24 лютого 2022 року включно, можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, у випадках, передбачених частиною п’ятою статті 41 Закону, та/або у випадку:

1) збільшення ціни договору про закупівлю робіт (без зміни обсягів робіт та без зміни їх якості) за результатами коригування та перезатвердження проекту будівництва в установленому законодавством порядку, яке має бути документально підтверджене експертною організацією, що має право на проведення експертизи проекту будівництва відповідно до законодавства, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни та не раніше ніж через шість місяців з моменту підписання договору про закупівлю, якщо загальна вартість такого збільшення ціни не перевищує 50 відсотків ціни договору про закупівлю;

2) збільшення ціни договору про закупівлю послуг з поточного ремонту (без зміни обсягів таких послуг та без зміни їх якості), яка має бути документально підтверджена експертною організацією, що має право на проведення експертизи проекту будівництва відповідно до законодавства, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни та не раніше ніж через шість місяців з моменту підписання договору про закупівлю, якщо загальна вартість такого збільшення ціни не перевищує 50 відсотків ціни договору про закупівлю;

3) зміни чи встановлення порядку зміни ціни в договорі про закупівлю для випадків, передбачених абзацами другим і третім цього пункту. Збільшення ціни договору про закупівлю в результаті всіх змін істотних умов, внесених на підставі абзаців другого і третього цього пункту сумарно не повинно перевищувати 50 відсотків ціни договору про закупівлю, передбаченої в такому договорі при його укладанні. У разі внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, передбачених цим пунктом, замовник протягом трьох робочих днів з дня внесення сторонами таких змін оприлюднює повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю, зміни до договору про закупівлю, кошторисну документацію у новій редакції, а також висновок експертної організації, який був підставою для внесення відповідних змін до істотних умов договору.

Повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю повинно також містити інформацію, визначену частиною восьмою статті 41 цього Закону (крім відомостей, визначених пунктом 8 частини восьмої статті 41 цього Закону)».

Чому саме з 01.07.2020 по 24.02.2022?

У пояснювальній записці до законопроєкту зазначені строки обґрунтували так: «Нова редакція Закону України Про публічні закупівлі, яка визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад була прийнята у 2019 році і її положення переважно розраховані на врегулювання зазначених питань у мирний час.

Від 24 лютого 2022 року, за час військової агресії Російської Федерації проти України, за інформацією Національного банку України, Державної служби статистики України інфляція в Україні перевищила 30 відсотків довоєнного стану економіки. Також значно зросли і індекси споживчих цін, що значною мірою вплинуло на виконання договорів закупівель робіт і послуг, зокрема з проектування, будівництва та ремонту, що були укладені в період з 01 липня 2020 року по 24 лютого 2022 року.

Ціни на матеріали продовжують зростати, але при цьому визначені Законом України Про публічні закупівлі процедури не надають можливості сторонам договору змінити ціну договору. Беручи до уваги вищеназвані чинники, а також потребу надання можливості замовникам завершити розпочаті у довоєнний час відповідні роботи, було розроблено даний проект Закону.

Прийняття цього законопроекту надасть можливість змінити істотні умови окремих договорів про закупівлю, що були укладені з урахуванням вимог Закону України Про публічні закупівлі в період з 01 липня 2020 року по 24 лютого 2022 року, що сприятиме визначенню вартості предмета публічних закупівель з урахуванням інфляційних процесів, не зупиняючи при цьому здійснення проектування чи ремонтно-будівельні роботи.

Нагадаємо, що дещо схожі зміни ще у 2022 намагались «проштовхнути» у Верховній Раді, утім законопроєкт № 8202 від 11.11.2022 станом на дату написання цієї статті перебуває на ознайомленні. Детальний огляд законопроєкту № 8202 від 11.11.2022 — у статті «Законотворці планують установити, що істотні умови договорів про закупівлю робіт чи послуг з поточного ремонту можуть змінюватись у додаткових випадках».

Також можете завантажити шпаргалку замовника щодо відповідальності при закупівлі будівельних робіт. Успіхів!

Воєнний стан

Публікації, що розкривають специфіку закупівель під час воєнного стану

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО